Turbokonvertering Yamaha R1 -01

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Marklund har en 1,7mm packning till retta för 990pix...men säger han att d ska gå med 3 orginal packningar så gör d väll det, han borde ju veta vad han pratar om.

exc

Rider
Gick med
21 Dec 2006
Hoj
R1 str.fighter T , KTM 450
madmagnus ; jo jag skulle beställa en cometic 1,7:a men då sa han att de hade haft mindre läckage med 3 orig.:confused: (kanske slut på 1.7mm )

Marklund har en 1,7mm packning till retta för 990pix...men säger han att d ska gå med 3 orginal packningar så gör d väll det, han borde ju veta vad han pratar om.

Ja lite fundersam blir man. Mätte min orig. den är ca 0,9mm.. 3x0,9=2,7mm det blir ju svinlåg kompa isf. Undra om man ska köpa 3 Yamma original el. om det finns pirat någonstans.

wiklund_66

......
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Jajemen Japanska.,..
Jag fick det tipset oxå, men vad blir den totala höjden? Köpte du dem av marklund? Vad kostade de?
Vet ej vad totala höjden blir, har ej mätt men enligt marklund skulle dom va ca 0,6- 0,7mm stycket om jag inte fattade fel. Jag köpte dom av marklund å betalade strax under tusingen, (960:- tror jag för alla 3). Han hade haft 1,7mm till R1 men slutat tagit hem dom för att dom hade haft mer problem när dom använde dom istället för med 3 orginal. Dom gjorde även så på skotrarna. Var också lite skeptisk men jag tror på att han kan sin sak så jag kör på de. Sen får man väl se hur lågt komp de blir. (dålig bil med mobilkamera på hur de ser ut med 3 pckningar) Mvh// Wiklund

Bifogat

• Toppmm.JPG
    Toppmm.JPG
    70.4 KB · Visningar: 226

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Ja skulle bestäla en ny toppackning idag jag med och fick samma svar. 3 st orginal packningar av min lokala Yamaha handlare blev svaret. Trist bara att den lokala handlarn inte har direkt express fart på grejorna man besäller av han:mad: Nån som vet om några i sverige som säljer pakningar på nätet?

Last edited:

exc

Rider
Gick med
21 Dec 2006
Hoj
R1 str.fighter T , KTM 450
Vet ej vad totala höjden blir, har ej mätt men enligt marklund skulle dom va ca 0,6- 0,7mm stycket om jag inte fattade fel. Jag köpte dom av marklund å betalade strax under tusingen, (960:- tror jag för alla 3). Han hade haft 1,7mm till R1 men slutat tagit hem dom för att dom hade haft mer problem när dom använde dom istället för med 3 orginal. Dom gjorde även så på skotrarna. Var också lite skeptisk men jag tror på att han kan sin sak så jag kör på de. Sen får man väl se hur lågt komp de blir. (dålig bil med mobilkamera på hur de ser ut med 3 pckningar) Mvh// Wiklund
Ok de kanske blir lite komprimerade vid dragning,så det stämmer säkert med 0,6-0,7mm. Slog till på 3 packningar idag hos den lokala butiken landade på 1500kr.. ja ja men jag får dem på torsdag:yoparty

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Förstog att det skulle bli dyrare med 3 st packningar i stället för en tjock:gnissla D var ju tris, men det ärväll bara att bita i det sura och hosta upp.

debbah

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha R1
Ingen som bygger Turbo konverterat på de direkt insprutade motorerna?
Någon som vet färdiga kit som säljes?

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Ninja
Kanske inte rätt tråd, men är det någon som har mail/tel/hemsida till Marklund? Provade med Google men hittade ingen hemsida. Skall förstärka min koppling på ZX9:an och hörde att han hade bättre kopplingsarmar.

MVH
/Leo

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM