Slurp säger den.
Nu hänger grenrör, turbo och wastegate på plats! 10 mm frigång till oljefilter och 10 mm frigång till framhjul när gaffeln är ihopfjädrad. Gött.
Började kapa till downpipen också, men då tog tiden slut. Downpipen ska bara vinklas om lite och kortas, så det är snabbt gjort. Och så ska en pipa till wastegaten byggas.
Intercoolern monteras på 10 minuter, oljekylare likaså. Fästen är klara till dem. Oljeslang till turbon ligger på hyllan. Returslangar och grejor ligger också på hyllan. Så egentligen är det bara montering kvar om man bortser från svetsning av downpipe och wg-pipa. Känns bra
Ja, alltihop är skitskitigt pga. ett oljeslangshaveri på motorns ovansida i höstas, men just nu skiter jag i att tvätta så noga eftersom det ändå kommer att sölas med olja. Tar tvätten när det är klart och tätt. Och finish får jag ta någon annan gång om jag ska hinna få ihop hojen till säsongen. Har fullt upp och lite till med allt annat nu. Så nu bygger jag för att det ska fungera och inte för att det ska vara snyggt. Det går inte fort för att det är blankt, det går fort för att det fungerar som det ska