tuffa husdjur?

s9d8as0vjk

Guest
Köp ett akvarium på +500 liter och ha en liten gädda eller abborrar där i. Ska funka kanon om dom inte är för stora ... mata med småfisk ... 100% mer drag än nån minihaj !

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
"skit i snöret"

Jag har det allra tuffaste av husdjur!... Förutom hästarna o dvärghamstararna har jag nämligen även en liten, söt,o-skällig, mkt glad och flirtig papillon...

Hon är med på allt sen hon var liten (läs ännu mindre) och har åkt cykelkorg, segelbåt, tunnelbana, kanot, spark, tåg, ridit, vart med på rally/folkrace/crosskart/hästtävlingar osv. Så länge hon får vara med mig är hon nöjd.

Hon är morgontrött och vill helst inte gå ut mer än nödvändigt när det regnar. Hon gillar allt vad kuddar heter och ligger gärna i soffa o säng om tillfälle ges, men även i sina tre korgar som är utspridda på "våra" 25 kvm...

Nytt för i år är att hon vart med och promenadåkt motorcykel med mig. Nerbäddad i tankväskan. :bow

Visst har min pappis några fobier som t.e.x åskan, smällare och brödrosten :eek: , men de kan man leva med..

Mer hund i mindre förpackning än hennes ca 2,5 kilo kan man knappt få!... Hon har också ganska hög flirtfaktor hos både killar och tjejer.... :kär (såvida hon inte andas på folk för hennes andedräkt kan döda drakar..)

Mer papillon åt folket!.. :1pajas

steIIa

bönan på pallen
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Naah, hojintresse mest :)
låter som en riktigt fräck liten hund :cool: Vad heter pappen?

Har en Welsh Springer Spaniel vid namn Lisa som är en av de harigaste, ängsligaste....men underbaraste hundar jag träffat :kär
Sen har jag två katter, Simone som "hör till" hela familjen å Selma som är min, bara min! Hon äter allt som kommer i hennes väg (inte knäckebröd och gelégrodor dock...det spottade hon på..).
Pappa hatar och älskar henne, min syster föraktar henne, mamma gör som alltid och är neutral men säger sanningen och jag dyrkar henne :]

Sen vill jag påpeka en sak.. min vän Jonas hade en leguan, Sixten, som gav en otroligt hög coolfaktor :rock

Han krafsade på dörren till toaletten varje gång jag satt där, enbart för att få gå på toa tillsammans med mej... hmm... mysko men det går att skratta åt..
Ville komma till att leguaner är rätt charmiga, ska adoptera en liten leguankompis så fort tillfälle ges!

Ja...det var lite nonsen som roliga djur...

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Re: "skit i snöret"

Anneli.a skrev:
Jag har det allra tuffaste av husdjur!... Förutom hästarna o dvärghamstararna har jag nämligen även en liten, söt,o-skällig, mkt glad och flirtig papillon...

Hon är med på allt sen hon var liten (läs ännu mindre) och har åkt cykelkorg, segelbåt, tunnelbana, kanot, spark, tåg, ridit, vart med på rally/folkrace/crosskart/hästtävlingar osv. Så länge hon får vara med mig är hon nöjd.

Hon är morgontrött och vill helst inte gå ut mer än nödvändigt när det regnar. Hon gillar allt vad kuddar heter och ligger gärna i soffa o säng om tillfälle ges, men även i sina tre korgar som är utspridda på "våra" 25 kvm...

Nytt för i år är att hon vart med och promenadåkt motorcykel med mig. Nerbäddad i tankväskan. :bow

Visst har min pappis några fobier som t.e.x åskan, smällare och brödrosten :eek: , men de kan man leva med..

Mer hund i mindre förpackning än hennes ca 2,5 kilo kan man knappt få!... Hon har också ganska hög flirtfaktor hos både killar och tjejer.... :kär (såvida hon inte andas på folk för hennes andedräkt kan döda drakar..)

men dem är ju så fjantiga... lovar att de är rädda för damm-råttor! :D

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
vad finns det för andra större ödlor fast som är mindre än leguanen? 2 meter är ju faktiskt rätt mycket att ta vara på...finns det minileguaner?

edit: nu ska ja spana in reptil sidan..

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Jag och frugan har två hunder, två hästar, två guldfiskar, en katt, ett antal dammråttor och en folkilsken grävling som lever under logen.

Grävlingen är rätt tuff. Han är ute efter att döda mig, det är jag säker på. Måste beväpna mig när jag går ut med slaskhinken. Otäck jäkel. Hoppas jägarna tar han.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
chinkilla, chinchillla, chinschilla, chinskilla... kan förväxlas med en stor dammråtta men de är säkert trevliga :D

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
En chinchilla kanske, tycker dom e grymt tuffa/fräcka.

Bifogat

• black.jpg
    black.jpg
    10.3 KB · Visningar: 173

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
Jag o tjejen har både leguan och orm, jag hoppas att du vet att båda sorterna kräver mkt tid och vård.

Bara kosten till leguanen är en hel lärdom.

Det behöver läsas en hel del böcker, och rådfråga gärna om du känner ngn som har en.
Mer hjälp kan du få på www.repti.net

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad ska du med ett tufft (=trist) husdjur till ? Jag vet av erfarenhet att allt vad fiskar reptiler och vandrande pinnar är kass. Allt de gör är att hålla dig sysselsatt med att städa efter dom. SÅ kul är det inte efter ett år ska du veta.

Nej, skaffa dig en siameskatt eller två istället. Mycket attityd samtidigt ser lite stygga ut. Dessutom finns det inga klassigare katter. Just nu håller mina här på att mörda en diskhandske......

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
intrepid skrev:
vad finns det för alternativ till "tuffa" husdjur? har kollat lite på "minihajar" (paroonhaj), någon typ av stor ödla typ leguan eller liknande, iller vore tufft dom är söta...men vad finns det för fler tuffa djur? skulle vilja ha en liten krokodil..det vore soft...

Minihajar? vet du hur stora paronhajar blir?

De kan bli över 2 meter ute i naturen.... :fakta

Hunter

??
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
ZX10R
Re: "skit i snöret"

Anneli.a skrev:

Jag har en hund hon heter popsie..kanske vi kan ta en promenad tillsammans hon väger bara 1,5 kg hehe skickar med en bild på henne så du ser att jag inte snackar skit skit..va sägs om söndag?? :rolleyes:

Bifogat

• popsie.jpg
    popsie.jpg
    64.2 KB · Visningar: 133

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Funkar inte så bra att ha insjöfisk hemma på grund av att gädda och aborre är kallvattenfisk och vantrivs och kan dö om man inte kan tänka sig att ha 15 grader inomhus som max förstås.
Då får du ju billiga elräkningar förvisso:).

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Re: Re: "skit i snöret"

Hunter skrev:
Jag har en hund hon heter popsie..kanske vi kan ta en promenad tillsammans hon väger bara 1,5 kg hehe skickar med en bild på henne så du ser att jag inte snackar skit skit..va sägs om söndag?? :rolleyes:

Ja e på!... :crash Hon äter väl inte andra hundar bara, för min e lite blyg.. :rolleyes:

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...