Sorry för väntetiden, alla ni som gluttar här då och då. Har inte hänt så mycket sen sist.
Det som hände, när jag väl kopplat in lamdamätaren och satt på en pall med datorn i knäet bredvid hojen, var att tanken började läcka. För att komma åt allting var tanken uppställd likt en motorhuv med hjälp av en skruvmejsel som stöd. Mejseln tyckte inte om livet som tankstöd och gav sig av i en fin båge och landade några meter från hojen. Tanken som då inte längre hade nått stöd beslutade sig för att helt sonika falla ner på plats igen. Smällen fick en något tveksam svetsfog att spricka. Resultatet lät inte vänta på sig; droppar av 99-oktanig superdupersås föll taktfast på det ultravarma bakre grenröret. Trodde loppet var kört och att både garage, hus och hoj skulle brinna upp. Samtidigt ropade frugers att det var käk på gång. Snacka om stress
Så nu står den där, i garaget, med tömd och läckande tank, slirande koppling och slutkörda bromsar. Skall självklart fixa ihop den men tar det lite lugnt med tanke på att vintern ändå står runt hörnet. Förhoppningsvis är den fit for fight när solen återvänder i April.