Trängselavgifter är SKIT
Det gynnar ingen!
Stockholm är först, naturligtvis, här är behovet störst (tycke politkerna
) men var så säker att om det faller ut som ett bra projekt kan det mycket väl hända i andra städer!
Lyssna bara på ordet "TRÄNGSELAVGIFTER"... skall du betala för att det är trångt? Ungefär som att du skall betala för två biljetter på bussen bara för att du åker den i rusningen och alla sittplatser är tagna
Det är ju fel sätt att angripa problemet om ni frågar mig, varför är trafiken som den är? Jo massor av bilar och dom flesta normala människior jobbar och sliter för brödfödan och har ungefär samma arbetstider = köer.
Vi är dessutom jävligt många i Stockholm, det flyttar in folk från hela Sverige (och resten av världen så klart) så att skratta åt Stockholm och göra narr av beslutet på biltullar är verkligen att kasta sten i glashus. Det är ju knappast Stockholmare som varje år flyttar till Stockholm ?
Bygg istället ut vägarna, bilarna kommer inte bli färre, folket kommer inte minska utan snarare öka och vad blir då nästa dåliga idé som våra folkvalda skall hitta på?
Åk kommunalt säger ni... om ni tycker det är trångt nu i rusningen (vilket det ÄR!) så får vi väl införa trängselavgifter där med. Jag åker gladligen bil till jobbet och trängs med mig själv, kan lyssna på musik och ta det hyfsat lugnt istället för att stå som en packad sill på en T-bana och lukta i någons armhåla.
Boendeparkeringen höjd 100%
Biltullar
Höjd avgift för att åka kommunalt
Dyrast mat i landet
Dyraste boendet (BR)
Dyraste mc-försäkringarna
Whatta load of shite!