Tungelsta <-> Rosenhill (farlig rutt)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Men...omkörningar då? Dom är tillåtna och med en rapp MC och gott omdömme tycker iaf jag att "säkra" omkörningar är fullt möjliga.

På bulten tillkommer dock en viktig faktor i sådana lägen; Möten kan dyka upp i
dubbla tillåtna hastigheten och tyvärr måste det tas med i beräkningen.

de går utmäkrt å köra om i samma fil mellan bil och mittlinje:tungan

skämt å sido, klart de är tillåtet med omkörningar. men jag skulle inte göra det varken på bulten eller bogan, visst jag har också kört om på dumma ställen där men rent generellt så banga köra om på så små vägar för allas säkerhet iom att de är så tätt om cyklister på dessa 2 vägar...

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Men...omkörningar då? Dom är tillåtna och med en rapp MC och gott omdömme tycker iaf jag att "säkra" omkörningar är fullt möjliga.

På bulten tillkommer dock en viktig faktor i sådana lägen; Möten kan dyka upp i
dubbla tillåtna hastigheten och tyvärr måste det tas med i beräkningen.

Ahhhh någon som tänkt till :):tummenupp , sprid det där vidare på Cafen mm. För det behövs.

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Den där "banan" borde inte vara en allmän väg, det är ju som en dubbelriktad bana...

Håller med! Stäng av väg 257 för allmän trafik! Kan man stänga av tex Hägestensvägen för allmän trafik kan det inte finnas något hinder att stänga av Slingerbulten!

Tycker man kan kopiera idén man förverkligat i Tyskland rakt av. Enkelrikta och ta betalt likt Nürburgring!

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
"Den senaste =)"
Ja, det är ju svaren som är utan verklighetsförankring. Inte dina teoretiskt grundade inlägg. No-no.
Sen toppar du ditt inlägg med en jättekonstig mening.
"Dock lite skrämmande att det finns MC förare här med lika snabb eller snabbare hoj än min och tycker rutten är passligt säker"
Vad menar du egentligen? Skulle en äldre 600kubikare vara mindre farlig? Så det är det hojen som avgör hur fort det går?
Vilken planet kommer du från egentligen?
Det sista kan du tolka som ett förvrängt personangrepp™.

Bra att du demonstrerar vad ett riktigt skitsvar är, så är det mer uppenbart för de andra...

:va
Vadå "skitsvar"?
Jävligt bra "Svarat" ( min åsikt ) då Victor ställer en fråga som lyder:

"Vad menar du egentligen? Skulle en äldre 600kubikare vara mindre farlig?"

Tror DU att det verkligen är din F****** K8 Sujijukki och andra modeller som är "skitfarliga"?

Om så är fallet, och konkret bevisat ska jag åka till biltema och skaffa mig en eldriven 3-hjuling som toppar 30 km/h....

Seriöst? "Skitsvar"? K.M.I.A :huvet

sportbike

Guest
Om inte SL kommer med nån ny info snart,är jag tvingad att ta tillbaka alla kanaler jag sagt upp..:mad:

Nicotin

Guest
tror att SL är ute och upplever läge B nu..snart framme i läge A om han inte gör i brallan av att åka läge B..

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Hahahaha, detta var det roligaste jag läst på länge. OM nu herr SL finns i verkligheten (vilket jag starkt betvivlar) så ska jag gärna bjussa på en gratislektion i trafikvett och skyldigheter, bil eller hoj, välj själv!
Vi kan ta det på Bogan eller Bulten, vilket som, trevliga vägar där dom flesta håller sig i skinnet till skillnad från andra ställen. Jag har tex fått möte på E4an, vilket jag inte hade räknat med, på Bulten/Bogan ja...
Gärna en bana i Sthlm, och Enköping räknas som en förort till Sthlm!

Fredrik:tummenupp

Nicotin

Guest
Hahahaha, detta var det roligaste jag läst på länge. OM nu herr SL finns i verkligheten (vilket jag starkt betvivlar) så ska jag gärna bjussa på en gratislektion i trafikvett och skyldigheter, bil eller hoj, välj själv!
Vi kan ta det på Bogan eller Bulten, vilket som, trevliga vägar där dom flesta håller sig i skinnet till skillnad från andra ställen. Jag har tex fått möte på E4an, vilket jag inte hade räknat med, på Bulten/Bogan ja...
Gärna en bana i Sthlm, och Enköping räknas som en förort till Sthlm!

Fredrik:tummenupp

Trafikvett ?

Får man haka på denna lektion ?:D

122025

Guest
Var i bulten senaste idag och jag håller med delvis i vad trådskaparen säger. Det är en farlig rutt för den ovane med många överraskande skarpa kurvor, och grus på vägen på vissa ställen. Lär dig vägen så kan du ha roligare nästa gång. Det är en fin rutt och cafét vid Rosenhill är kanoners. Bli inte avskräckt! :)

:hojharley

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Dags för lite lyft av denna gamla pärla (vart är S-L?).

Jag spontan-utflyktade till Rosenhill och bulten igår i det fina vädret, och njöt för fulla muggar av vädret, vägen, hojarna och det suveräna fiket.
Det enda jag upplevde som lätt obehagligt var att en del verkligen chansade vid omkörningar, att det var jäkligt begränsat med sikt, men ändå klipper man ett par bilar (och är ute i mötande fil) - det på en väg där man garanterat möter hojar (och bilar) över rådande hastighetsgränser.

Det går väl bra oftast, men förr eller senare lär det vara öga mot öga med en sporthoj i 200... :näsblod

Jag själv fegade istället och fick vänta vacker...(stannade och väntade, men det lönade sig föga, den är rätt trafikerad den där vägen).

Kul är det, och bara känslan av att rulla in på Rosenhill och ta en fika och lyssna/kika på hojar är sådant som ger livskvalité tamigfan! :yoparty

/J

Dark_Messenger

Guest
Hahaha! Nån har ju sjukt kul bakom sukkilövvers avatar iaf! :yoparty

Throttlecontrol? "Back off"?

Hahaha underbart. Mera! :D

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jag tror att SL har gått vidare mot större mål.
Han heter egentligen Robert Lind och är från Kramfors.
Honom kan man lita på ....:bow

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Behövs inte med god throttlecontrol! :mattias

Säg det när du tar en kurva med knäsprap i 130 km/h och det helt plötsligt har stannat en bil för att plocka upp en kantarell som Börje och Asta såg från fönsterrutan växa i dikes kanten. Eller precis fått punka. Eller krockade med en motorcykel. Finns tusen anledningar till att nån stannat i kurvan som du beräknat kunna ta i 130, men inte är möjlig att ens ta i 60 eftersom de står en eller flera bilar ivägen.

Stog och Fotade på väg sträckan 3 timmar i söndags. Är jätte kul att se att det finns så många duktiga på att köra, beundransvärt!

Men det ska fan finnas gränser ibland, vi talar om allmänn väg! (tanter med hund), bilar som parkerar på sidan (felsida) rätt sida sker... för att inte tala om alla omkörningar som sker, (även i skymda kurvor)

Man kan fan inte beräkna kurvor och omkörningar efter gaskontroll och "hur snabbt JAG kan ta kurvan"

Glöm för i helvete inte alla andra faktorer.

Börjar ledsna på alla olyckor hela tiden, oavsett om jag haft tur o inte blivit drabbad så drabbas min försäkringspremie :gnissla

Ni som kör i 200 och i 130 genom kurvorna, kom fan inte och påstå att ni har 100% kontroll på allt hela tiden. (När jag pratar om kontrol menar jag även opåverkara förutsättningar):död

Dark_Messenger - förespråka inte att köra fortare, inse allvaret istället.
Det är inte bara ditt liv du leker med. :mattias

Chris

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom