2078128 Känner att jag får dra mitt strå till stacken... (kan bli lite stavfel pga att jag är sömning
)
Ontopic
Jag tror faktiskt att jag är en livs levande försöks-kanin i detta ålder/körkosrts hysteri. jag är 20 år (mycket snart 21) jag tog mitt A-kort precsic när jag var 19 år (allltså A med begränsning)
Första och sista gången hitentills som jag har kört mc själv på vägen var när jag klara mitt mc kort (fick köra hem hojen till körskolan) sen har jag alldrig kört på vägen pga många olika anledninga. Mest pga att jag inte hitta någon hoj som passa mig (enduro) angående vikt och kw.
Lite extra info/orbajs
Precis när jag blev 20 så tog jag mitt "CE"-kort plus ADR-tank (dvs tung lastbil med tungt släp och jag får köra en tanker med 25 000L benisn som är 25,25m lång på 60 ton
och det är mitt nuvanrande jobb)
CE-körkort får man ta vid 18 års ålder om man har ett yrkeskomeptens bevis (fick även ta det) annars får man vänta med att köra lastbil tills man är 21.
Ontopic igen
Nu efter 2 år som jag har haft mitt mc körkort så ska jag ÄNTLIGEN ut i trafiken och köra min tunga mc. MEN! jag har faktiskt inte kört mc på 2ÅR! men nu är det helt lagligt för mig att köra en hyabusa,gixxer eller någon annan "raket" fast jag är helt helt ur gängorna
Jag vill påstå att detta "18år=mellan och 21=tung" är helt åt skogen.......... ÄR man myndig så ÄR MAN! och då ska man få köra alla mc tycker jag. Man KAN FAKTISKT sjäv påvärka hur man uppträder i trafiken.
Jag kan faktiskt med handen på hjärat säga att jag inte är en trafik-dåre och därför har jag lagt mc körning på hyllan dom här 2 åren. Men Jag blir alltid lite smått förtvivlad när jag vet att jag får köra min lastbil (se förklaring ovan för er som inte har läst det än) men inte en mc på 250cc och 30 hk