Turbo R1 -99 Updated Version 2008 ed.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Schysst!

Kan inte du möta upp mig med din? Typ i Sundsvall?:arsele

Jag skakade lite när jag kom tillbaks. :hihi
[YOUTUBE-ID]nMwzvvZcgfI[/YOUTUBE-ID]

Härnösand får det bli.
Ska nog dit om några veckor och hälsa på damens släkt.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu har man sett hojen i verkligheten, riktigt snyggt bygge! Imponerande hur mycket jobb det är lagt på finputset, en annan är ju nöjd om det ser bra ut på 5 meters håll...

Tack än en gång för husrummet och det fyllda kylskåpet!:tummenupp
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Tackar :)

Bara trevligt med besök:tummenupp Synd att jag inte var hemma lite mer bara, blev lite hastigt trots erat 4-dagars besök... Synd också att vi inte kunde köra lite, (hade bes förra veckan så hojen är nu i återuppbyggnadsstadiet...). Nåja får bli nästa gång :)
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Här händer grejjer :) Eller...

Har varit och kört lite grann i sommar, men inte så mycket som jag velat. Har varit rätt mycket annat, bland annat en hel del banåkning :) Det är ju också kul:banana

Hojen har plockats ner, återställts(nåja) och besiktats.:tummenupp

När jag satte ihop den som turbomaskin igen så fick jag inte grenröret tätt mot toppen. Samt att det ångade nånstans från kylaren när hojen blivit varm.

Mitt fina rostfria grenrör hade behagat slå sig lite, så fick planfräsa det så det ska gå få tätt. Har även beställt nya snordyra avgaspackningar så nu borde det bli tätt.

Hämtade en ny kylare idag, visserligen från en 02a, så vi ska se om den går att få dit. Har inte mätt, men verkar inte vara några enorma skillnader iaf.

Får ca 10 dagar ledigt med start på måndag, så då ska jag försöka få ihop den igen. Tänkte att man kanske skulle tagit något kort, kanske filmat en snutt.


Förresten, det är ingen som ligger inne på en passagerarsadel passande r6-06/07??? Har lyckats tappa min på en testkörning nånstans mot hemmingsmarkshållet...:huvet
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
helt klart imponerande bygge... måste vara drygt bara o åka på E85 när man har en 18L. tank:tungan

du får väl snart en till "Turbokompis" på en helsvart Gixxer 1000 K3:a (min gamla.) om jag förstått det rätt...:D


mvh.T
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
helt klart imponerande bygge... måste vara drygt bara o åka på E85 när man har en 18L. tank:tungan

du får väl snart en till "Turbokompis" på en helsvart Gixxer 1000 K3:a (min gamla.) om jag förstått det rätt...:D


mvh.T

Hehe, jo det blir till o tanka rätt ofta. :)
Du tänkte på Tommys framtida bygge? Jodå, det blir intressant. Kul med fler turbomoppar.

Varför inte reggat den med turbo? :)
Bra fråga, nästa :)

Är lite lurigt med regbesiktning nuförtiden, har inte riktigt orkat engagera mig i vad som gäller sen de nya reglerna kom. Nu är den ju iaf besiktad. Vi får se i framtiden.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Hehe, jo det blir till o tanka rätt ofta. :)
Du tänkte på Tommys framtida bygge? Jodå, det blir intressant. Kul med fler turbomoppar..

jo dina täta tankningar hade väl gjort att Tommy inte var så sugen på E85 konvertering...:D

jop jag har bollat lite PM me ideer me Tommy (mejlbombat honom rent ut sagt hela dagen:D) självklart så ska ju gamle "Svarten" få en turbo som hjälper honom bort från alla dumma poliser som försöker stoppa honom jämt! :D

måste säga att du fått sjysst stil på din R1:a.. R1:an har ju varit riktigt snygg genom åren jämfört me andra hojar R1 -98-08 e ju grymt snygga
sen har de tappat stilen lite...

det blir ju en helt ny hoj om man lackar ramen svart... gjorde det på min R1:a -00 me , men e ju lite pyssel att plocka ner den...

Är lite lurigt med regbesiktning nuförtiden, har inte riktigt orkat engagera mig i vad som gäller sen de nya reglerna kom. Nu är den ju iaf besiktad. Vi får se i framtiden.

det jag hört så kostar väl en REG-besiktining me alla intyg 10 000kr numera vilket gör att det numera känns rätt dött att regga om fordon me andra motorer etc.


mvh.T
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Fattade de som att fordon fram till 99 gick att regga om ganska enkelt men de har alltså kommit nya regler nu?

Hur eller hur, alltid kul att följa ditt bygge!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Fattade de som att fordon fram till 99 gick att regga om ganska enkelt men de har alltså kommit nya regler nu?

Hur eller hur, alltid kul att följa ditt bygge!

Turboinstallationer har aldrig varit enkelt att regga. :)
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Turboinstallationer har aldrig varit enkelt att regga. :)

fram till -99 så ska det väl gå o regga hojar me turbo.. därefter så blir det ju svårare... sett en hel del R1 -98-99 som varit reggade me turbo.:tummenupp

dock så kostar det ju tydligen 10 000kr att regga om fordon numera.

mvh.T
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Dom låg på en företagsserver, nu har jag sålt det företaget och således plockat bort allt privat därifrån :/ Men bilderna finns kvar, kanske skulle lägga upp dom igen, visste inte att folk var och lästa i såna här gammeltrådar :)
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?

Bifogat

  • Hoj-5.jpg
    Hoj-5.jpg
    146.4 KB · Visningar: 203
  • Hoj-4.jpg
    Hoj-4.jpg
    78.5 KB · Visningar: 194
  • Hoj-3.jpg
    Hoj-3.jpg
    134.6 KB · Visningar: 218
  • dh-3-test-bara-b.jpg
    dh-3-test-bara-b.jpg
    243.5 KB · Visningar: 250
  • DH.jpg
    DH.jpg
    246.1 KB · Visningar: 275

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Riktigt snygg! I vår blir det lite mörkerfotografering på min hoj också. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top