tuffa husdjur?

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Dee_cati skrev:
ähh, du svamlar bara! :7peta vem som helst förstår ju att man vill ha ett djur som man kan kela med! Därför väljer man en katt, inte en fågel :) Förstår inte hur man kan lägga ner flera tusen på ett akvarium med några mörtar i, bara fint att se på ju......

ja jag svamlar lite nu. Är i andra tankar.

Men katter? Nej tack!

Katter avskyr mig, förstår inte varför. Har massa dålig erfarenheter av katter, tyvärr.. för annars är de goa djur!

Ne, hundar gäller för mig! + massa andra PÄLSdjur :)
typ mina råttor :D

Skulle behöva hitta en katt som kan hjälpa mig med "fobin" jag verkar ha för dem...

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Drkosmos skrev:
Det svåraste djur som jag vet om är kameleonter. Kan få för sig att dö bara man tittar på dom(xtremt känsliga).

En polare har haft ormar (trynsnok, mexikansk kungssnok och pyton)
dessutom en liten fågelspindel och en stäppvaran:rock

Så möss, hamstrar och råttor är bara foderdjur inget annat:fakta

Numera har jag två "Uromastyx acanthinura" som heter Dabbi o Dino.

Jag har en trynsnok, det är en snäll orm som aldrig bits. Dessutom blir den inte speciellt stor som fullvuxen. 50-60 cm om jag inte minns fel.

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Drkosmos skrev:
Så möss, hamstrar och råttor är bara foderdjur inget annat:fakta

jadu, alla har vi olika uppfattning!
Jag ser dem som både och!
Har erfarenheter av dem som både och!
Har gett många ormar, ödlor, kajmaner foder som råttor, möss, marsvin och kaniner så. Jag ser dem som både och.

Men endast mat e de INTE! :)
Kom och träffa mina så ska du minsann se att de går att ha till annat än bara foder!

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200 ST -05
varför inte skaffa en flickvänn då dom e tydligen svåra att ha med å göra med innan dom blivit riktigt tama & dresserade kan det förekomma problem med matning. kan även var lite stökig innan dom uppfattat att dom måste städa själva ingen kommer å gör sådant åt dom.

detta kommer jag få fan för :banana

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
outsider skrev:
varför inte skaffa en pojkvän då dom e tydligen svåra att ha med å göra med innan dom blivit riktigt tama & dresserade kan det förekomma problem med matning. kan även var lite stökig innan dom uppfattat att dom måste städa själva ingen kommer å gör sådant åt dom.

:1pajas

BENSON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.....
The_FacultyGirl skrev:
jadu, alla har vi olika uppfattning!
Jag ser dem som både och!
Har erfarenheter av dem som både och!
Har gett många ormar, ödlor, kajmaner foder som råttor, möss, marsvin och kaniner så. Jag ser dem som både och.

Men endast mat e de INTE! :)
Kom och träffa mina så ska du minsann se att de går att ha till annat än bara foder!

Kommer gärna och klappar din mus :banana :banana :crash

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Här är några bilder på mina paroonhajar. Svårt att få till riktigt skarpa bilder när de är så kvicka...

Bifogat

• 716_1671.jpg
    716_1671.jpg
    48.6 KB · Visningar: 44
  • 716_1662.jpg
    716_1662.jpg
    63.1 KB · Visningar: 45
  • 716_1663.jpg
    716_1663.jpg
    62.8 KB · Visningar: 45
  • 716_1665.jpg
    716_1665.jpg
    51.8 KB · Visningar: 31

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Thundercat skrev:
Här är några bilder på mina paroonhajar. Svårt att få till riktigt skarpa bilder när de är så kvicka...
Hur stor tank har du?
Ett tips när du tar kort på fiskar i akvarium är att så klart inte använda blixt, gärna har en kamera med manuell focus och att om du inte har det så använd stativ eller var stadig på hand, det är skitsvårt, jag fick kanske 10 användbara bilder av 100 när jag var på universeum och tog kort.
Min jäkla digitalkamera focuserade på glaset bara så det gick endast i vissa vinklar och på vissa avstånd.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
sEiKo skrev:
Hur stor tank har du?
Ett tips när du tar kort på fiskar i akvarium är att så klart inte använda blixt, gärna har en kamera med manuell focus och att om du inte har det så använd stativ eller var stadig på hand, det är skitsvårt, jag fick kanske 10 användbara bilder av 100 när jag var på universeum och tog kort.
Min jäkla digitalkamera focuserade på glaset bara så det gick endast i vissa vinklar och på vissa avstånd.

Första kortet glömde jag stänga av blixten men det blev ändå ett hyffsat kort, dessutom så dog batterierna så jag hann inte ta så många kort (hade lånat kameran).

Akvariet som jag har nu är på 375 liter, men jag är på jakt efter ett 720 liters. Ingen som vet nån som skall sälja?

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Tufft djur tips

Jag har en katt av rasen Cornish Rex. De finns i alla möjliga kattfärger, men det fina med dem är att de har lockig päls (kort) och jättestora öron. Finns bra uppfödarhemsidor på nätet. Jag rekommenderar Bimsies och länkar därifrån.
Andra tuffa kattraser är Ocicat=salongstiger och Bengal=inkorsad vildkatt (kan ha knepigt temperament)
Vill du ha reptiler finns info på jordbruksverkets hemsida (om man letar sig fram...) om terrariestorlekar och dyl. Det kan vara bra att kolla upp sådant på egen hand, då kunskaper om detta kan vara bristfälliga beroende på vem man frågar... Jag har majssnokar. Arten är mycket lättskött och oaggressiv. Det tuffa med dessa är att den avel som bedrivs inriktar sig på färgvarianter! Kolla runt på nätet, jag har varit in på någon engelsk uppfödares sida,som visar polkagrisrandigt och lila och dyl. Import kanske?
Illrar är tuffa. Men de luktar lite speciellt... och är busiga som f-n... Inget djur som jag charmas nämnvärt av...

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
ahh, jag har runt 350 liter i mitt akvarium men det är ganska högt så scalare går väldigt fint in i akvariet.

Då är dina parooner inte större än 10-20cm?
Blir långt över metern när dom är klara=)
Vad matar du dom med? Jag har hört såna som matar dom med skinka.

Nillan

Guest
intrepid skrev:
jadå, jag ska kolla upp all information om hur man skall få katt och iller att bo ihop..just nu vet jag bara att dom trivs ihop..funderar även på att kolla om jag inte kan åka någonstans där dom har illrar och hälsa på lite..titta lite hur dom beter sig..

men jag tror att det skulle passa mig att ha en iller..
har oxå haft råttor, 2st tamråttor! dom är roliga!

Sitt inte framför sporthoj nu och vänta på min uppföljning, det är ett tag kvar innan jag skaffar något djur pga. lumpen. Därför håller jag på och samlar fakta så att ja ska vara "redo" när jag kommit hem från 7½ månaders tjänsgöring i stockholmskärgård.. men när jag väl skaffat mig en liten kompis så kommer jag att tala om det, kan fixa lite bilder och så då. men nu är jag ute efter fakta, andras kunskaper och tankar kring djur samt tips kring dessa!

Min syrra å jag hade en iller, otroligt roliga, nyfikna och väldigt sällskapliga djur. Syrran har en bengalkatt (leopardkatt) hur cool som helst! helt annorlunda än "vanliga" katter. Om det är på Muskö du gör lumpen så PM:a så kan du få komma och hälsa på den. Illern köpte vi av en uppfödare här ute men jag vet inte om han håller på med det fortfarande (kan försöka ta reda på det!).

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
sEiKo skrev:
ahh, jag har runt 350 liter i mitt akvarium men det är ganska högt så scalare går väldigt fint in i akvariet.

Då är dina parooner inte större än 10-20cm?
Blir långt över metern när dom är klara=)
Vad matar du dom med? Jag har hört såna som matar dom med skinka.

Jag har precis skaffat mig ett nytt kar på 720 liter (200 x 60 x 60 cm). Så de kan växa ett tag till. Nu är de ca 12 cm skulle jag tippa på...

Jag matar dem med röda mygglarver, de har bra aptit. Jag tror att man kan mata dem med vad som helst i stort sett. De äter allt som dimper ner i karet.

:)

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Gör ni lumpen på Muskö så gå ut på nån av pirarna nån natt o hälsa på hundarna.. :mad: :brinnerup :död :gråta :dummer

jävlar va ni kommer springa....

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
vet inte om jag ska vara på Munskö..kommer vara i vaxholm men sen om man är någon annanstans vet jag inte..jag vet inte ens var i sverige Munskö ligger men jag antar att det ligger i stockholmsområdet...
hälsar gärna på hemma hos illern..hur är dom att ha då? är det jobbigt? luktar? svårt att få rumsrena?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...