Jönsson1
Ny medlem
JockeH skrev:2596783Det mesta sägs funka bättre än just sugturbo i turbo väg. men det funkar och finns folk som lyckats bra med det
Så sant som det är sagt.
JockeH skrev:2596783Det mesta sägs funka bättre än just sugturbo i turbo väg. men det funkar och finns folk som lyckats bra med det
knotan skrev:2597865har inga problem med att den tar olja, beror nog sanolikt på att oljepumpen är unerdimensionderad å bara bygger som mest 3 hekto drygt, blir liksom inget tryck på oljan på andra sidan, liknar nog mest droppsmörjning...
knotan skrev:2635256orginaleffekten brukar ligga på ca 8-9hp (bromsat)
med kammen/kolven/portning så brukar dem ge 15 häst.
så med 0.5 bars överladd samt högre tändkurva borde det inte va nån omöjlighet att det finns 20 häst som maxeffekt rent teoretiskt ska den ju lämna det dubbbla effekten vid 1 bar förutsatt at man inte backar på tändning eller kompa så!
men då ska vi tilllägg att jag tappar en del i nedre registret tack vare att jag kör med sugfugge
men framföralltcså är det här byggt ENBART för att jag tyckte det va en kul grejj,
går fort gör den iallafall HAHA
sen är det ju lite matcho å kunna tuuna minifiddyn med PC:n hemma i garaget, vilket de flesta inte ens klarar av med sina betydligt seriösare byggen
knotan skrev:2635256orginaleffekten brukar ligga på ca 8-9hp (bromsat)
med kammen/kolven/portning så brukar dem ge 15 häst.
så med 0.5 bars överladd samt högre tändkurva borde det inte va nån omöjlighet att det finns 20 häst som maxeffekt rent teoretiskt ska den ju lämna det dubbbla effekten vid 1 bar förutsatt at man inte backar på tändning eller kompa så!
men då ska vi tilllägg att jag tappar en del i nedre registret tack vare att jag kör med sugfugge
men framföralltcså är det här byggt ENBART för att jag tyckte det va en kul grejj,
går fort gör den iallafall HAHA
sen är det ju lite matcho å kunna tuuna minifiddyn med PC:n hemma i garaget, vilket de flesta inte ens klarar av med sina betydligt seriösare byggen
du kan nog få bromsa den gratis på atoteknik (där jag håller hus) på tullängen här i örebro men de är ju en bit hitknotan skrev:2636717han som saluför delarna HAR kört dessa motorer i bromsbänk, tyvär bara i sugutförande då...
hade jag tillgång till en bromsbänk eller ens visste vart det fanns nån inm rimliga avstånd så hade jag inte tvekat en sekund å slänga hojjen i bagaget å ge mej iväg å bromsa
så om nån har en bänk å känner sej manad å testa bromsa så hör av er.
som ni säkert förstår så har jag inget större intresse i att betala några större summor tyvär..
hur kommer det sej att du låg bakom när vi rejsa dåMotardBoy skrev:2638888Haha
Den hojjen har jag kört, den går ju inte alls lika fort som min 620!!
Men den är sådär underbart urflippad som bara ett projekteffekt bygge kan va... Ska fråga snällt om man inte får prova en sväng på isen...
knotan skrev:2679102jaha, inser att det vart dåligt med uppdateringar här inser jag, men har tyvär inte hinnut göras så mycket heller.
fick ihop motorn med ny avgasventil å justerade ner tändkurvan lite osv.
höll väll en stund, launchen gjorde STOR skillnad, men det blev nog lite mycket för när jag drog ur den rejält på gatan utanför garaget satt jag plötsligt i ett moln av ELD runt hela motorn (å JA motorn känns farligt nära kroppen när den brinner )
hade lyckats skjuta hela toppackningen med en gång, hörde först att det sipprade lite sen fanns inget kvar 1 sekund senare
så nu är det bara att börja leta efter nytt alternativ till toppen, får nog bli en kopparpackning istället tror jag.
plockade även dän Megasparket för det kommer få ta åplats i min 850 t5a istället, å det verkade ju inte vilja hålla med det iallafall på den lilla motorn.
så det blir orginal tändning på fiddyn igen
väntar fortfarande på minusgrader så sjöarna ska frysa till
knotan skrev:2682024typ en 1.5mm packning borde räcka eller där i krokarna. har kollat lite med josun om inte han hade nån lite bättre packning så vi får väll se om det löser sej den vägen.
Cnc borde funka men kanske är lite överkurs iofs
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |