Nicotin
Guest
Rent instinktivt låter det lite farligt... Om det är ett problem att medtrafikanter inte kollar i backspegeln "tillräckligt ofta" när du kör bakom visar det på att du håller för litet avstånd och inte ger möjlighet för han framför att koncentrera sig på vägen istället för på backspegeln. Dessutom blir han väldigt stressad av att du ligger och ska om. Kör om och ta ansvar för ditt agerande, men kräv inte att dina medtrafikanter ska kolla ofta i backspegeln när de har vägen framför och diverse objekt på den som de behöver koncentrera sig på för att skydda sig själva. På sådana där vägar kör duktiga nybörjare som tar det försiktigt, i låga växlar, vilket också kan innebära kraftiga motorbromsar. Sådant måste man reservera för när man kalkylerar avståndet.
det har inget med mitt avstånd att göra..backspeglarna är där för en specifik grej..och det är att ha koll bakåt..jag kör aldrig om i en kruva men om man åker bulten el bogan och kommer det en raksträcka och dessutom hör att ngn ligger bakom så lägger jag mig till höger och låter denna åka om.. om jag inte skulle göra detta så skulle piloten bakom garanterat lessna och chansa..en chansning som kan sluta riktigt illa..om du inte upptäckt det tidigare så är det jätte jätte farligt att åka hoj..oavsett en tur på bogan el bulten...bogan och bulten anses av många som regellöst område..kan i många fall vara bra att veta innan man beger sig dit..att stå och hävda sin rätt slutar bara på ett sätt..att man respekterar folk som inte är lika duktiga på att åka hoj är självklart men om man velar över halva vägen så kanske man skulle dra ner på tempot el byta hobby..mött alldeles för många hojar på fel sida..ett överlevnadstips om du nu skulle våga dig till bulten el bogan..backspeglar,backspeglar...och håll dig på din sida