Tullar från helvetet

Status
Ej öppen för fler svar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
BlueNote skrev:
Månadskorten kostar mer än 500 kr per månad. Och tycker du ändå att det är ett billigt pris för att åka till jobbet med så är väl det okej. Men nu är det nog så att din månadslön skulle sina ganska fort eftersom du skulle komma för sent 3-4 ggr i veckan.

Tala inte om nåt du inte har erfarenhet av! :fatta!

Hihi :D

Jag har jobbat i Gbg och i Oslo. Vad anser du vara erfarenhet? Kommer du för sent tre-fyra ggr per vecka så kanske du ska ta en tidigare buss.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Ok, rätta mig om jag har fel..

Stockholms lokalpolitiker motsatte sig in i det längsta och kördes sedan över av rikspolitikerna?

Trängselavgifter finns redan i storstäder i Europa (t.ex. London) och trots samma utvecklingsfientliga gnäll där som här inför införandet har opinionen vänt och en stor majoritet tycker det funkar bra?
:)

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Hur funkar det här med tullarna om man kör mycket in och ur stan i sitt jobb!?
Man ska väl inte behöva pröjsa varenda gång då?..eller ska man utöver sin milersättning som man får från jobbet få tull ersättning oxå?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
.....sen finns det såna där löjliga saker som miljö och infrastruktur att fundera på också. Det är ju ett jävla gnäll om att trafiken inte funkar som det är idag.

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
Jocke W skrev:
Hur funkar det här med tullarna om man kör mycket in och ur stan i sitt jobb!?
Man ska väl inte behöva pröjsa varenda gång då?..eller ska man utöver sin milersättning som man får från jobbet få tull ersättning oxå?

dom kommer väl sälja månadskort på den skiten med

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jo för vi på "landet" behöver ju inte betala nånting vetu.
Normalt här ute är ändå att åka ett antal mil till jobbet.
S-holmare kan ju åka tunnelbana o liknade billigt.

Fast vad biltullarna har med bönder VS stadsbor att göra vete fan, det är ju era politiker som vill ha dem inte vi.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Och betänker man saken närmare så har vi ju faktiskt biltullar i Malmö också. Det fick vi när vi blev en äkta förstad till Köpenhamn.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Öh - det är ingenting likt Stockholm. Bor själv i innerstan sen 98 (Luleå från början, bott i Götet 1997). Folk på jobbet kan komma VÄLDIGT sent pga att det inte gick nåt tåg alls eller att de inte rymdes = gick inte rent fysiskt att få plats på tåget. DET är trängsel.

Jag är väldigt intresserad av att veta hur jag som bor i stan ska behandlas. Ska jag betala för att åka ut på nöjestur med hojen då är det krig. Har också läst att MC ev ska skonas så jag hoppas fan det.

Chrille skrev:
Jag har jobbat i Gbg och i Oslo. Vad anser du vara erfarenhet? Kommer du för sent tre-fyra ggr per vecka så kanske du ska ta en tidigare buss.

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
ninja_1 skrev:
dom kommer väl sälja månadskort på den skiten med

Det vet jag inte..men man kommer MAX att betala 60kr/dag.....då 1 vända kostar 20 kr om jag inte minns fel...

åhhh jag trivs bra i sthlm....pengar är bara pengar :rolleyes:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Det positiva i det här kanske är att idioterna i den här stan kanske fattar att den rödgröna röran ska skickas käpprätt åt helvete.

Både i kommun, landsting och landshelvetet.

Fast jag tvivlar, landet består av idioter.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Biltullar skulle kanske kunna bli nödvändigt någon gång i framtiden men det borde ha tagits till andra åtgärder först.

Det äckligaste med detta är inte tullarna i sig, det äckliga är att Annika Fit.. jag menar Billström hade som vallöfte att inte införa biltullar.

SVT Debatt Mars 2004:

"Men du har väl svikit väljarna Annika?"
-"Ja, men jag gjorde något bra av mitt svek"
:zpy

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nicke skrev:
Öh - det är ingenting likt Stockholm. Bor själv i innerstan sen 98 (Luleå från början, bott i Götet 1997). Folk på jobbet kan komma VÄLDIGT sent pga att det inte gick nåt tåg alls eller att de inte rymdes = gick inte rent fysiskt att få plats på tåget. DET är trängsel.

Jag är väldigt intresserad av att veta hur jag som bor i stan ska behandlas. Ska jag betala för att åka ut på nöjestur med hojen då är det krig. Har också läst att MC ev ska skonas så jag hoppas fan det.

Om kollektivtrafiken inte funkar är det en annan femma. Då fixar man den. Längre tåg, fler bussar osv.

Om du får betala för en nöjestur per vecka är väl inte hela livet.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Trängselavgifter är SKIT :mattias Det gynnar ingen!

Stockholm är först, naturligtvis, här är behovet störst (tycke politkerna :3freak ) men var så säker att om det faller ut som ett bra projekt kan det mycket väl hända i andra städer!

Lyssna bara på ordet "TRÄNGSELAVGIFTER"... skall du betala för att det är trångt? Ungefär som att du skall betala för två biljetter på bussen bara för att du åker den i rusningen och alla sittplatser är tagna :va

Det är ju fel sätt att angripa problemet om ni frågar mig, varför är trafiken som den är? Jo massor av bilar och dom flesta normala människior jobbar och sliter för brödfödan och har ungefär samma arbetstider = köer.

Vi är dessutom jävligt många i Stockholm, det flyttar in folk från hela Sverige (och resten av världen så klart) så att skratta åt Stockholm och göra narr av beslutet på biltullar är verkligen att kasta sten i glashus. Det är ju knappast Stockholmare som varje år flyttar till Stockholm ?

Bygg istället ut vägarna, bilarna kommer inte bli färre, folket kommer inte minska utan snarare öka och vad blir då nästa dåliga idé som våra folkvalda skall hitta på?

Åk kommunalt säger ni... om ni tycker det är trångt nu i rusningen (vilket det ÄR!) så får vi väl införa trängselavgifter där med. Jag åker gladligen bil till jobbet och trängs med mig själv, kan lyssna på musik och ta det hyfsat lugnt istället för att stå som en packad sill på en T-bana och lukta i någons armhåla.

Boendeparkeringen höjd 100% :3freak
Biltullar :3freak :3freak :3freak
Höjd avgift för att åka kommunalt :3freak :3freak
Dyrast mat i landet
Dyraste boendet (BR)
Dyraste mc-försäkringarna :4skrika

Whatta load of shite!

Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Det heter "trängselskatt"

Nu när det ska införas för att straffa oss för att vi bor här så tycker jag att alla som åker på Essingeleden också ska betala skatten...
(så även de skadeglada får smaka på det)

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
955i skrev:
......... Jag åker gladligen bil till jobbet och trängs med mig själv, kan lyssna på musik och ta det hyfsat lugnt istället för att stå som en packad sill på en T-bana och lukta i någons armhåla.
..

Och för den lyxen får du nu betala extra. Bidrar du till trängseln på vägarna får du betala för just trängseln.

Däremot anser jag att kollektivtrafiken måste funka i det här läget. Annars är det bara ännu en avgift utan något annat syfte än att bättra på statsfinanserna.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Chrille skrev:
Och för den lyxen får du nu betala extra. Bidrar du till trängseln på vägarna får du betala för just trängseln.

Däremot anser jag att kollektivtrafiken måste funka i det här läget. Annars är det bara ännu en avgift utan något annat syfte än att bättra på statsfinanserna.

Enda syftet är att ge sossarna makten i riksdagen - stödpartierna krävde nämligen biltullar för att stödja S vid regeringsbildningen...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är intressant att se hur lantisarna/sossarna här på något sätt är nöjda över att vi får betala den här skatten. Ungefär som om vi skulle vara nöjda när man lägger ner vårdcentraler på deras värdelösa hemorter. :va Det är i och för sig som vanligt med sossarna, vänd kappan efter vinden.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln