Tuffaste sporten

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
För oss som inte orkar se på över 90min dokumentär. Sammanfatta tack ;).

Man kan låta filmen snurra på sidan om samtidigt som man gör annat.

Dom är allihop zigenare och kusiner som hamnat i fejd pga ett krogslagsmål som urartade i en död, sedan möts dom en gång per år för att göra upp. Och det fortsätter i 10år utan att problemet blir uppgjort. Dom har dock vissa regler, det är man mot man, och med gemensamt utsedd dommare från annan klan. Knogslagsmål, utan skydd till någon ger upp. Endast boxning tillåten och allt annat leder till diskvalificering och dom har även vadslagning med upp till £30000 i insats.

Dom tränar knappt seriöst och trots 10år av regelbunden fajt är det ingen som verkar bry sig om att lära sig boxas på riktigt. Inte förrän på slutet är det en av dom som faktiskt tränar seriöst. Just att ingen tränar seriöst trots årliga fajter är på nåt sätt ganska tragiskt i mina ögon. Jag skulle träna som en maskin av ren självbevarelsedrift.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Har sett på en av de tuffaste "sporterna" jag någonsin kommer att få se.

Det var i Dubrovnik, Krotatien.
Klippmagplask.
Jepp ni läste rätt, inte klippdykning, utan magplask.
Killarna hade ca2.5-3m ansats. ca 5m högt, och de var tungen att hoppa minst 3m ut, annars = SPLAT på klippan.
vattenhöjden där de magplaskade var inte mer än 50cm MAX.
dvs magplaskade de inte rätt = ambulans till sjukhus eller ev direkt till bårhuset.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Okey grabbar, jag antar att vi kommit fram till att tuff sport = manlig sport <> farlig sport. :D

Vad är då en manlig sport? :va Självklart utövars den huvudsakligen av killar. :) Men hur är det med utövarna, är det:

A - Utövarna respekteras och beundras av killar. :näsblod
B - Utövarna är självklara brewdmagneter. :tuttar
C - Utövarna respekteras och beundras av killar och är självklara brewdmagneter. :yoparty:banana

Är erat svar A, så ska jag självklart lämna tråden. Men är svaret B lr C så ska det bli ett nöja att hissa och dizza era förslag! :lol
Jag kan inte svara för alla andra men om du ändrar "farlig sport" till "lite småkorkad" sport kan jag vara enig om att jag till viss del sätter likhetstecken mellan tuff och manlig. Typ Klippmagplask...
Tjejer i allmänhet kommer ju ofta, sannolikt helt korrekt, fram till att det inte finns någon större mening med att saker som är både skitiga, smärtsamma och jobbiga men inte direkt knutna till överlevnad snarast är "onödiga" istf. "kul".
Vem, förutom män då, skulle t.ex. hålla på med budgetversionen av bungeejump som nämnts i tråden?

Rally är tufft för att du kör för fort på vägar du "inte känner till" medan F1 inte är tufft för att du kör runt på en känd ,och hyfsat oföränderlig, bana med avkörningszoner. Dessutom är det alldeles för mycket posör över F1 så alternativet om att en idrott är tuff för att det skulle imponera på tjejer är nästan negativt.

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis

Dom är allihop zigenare och kusiner som hamnat i fejd pga ett krogslagsmål som urartade i en död, sedan möts dom en gång per år för att göra upp. Och det fortsätter i 10år utan att problemet blir uppgjort. Dom har dock vissa regler, det är man mot man, och med gemensamt utsedd dommare från annan klan. Knogslagsmål, utan skydd till någon ger upp. Endast boxning tillåten och allt annat leder till diskvalificering och dom har även vadslagning med upp till £30000 i insats.

Dom tränar knappt seriöst och trots 10år av regelbunden fajt är det ingen som verkar bry sig om att lära sig boxas på riktigt. Inte förrän på slutet är det en av dom som faktiskt tränar seriöst. Just att ingen tränar seriöst trots årliga fajter är på nåt sätt ganska tragiskt i mina ögon. Jag skulle träna som en maskin av ren självbevarelsedrift.

såg den oxå, förstod inte riktigt varför inte dom förstod att, efter 50år (som storfejden hade varat) så hade dom inte löst nånting genom att slåss. men likt fan fortsatte dom.
slåss i 2.5tim utan paus kräver dock sin kondis/envishet måste jag säga

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Känns antagligen de längsta sekunderna i ens liv innan motståndaren avlossat sitt skott. Träffsäkerheten är nog inte den bästa med den typen av vapen och frågan är hur det är med tillförlitligheten. Tänk tanken att pistolen "klickar" så att man aldrig ens fick chansen att avlossa sitt skott.

Duellerandet hade religiös bakgrund.
När en dispyt avgjordes genom duell, så sågs det som att gud avgjorde utfallet.
Hade du rätt så kunde du inte förlora.

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701

Varför kom jag att tänka på denna scenen? :va :D

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
såg den oxå, förstod inte riktigt varför inte dom förstod att, efter 50år (som storfejden hade varat) så hade dom inte löst nånting genom att slåss. men likt fan fortsatte dom.
slåss i 2.5tim utan paus kräver dock sin kondis/envishet måste jag säga

Så länge det genererar intäkter så varför sluta.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
http://www.fria.nu/artikel/54290

Låter ju onekligen som dina siffror är helt tagna ur luften. Däremot tycker jag antalet dödsolyckor verkar onödigt höga iaf. Jämnför man med motocross så borde skade risken vara likvärdig. Men motorcykel från ett par meters höjd över sig i likvärdig eller högre hastighet kan knappast vara mer hälsosamt!? Till det kan man väl tillägga att man kan anta att antalet utövare och andel av dessa som är motionärer är betydligt större inom motocross? Utan att ha statistik att luta mig mot skulle jag ändå gissa att antalet dödsolyckor inom motocross är procentuellt sett mkt mindre. Förklaringen borde delvis ligga i hur man skyddar sig.

Om det är en kalkylerad risk att man ska dyka med ansiktet före ner i backen i 40 km/h och sen få en 600 kg köttklump över sigh borde man kanske ha skydd därefter?

Ja, det kan man tycka. Siffrorna är tagna ur en artikel jag läste i en hästtidning för typ 2 år sen, så någon källa kan jag inte hänvisa till. Siffran syftar ju dock på alla utövare i hela världen, och inte i Sverige som någon bubblade om innan.

Kalkylerad risk? Givetvis inte, men en hoj går dit du säger, hästen har en egen vilja. Missförstånd kan uppstå, eller meningsskiljaktigheter. Att hästen har en egen vilja och en egen uppfattning, som inte alltid stämmer överens med ryttaren, är ju ganska betydande i detta fallet.

Men jag har förstått att det ska vara manligt, och det är det inte att rida. Så fortsätt ni babbla om era slagsmål! :tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Kom att tänka på filmen Snatch med Brad Pitt när jag såg inlägget tidigare idag och så går den på tv nu ser jag.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det är svårt att sitta på en crosstrainer... :mattias
Men att lämna hemmet och filmtittande för att sporta med andra låter alldeles för läskigt. Sånt överlämnar jag till alla tuffa och modiga. Går man ut kan man ju skada sig.

Du kan kanske prova...?

Ok, jag visste inte vad en "kråssträjner" är men har nu konsulterat google medelst en bildsökning. Av detta kan jag utröna att jag borde vermutlich veta vad det är för en apparatus. Jag kanske t o m borde ha långtgående kännedom om tingesten.

Skit meh! :bikt

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Men mycket manligare än att panga S&W500 magnum , 454Casull eller 50.AE blir det knappast :hihi

Instämmer, 454Casull är överjävligt häftigt. Där snackar vi eldkvast!!! Det känns ganska manligt att även skjuta guldserie i precision med en .45 i enhandsfattning. :)

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Damallsvenskan bjuder iallafall på de manhaftigaste utövarna. Vette fan om det är så tufft dock.

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Hittade en udda sport på en sida. Låter ganska kul faktiskt :hihi
2455415_700b.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=E38G31wo7qc

Last edited:

Smagatusk

Guest
Farligaste sporten är nog att med flit posta en länk på SH som redan postats i samma tråd. Och sen ta konsekvenserna.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...