Tungelsta <-> Rosenhill (farlig rutt)

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Jävlar i helgen hade man god lust att sträcka ut en vänsterknytnäve när man fick vissa möten.
Skulle jag krocka med en idiot som kör alldeles för fort och i fel körbana så lovar jag att sålänge jag kan stå skulle jag sparka sönder både hojen och föraren! :gnissla

Hoppas de kör ihjäll sig själva utan att det drabbar någon annan. Fast det lär vara svårt då någon måste skrapa bort köttbitarna från asfalten mm.

Dark_Messenger

Guest
Dark_Messenger - förespråka inte att köra fortare, inse allvaret istället.
Det är inte bara ditt liv du leker med. :mattias

Chris

Egentligen vill jag ju inte att den här tråden ska dö ut, :( , men det är väl bäst att jag klargör för dig att jag var väldigt ironisk. :pannkyss

Ps. Läs lite av snubbens inlägg. :näsblod

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Egentligen vill jag ju inte att den här tråden ska dö ut, :( , men det är väl bäst att jag klargör för dig att jag var väldigt ironisk. :pannkyss

Ps. Läs lite av snubbens inlägg. :näsblod

Ahh okej.. kände inte riktigt ironin i de.
Ledsen om jag gick till angrepp men kändes helt galet att bra se på dedära inläggete, var tvungen att svara o reagera. :gnissla

Nää självklart ska man ha kul men man ska sätta säkerheten först :) Never thought I would say that. (låter som morsan) :huvet

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Jag var ute och körde bulten idag. Jag kom ikapp en polo som körde ca 30 och en traktor som körde nåt liknande... skitläskigt... men visst, hade ju inte varit så farligt om jag kört lagligt...

Jag tänkte dock lite. Eftersom det är så många hojar ute på helgerna skulle man ju egentligen organisera sig lite och ställa upp lite människor med flaggor och com-radio eller nåt... så kan ju dom vifta lite om det kört ut ett hölass mitt i nånstans.

Är detta ett bra förslag eller kommer jag bli sågad nu? Jag vet att det inte är vattentät, att man inte borde köra som en idiot på allmänväg och så vidare men vore det inte bra?

/Jesper

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Klicka på de olika videos som de har på följande sida och fortsätt rulla ned hela vägen.

Många har säkert redan sett den, men kan vara värt att ta en titt igen!

KLICKA HÄR
VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE!!!

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Klicka på de olika videos som de har på följande sida och fortsätt rulla ned hela vägen.

Många har säkert redan sett den, men kan vara värt att ta en titt igen!

KLICKA HÄR

just den sidan har jag aldrig sett, just nu är jag inte alls sugen på att köra på gata.

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Jag var ute och körde bulten idag. Jag kom ikapp en polo som körde ca 30 och en traktor som körde nåt liknande... skitläskigt... men visst, hade ju inte varit så farligt om jag kört lagligt...

Jag tänkte dock lite. Eftersom det är så många hojar ute på helgerna skulle man ju egentligen organisera sig lite och ställa upp lite människor med flaggor och com-radio eller nåt... så kan ju dom vifta lite om det kört ut ett hölass mitt i nånstans.

Är detta ett bra förslag eller kommer jag bli sågad nu? Jag vet att det inte är vattentät, att man inte borde köra som en idiot på allmänväg och så vidare men vore det inte bra?

/Jesper

Det är ditt första år med hoj va?

Karsten

Va fan..!!
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
not now...!

/Jesper

Det vore bra,, fixar du flaggor och kom.radio då o org. det hela..??:) :)

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Det är ditt första år med hoj va?

Varför skulle det vara det? :) Kört hoj i dryga fem år (med kort)... inte första gången jag kommer ikapp sniglar på vägen men fick idén först nu.

Jag funderar faktiskt på om man inte skulle ta och organisera någonting. Jag får väl föregå med gott exempel men det blir nog inte denna säsong, men kanske nästa.

Jag tror iallafall att det skulle vara jävligt uppskattat, jag själv skulle bli väldigt glad om nån meddelade mig att nåt LGF-fordon passerat inom några minuter! Eller för den delen en tant i en småbil :)!

/Jesper

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Varför skulle det vara det? :) Kört hoj i dryga fem år (med kort)... inte första gången jag kommer ikapp sniglar på vägen men fick idén först nu.

Jag funderar faktiskt på om man inte skulle ta och organisera någonting. Jag får väl föregå med gott exempel men det blir nog inte denna säsong, men kanske nästa.

Jag tror iallafall att det skulle vara jävligt uppskattat, jag själv skulle bli väldigt glad om nån meddelade mig att nåt LGF-fordon passerat inom några minuter! Eller för den delen en tant i en småbil :)!

/Jesper

Umm...det du efterfrågar kallas flaggvakt - och återfinns på riktiga räääserbanor.

Slingerbulten, denna underbara bit asfalt är och förblir allmän väg (tyvärr, en enkelriktad tullbelagd sträcka med fri fart och nada boende, lgf, svampplockare, banjospelande barn och lösspringande kreatur på skulle rocka, men det är Sverige vi bor i).

Jag hoppas du kanske inser själv, att även om tanken var god, så blev det kanske lite fel...

/J

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Det är svårt att få tag i flaggvakter till tävlingar o bandagar, få tag på flaggvakter som kan stå på allmän väg o dilla, mjae...lätta lite på gasen istället.

Edit: Det slog mig just att SuzukiLover nog är tillbaka i ny skepnad :D :tummenupp

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Nej, så vidare lätt är det väl inte, men om jag nu känner för att att genomföra idén som bara är en tidig tanke så skulle jag kunna få ihop flaggvakter.

Så här tänker jag SGM, om man tror att flaggvakter kommer att öka hastigheten på vägen, då är det dumt.

Men folk gasar redan så förbannat att jag inte tror att folk kommer öka farten för att en människa inte vinkar med en flagga med en LGF-skylt på (alltså står vid vägen men inte flaggar).

Så, jag menar att det kunde vara en bra idé med flaggvakter eftersom det skulle sänka riskerna, inte bara för motorcyklisterna utan också för sniglarna på vägen, för hur mycket det än signalerar det så tror jag inte att de vill ha en hoj i ändan.

Sedan ska ju vara väldigt klart att en flaggvakt på en väg inte kan räknas som en garanti för att det är fritt utan endast som en varning när det inte är det.

/Jesper

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...