Jo, det är klart. Vi får se när jag är klar om det finns intresse så?
Har pysslat lite i garaget sen sist. Hade med kameran den här gången. Dock verkar fotografen haft en släng av parkinsson. Nåja here goes.
Har som sagt monterat skivorna som kom häromveckan. Passade som en smäck.
Gjorde även en najning av bromsoken, kanske inte nödvändigt, men jag tycker det ser rätt coolt ut, och sen är det ju trots allt en extra säkerhet.
Såhär blev fästet bak till ljuddämparen. Har gjort det helt gummiupphängt, så röret kan flexa 6-7mm iaf, jag tycker det borde räcka.
Har svetsat igen oljepluggen helt. Nytt montage av oljeretur, bak på sidan. Har visserligen inte haft några problem med oljeryk där den satt förut, men pga att den hamnade nog så nära avgaspipan valde jag att flytta den. Forumets gurus pratar ju varmt om "bakmontage" så vi får hoppas att det funkar fint det med.
Montage av bakskivan. (Skitigt bakhjul som faen och nån jäkla kesomutter på hjulaxeln, men skit i det).
Såhär blev montaget av den bakre bromsvätskebehållaren. Det fonka. Fram måste jag fräsa alternativt svarva+svetsa nånting för att få det att lira.
En liten sidobild. Sadeln är inte helt ditskruvad, men för att få ett humm. För övrigt så har jag provsuttit den skarpt för första gången och den får racehojens 10mm:s sadelskum att framstå som rena massagestolen. Nåja, den tar ändå så jävla mycket soppa så det är inte så långa pass i sadeln...
...