Tuffaste sporten

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Egyptisk fotboll kanske?

Hästsport är det då inte, vilken motorsport som helst är ju farligare typ. Det farliga med hästsporten är de instabila förarna som kan få ett vredesutbrott precis när som helst...

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Krav Maga i dess rena form tänker jag kan ligga bra till... designad att döda utan frågor och konstigheter... utpetande av ögon, slag med gevärskolv... "Fulknep" är ett ebgrepp som inte finns i sportens vokabulär, en ganska otrevlig historia helt enkelt..."Gör er av med fienden fortast möjligt och gå direkt på nästa" kan man väl säga är grundtanken...

Ungefär som resten av det israeliska tänket alltså...

Här har ni en nördigt 'manlig' sport.
Förvisso är svärden inte skarpslipade, men det gör ont ändå...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Skall man utöva en sport från hästryggen skall det vara efter vilt med en lans i handen.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Givetvis är allt subjektivt och jag är mest tacksam för alla åsikter kring tuffa sporter. Själv anser jag dock inte att kampsporter är tuffa och/eller manliga, möjligen med undantag för att slåss med svärd i riddarutrustning. Samma gäller, i min värld, gymnastik, hästsport och lite annat smått och gott. Att deltagarna sedan tränar hårt och är duktiga är liksom inte grejen.

För mig hade amerikans fotboll varit tufft om de körde utan skydd, dock kankse inte som i Lingerie Fotball.

I min värld:
Rugby är tufft, amerikansk fotboll är det inte.
Australiensisk fotboll är tufft, gymnastik är det inte.
Köra 500 cc (i regn) är tufft, supersport är det inte.
Rally är tufft, F1 är det inte.
Grottdykning är tufft, simhopp är det inte.

Samtidigt måste det ju finnas en del små obskyra idrotter som man kanske inte ens hört talas om.

Jag inser att det inte finns ett rätt svara men lite kul att höra vad andra anser.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Som alternativ till kampsport. Vad sägs om en klassisk duell med livet som insats?

Från wiki:

Duellanterna utsåg vanligen vardera två sekundanter som hade till uppgift att bestämma tid och plats för duellen, mäta upp det avstånd på vilket duellen skulle utföras samt se till att gängse regler iakttogs. Duellen utkämpades vanligen med pistol eller värja. Den utmanade hade rätt att välja vapen.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Som alternativ till kampsport. Vad sägs om en klassisk duell med livet som insats?

Från wiki:

Duellanterna utsåg vanligen vardera två sekundanter som hade till uppgift att bestämma tid och plats för duellen, mäta upp det avstånd på vilket duellen skulle utföras samt se till att gängse regler iakttogs. Duellen utkämpades vanligen med pistol eller värja. Den utmanade hade rätt att välja vapen.
Känns nog inte bra om man skjuter först och missar med en flintlåspistol

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
På Påskön hade man ju ett mandomsprov där ungarna fick springa, åla, simma, klättra, göravaffaensomhelst för att vara först med att hämta ett fågelägg på någon avlägsen klippavsatts och vara först med att leverera det helt tillbaka över mållinjen. Är det något i den stilen?

Sen finns det ju lite andra knepiga "sporter" å...

http://www.youtube.com/watch?v=_awK3b94k3s&feature=fvwrel

http://www.youtube.com/watch?v=OpzEF0D2xfE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Z0ft24Ta3mA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=-c_7fRq_19s&feature=related

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Känns nog inte bra om man skjuter först och missar med en flintlåspistol

Känns antagligen de längsta sekunderna i ens liv innan motståndaren avlossat sitt skott. Träffsäkerheten är nog inte den bästa med den typen av vapen och frågan är hur det är med tillförlitligheten. Tänk tanken att pistolen "klickar" så att man aldrig ens fick chansen att avlossa sitt skott.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Varför inte det? 300 dödsfall/år, människor, inte hästar som någon skrev innan. Du kan ju testa själv att få 600 kg över dig, som rör sig i typ 40 km/h och sen landar på dig, från 1,5-2 meters höjd.

http://www.fria.nu/artikel/54290

Låter ju onekligen som dina siffror är helt tagna ur luften. Däremot tycker jag antalet dödsolyckor verkar onödigt höga iaf. Jämnför man med motocross så borde skade risken vara likvärdig. Men motorcykel från ett par meters höjd över sig i likvärdig eller högre hastighet kan knappast vara mer hälsosamt!? Till det kan man väl tillägga att man kan anta att antalet utövare och andel av dessa som är motionärer är betydligt större inom motocross? Utan att ha statistik att luta mig mot skulle jag ändå gissa att antalet dödsolyckor inom motocross är procentuellt sett mkt mindre. Förklaringen borde delvis ligga i hur man skyddar sig.

Om det är en kalkylerad risk att man ska dyka med ansiktet före ner i backen i 40 km/h och sen få en 600 kg köttklump över sigh borde man kanske ha skydd därefter?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
På Påskön hade man ju ett mandomsprov där ungarna fick springa, åla, simma, klättra, göravaffaensomhelst för att vara först med att hämta ett fågelägg på någon avlägsen klippavsatts och vara först med att leverera det helt tillbaka över mållinjen. Är det något i den stilen?

Sen finns det ju lite andra knepiga "sporter" å...

http://www.youtube.com/watch?v=_awK3b94k3s&feature=fvwrel

http://www.youtube.com/watch?v=OpzEF0D2xfE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Z0ft24Ta3mA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=-c_7fRq_19s&feature=related

Super! Backtävlingar är definitivt manligt tuffa!

precis sådana saker om än jag nog anser att det är tuffare att bo med en kvinna än att bära henne en eller annan km...

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Har för mig att nere i nya Guinea, eller däromkring så utövas en rätt klämmig sport.
Dom bygger en slags hoppställning 10-15 hög, dom klättrar upp och binder ett snöre om foten.
Sen tar dom ett i sanning dödsföraktande skutt och hoppas att snöre (och ben) pallar rycket innan dom smaskar i backen.
Bungee utan stretch liksom :)

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Korpfotboll, inget snack om saken mina vänner. Har fått värre smällar, och delat ut med för den delen, där än på thaiboxningen. :yoparty

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Okey grabbar, jag antar att vi kommit fram till att tuff sport = manlig sport <> farlig sport. :D

Vad är då en manlig sport? :va Självklart utövars den huvudsakligen av killar. :) Men hur är det med utövarna, är det:

A - Utövarna respekteras och beundras av killar. :näsblod
B - Utövarna är självklara brewdmagneter. :tuttar
C - Utövarna respekteras och beundras av killar och är självklara brewdmagneter. :yoparty:banana

Är erat svar A, så ska jag självklart lämna tråden. Men är svaret B lr C så ska det bli ett nöja att hissa och dizza era förslag! :lol

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Okey grabbar, jag antar att vi kommit fram till att tuff sport = manlig sport <> farlig sport.

Det är bara två personer i tråden som dragit den slutsatsen och komiskt nog är båda tjejer.
Vi vill också vara med!

Vad gäller din fråga så är svaret oftast C, att utövarna beundras och respekteras av andra män och det komiska är att kvinnor dras som flugor på en komock till män som beundras av andra män.

Sen kan en sport vara dum och manlig men ändå skapa förakt för utövarna om det är tillräckligt dumt/meningslöst. Som zigenarna-boxarna i mitt förra inlägg. Det är nog bara den innersta kretsen av män som beundrar dom boxarna.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Fridykning är inte heller för hjärtsvaga.
Ta ett djupt andetag, simma ner till 101 meter och simma sen upp igen. Det är ballt. :klappar

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Okey grabbar, jag antar att vi kommit fram till att tuff sport = manlig sport <> farlig sport. :D

Vad är då en manlig sport? :va Självklart utövars den huvudsakligen av killar. :) Men hur är det med utövarna, är det:

A - Utövarna respekteras och beundras av killar. :näsblod
B - Utövarna är självklara brewdmagneter. :tuttar
C - Utövarna respekteras och beundras av killar och är självklara brewdmagneter. :yoparty:banana

Är erat svar A, så ska jag självklart lämna tråden. Men är svaret B lr C så ska det bli ett nöja att hissa och dizza era förslag! :lol

Jag gillar mareikanska powerbåtevent, mm. De är av killar för killar och de enda killarna bryr sig om där är kompresormatade V8:eek:r och balla båtar. De få tjejer som är med står och åmar sig på gränsen till vad som är lagligt i jakten på männens åtrå, något de dittills tagit för givet. Problemet är att de konkurrerar med 39-fots muskelbåtar med balla färger och då drar kortaste stråt.

Helt magiskt att se tjejer åma sig nästan helt utan kläder medan killarna sträcker lite på sig för att få en glimt av båten som står bakom cheyen.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...