ca 180hkHur mycket hp krämade de ur en Sp1 i superbike då?
ca 180hkHur mycket hp krämade de ur en Sp1 i superbike då?
Du vet att dom bytte stakar till SP2:an.
Dom körde nämligen av SP1:ans stakar i superbike
/Roger
Det skrevs någonstans att "Collin Edwards knäcker vevstakar som tändstickor" på sin Honda twin i WSBK.
Om det var på SP1 eller SP2 vet jag inte.
Ooops! Får ta och kika på priserna för alternativen.
Håller det eller håller det inte...
Man kan ju alltid ta reda på det den hårda vägen... det tänker jag göra
Hehe, det är det enda rätta Så gör jag, går det sönder så byter man det trasiga till kraftigare grejor, men jag har inte kört sönder så mycket. Några drev och lite annat smått och gott. Förebyggande åtgärder, vafan e det?
HAHAH du laddar för LITE , öka på med lite tryck så ska du se att även du får lära dig den hårda vägen
Hur blir påfrestningarna på stakarna i en högkompad rejsmotor med kanske 13:1 jämfört med en lågkompad turbomotor med 8:1? Större, mindre, annorlunda? Laddar man på lite med en turbomotor så man kommer upp i ett dynamiskt kompressionsförhållande motsvarande sugmotorns 13:1 så bör de ju överföra mer kraft ändå pga. den högre effekten, men anledningen till att jag undrar är att stakarna på en gammelgixxer är ju inte de grövsta (med mina mått mätt...) och sugtrimmar man en sådan och kör högt komp så säger ju vissa att man ska byta till kraftigare stakar när man passerar 160 hk på hjulet, men jag som kör överladdat kör med original stakar och runt 300 hk på hjulet. Kurt Geschwindt (stavning?) kör/körde väl med gammelgixxerrova med turbo och närmare 400 bakhjulshästar med original stakar. Det där får jag inte ihop. Håller det eller håller det inte... Blir det "snällare" (ursäkta det amatörmässiga uttrycket) påfrestningar på stakarna i en turbomotor än i en högkompad sugmotor med lägre effekt Tänkte om de håller bättre i lågkompat med turbo, än högkompat med sug. Eller är här någon som fattar vad jag menar, jag gör det knappt själv
Det är varvet som knäcker stakar, effekten spelar nog ingen större roll. Om det inte är lagret som skär först och sen drar av staken, då spelar ju effekten en viss roll
*TEXT*
Askul, detta bygget är verkligen tokintressant.
Har du ngn form av deadline?
Helt riktigt. Det är varvet som sliter av staken.
Om du inte varvar motorn mer än original och att vevlagret håller, så ska det nog gå bra.
/Roger
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |