Crash rider
Gudomlig sporthojare
stillestånd?????
HenRRik skrev:2628290Spara jobb och tusenlappar och vinn effekt!! Kör på E85!!!
Bra dricka! Kan du skippa ic:n också!
sx-pojken skrev:2628081stillestånd?????
Jonas skrev:2638490Vore kul om detta blev verklighet. Fränt bygge.
Det går inte att kombinera två stycken för högre tryck... kanske parrarelt men jag skulle inte tro det, det skulle bara kunna forsa mer bränsle... Man kan ha originalet sitta kvar, men den kommer alltid gå efter den regulator som har trycket ställt högst...bromsklossen skrev:2617337Nått tips om hur jag går tillväga då jag har en 1:1,4 BTR? Det sitter ju en BTR original. Den är troligtvis inte progressiv men lämnar enl uppgift 3.43 bar på tomgång. Kan man kombinera dessa på nått fiffigt sätt eller bygger man om den progressiva? Om man måste bygga om den progressiva, hur gör man det bäst?
bromsklossen skrev:2653548Ja så här ser det ut. Nu skall motorn ur ramen och hängas i en jigg för bättre åtkomlighet.
Rudis skrev:2653609Det går inte att kombinera två stycken för högre tryck... kanske parrarelt men jag skulle inte tro det, det skulle bara kunna forsa mer bränsle... Man kan ha originalet sitta kvar, men den kommer alltid gå efter den regulator som har trycket ställt högst...
madmagnus skrev:2653671ser mycket bra ut!
men visst har du tänkt använda pressade kopplingar?
slangklammer känns inte som ett alternativ till oljeslangar.
andersson turbo skrev:2653783Ring mig så ska jag förklara hur du bygger om regulatorn till rätt
förhållande
070 210 68 34
Peter
bromsklossen skrev:2602239Menar du 1:3? Läste lite på NC Racing. Där står det bl a
"Tryckstyrd bränsletrycksregulator. (regeln är att bränslet skall alltid ha ca 0,1 bar högre bränsletryck än laddtrycket)"
Om jag förstod rätt så skulle det isåfall räcka med 1:1,1 så då borde det ju gå utmärkt med 1:1,4 så varför måste det vara 1:3?
Hoppas du inte blir irriterad för att jag är frågvis. Vill bara vara säker.
När du ändå smattrar på tangenterna får du gärna skriva hur en dylik ombyggnad av BTR:en går till
SBK-Turbo skrev:2655543Här finns en regulator med 1:4 http://web.atechmotor.com/webshop/product.asp?pID=712&cID=188
bromsklossen skrev:2665319Här är bilder på Laminovakärnan. Vatten på insidan (axiellt) och luft på utsidan (radiellt). Kommer bli supernajs
andersson turbo skrev:2667489Dom är väldigt fina dom där , jag har själv en i bokhyllan
Problemet är väl att få till nån bra luftstyrning runt kärnorna
Det är ju inte bara att blåsa på dom så att säga
Laminiva har nån profil , nåt modulsystem men dom va väldigt klumpiga
Kommer du på nått bra så kan det va intresant
Peter
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept