bromsklossen
Nu med styrdämpare
Tänkte försöka mig på en liten turbokonvertering i vinter och tänkte höra lite vad ni tror om ett aggregat jag ev tänkte köpa. Det är en Garretsnurra som enl säljaren heter nT25 och skall passa Saab 9-3 Aero och vara god för 280hk.
Det jag undrar är helt enkelt om det är lagom stort. Tanken är inte att plocka ut 280 pållar utan runt 180-200 goa körbara kusar. Tänkte ladda runt 0,5 bar och vill ha bra spool up med en så jämn vridkurva som möjligt. IC vet jag inte än. Får se hur mycket (eller lite) plats som finns.
Originalkompet är 10,8:1 och jag siktar på 9,5:1 (verkar det lagom?)mha av 1mm tjockare packning. Förhoppningsvis kan tändningen vara original.
Så till bränslet; Är det möjligt att justera upp bränslet med enbart en power commander eller är det lönlöst att ens försöka? Vet inte om original bränslepump räcker men tycker att den borde göra det vid såpass lågt ladd. Rätt eller fel? Är en ny BTR ett måste vid låga laddtryck?
Ja, det blev mycket på en gång Hoppas ni kan/orkar hjälpa mig på traven. Börjar bli riktigt sugen på att sätta igång
Det jag undrar är helt enkelt om det är lagom stort. Tanken är inte att plocka ut 280 pållar utan runt 180-200 goa körbara kusar. Tänkte ladda runt 0,5 bar och vill ha bra spool up med en så jämn vridkurva som möjligt. IC vet jag inte än. Får se hur mycket (eller lite) plats som finns.
Originalkompet är 10,8:1 och jag siktar på 9,5:1 (verkar det lagom?)mha av 1mm tjockare packning. Förhoppningsvis kan tändningen vara original.
Så till bränslet; Är det möjligt att justera upp bränslet med enbart en power commander eller är det lönlöst att ens försöka? Vet inte om original bränslepump räcker men tycker att den borde göra det vid såpass lågt ladd. Rätt eller fel? Är en ny BTR ett måste vid låga laddtryck?
Ja, det blev mycket på en gång Hoppas ni kan/orkar hjälpa mig på traven. Börjar bli riktigt sugen på att sätta igång