Tullar från helvetet

Status
Ej öppen för fler svar.

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
Jonaz_STHLM skrev:
Men om jag inte har missförstått något så kommer väl detta ej att gälla för MC? Var ett tag sen jag läste det men jag hoppas att det stämmer...

MC behöver inte betala.

En tanke om INGEN skaffar 'dosan' man skall ha i bilen, så blir det ett d-vla
jobb att manuellt kontrollera alla som passerar. Jag kommer då inte att skaffa en 'dosa'. Oj! hade jag glömt tvätta reg.plåten... :arsele
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Teo skrev:
Detta är skit! Uddevalla here I come!

Mmmm, bo i egen villa på landet för 5k per månad, 20 minuter till jobbet i centrum, 5 minuter att gå till havet om man vill bada.... ALDRIG bilköer förrän nollåttorna kommer hit och förstör på sommaren :)


Hur lång tid tog det nu igen för en stockholmare att åka till jobbet ca? 40-45 minuter i snitt?
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
GibsonSG skrev:
Nu gick ni över gränsen...... när ni strör salt i såren på det här sättet känner jag mig tvingad att pungsparka tillbaka... alltså:


Jävla bonnläppar, om ni kunde slita er från älgjakten/fårsodomin/kusinpåsättandet ett par sekunder och försöka få in i era inavlade, självgoda landsbyggds-intellekt att Stockholm är och förblir den ekonomiska motorn i Sverige. Om det inte vore för oss Stockholmare hade Sverige haft en lägre BNP per kapita än Slovakien och Polen... :fatta! :FU

Nu vill jag att samtliga som angripit Sthlm i denna tråd går ut med en offentlig dementi, skriver en kortare hyllning till rikets huvudstad (inte kortare än 100 ord) och dessutom lovar att från och med nu betala en frivillig Stockholms-skatt som uppmuntran till de "unsung Heroes" som håller landet under armarna genom sitt dagliga slitande i den internationella kulturmetropolen STOCKHOLM!

hmmmmmm...... nä.

gladh
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Det är väl en bra hög som pendlar till stockholm som får betala med, så det är väl inte enbart en tull för s-holmare.

Sen är ni ju så rika o håller upp allt annat i Sverige så en extraskatt är ju skitpengar för er.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Silwer skrev:
Det är väl en bra hög som pendlar till stockholm som får betala med, så det är väl inte enbart en tull för s-holmare.

Sen är ni ju så rika o håller upp allt annat i Sverige så en extraskatt är ju skitpengar för er.

Stockholmarna är ett gnälligt släkte. Jmfr med hur det gnälldes när månadskorten höjdes till 500 spänn på t-banan. 6000:- per år för att komma till jobbet är inte direkt dyrt....
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Chrille skrev:
Mmmm, bo i egen villa på landet för 5k per månad, 20 minuter till jobbet i centrum, 5 minuter att gå till havet om man vill bada.... ALDRIG bilköer förrän nollåttorna kommer hit och förstör på sommaren :)


Hur lång tid tog det nu igen för en stockholmare att åka till jobbet ca? 40-45 minuter i snitt?

Jag kommer utifrån, och ska ut ur stan, öster ut. Jag ska bo i skärgården. eller i Jämtland. men inte här!
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
...den barnsliga motviljan mot kollektiv trafik.
Törs man förmoda att du itne tillbringat särskilt många mornar på ett pendeltåg? Kollektivtrafiken i Stockholm är inget nöje precis.
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
GibsonSG skrev:
Nu gick ni över gränsen...... när ni strör salt i såren på det här sättet känner jag mig tvingad att pungsparka tillbaka... alltså:


Jävla bonnläppar, om ni kunde slita er från älgjakten/fårsodomin/kusinpåsättandet ett par sekunder och försöka få in i era inavlade, självgoda landsbyggds-intellekt att Stockholm är och förblir den ekonomiska motorn i Sverige. Om det inte vore för oss Stockholmare hade Sverige haft en lägre BNP per kapita än Slovakien och Polen...
:fatta! :FU

Nu vill jag att samtliga som angripit Sthlm i denna tråd går ut med en offentlig dementi, skriver en kortare hyllning till rikets huvudstad (inte kortare än 100 ord) och dessutom lovar att från och med nu betala en frivillig Stockholms-skatt som uppmuntran till de "unsung Heroes" som håller landet under armarna genom sitt dagliga slitande i den internationella kulturmetropolen STOCKHOLM!

Jag undrar hur många socialbidragstagare det finns i Fjollträsk jämfört med vilken stad som helst som nyttjar fårsodomi!!
P.s tack alla fjollor i Stockholm för bron vi fick till Köpenhamn! Era skattepengar kunde inte komma till bättre användning! :hihi
 

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
sverige
Hoj
såld
Bingo skrev:
Törs man förmoda att du itne tillbringat särskilt många mornar på ett pendeltåg? Kollektivtrafiken i Stockholm är inget nöje precis.

Jag åkte pendeltåg i flera år innan jag fick nog och köpte bil. Skillnaden är enorm!
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
KawaChris skrev:
Jag åkte pendeltåg i flera år innan jag fick nog och köpte bil. Skillnaden är enorm!
Been there, done that... Håller med fullständigt.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag blir spyfärdig av trängseln och skitiga luften i Stockholm stad. Om det här hjälper så varför klaga? Se det som en befrielse istället.

Fast man kan ju hoppas att trängselavgifterna blir lägre för hoj ;)
 

Hardcore

Kan nån se till att det blir vår nu?
Gick med
22 Apr 2003
Ort
165 Jag å Ken
Hoj
R1a som alla andra
Stockholm må vara en liten storstad men Göteborg och Malmö kommer ändå alltid förbli stora småstäder!!!
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Chrille skrev:
Stockholmarna är ett gnälligt släkte.

Exakt, här kommer lite gnäll:

Socialdemokraterna i Sthlm kan dra åt h-e, hur kan man inför valet lova att inga biltullar kommer
att införas för att direkt efter valet skita fullständigt i sina väljare och göra precis tvärtom?
Sen sitter de och funderar på varför politikerföraktet växer...

Att SL/Connex har mage att överhuvudtaget ta betalt för sin urusla tjänster är direkt pinsamt,
600 kr/mån för att få trängas på överfyllda, nerklottrade, pendeltåg från 60-talet som stannar
om temperaturen närmar sig nollgradigt? Nej, tack.

Att man beslutar om biltullar och samtidigt höjer priset på månadskort tyder på att man enbart är
ute efter att dra in pengar, allt miljösnack är bara blaj, om man var intresserad av miljön skulle man
förbättra kollektivtrafiken och sänka biljettpriset.

Sådär, nu känns det bättre. :)

/A
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
Törs man förmoda att du itne tillbringat särskilt många mornar på ett pendeltåg? Kollektivtrafiken i Stockholm är inget nöje precis.

Eller så har jag bott ett år i Oslo och åkt just pendeltåg. Resignerara man och läser en bok så går det allt bra.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
amullo skrev:
Intressant att man får betala för att åka in OCH att åka ut..

Åker man in kan man väll betala.. Men UT skall man ju fan ha ett stort tack!

Det är för den fruktansvärda trängseln uta på vägarna :3freak
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Och det många "lantisar" glömmer är att även de ska betala när de ska in eller igenom Stockholm när de är på semester...

Det tycker jag är helt okej. Entre till stockholm!!

Själv har jag förmånen att kunna skaffa mig en utlandsregistrerad bil. Jäklar vad många nya åländska bilar det kommer att bli.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top