Skrapar ett innertak med bums men letar för fullt efter rapporterna jag läst mellan bums och skrapning...Har inte sett någon forskarstudie som påstår att klimathotet är bluff.
Det sa inte att den var en bluff utan att resultatet av klimatforskningen (FN-rapporten) till 95% sannolikhet var helt fel. Anledningen till att de inte klämmer ur sig 100% var just att vi inte vet då det kan vara 100, kanske 1000-tals viktiga faktorer vi inte räknat med. Däremot så tydde mycket på att de utlovade 40 gram co2 per ton snarare landade runt 7,7 gram.
Det jag vill säga är att det finns åt helsike för många frågetecken i underlaget för att ett enat folk ska få hybris och fatta en massa korkade och kortsiktiga beslut.
Nu har vi svart på vitt att hittills har inte miljörörelsen varit direkt bra just för miljön. Klimatmötet släppte ju tydligen ut lika mycket koldioxid som Västerås. Jag vet, AB... Men ändå.
http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article6254734.ab
Det har aldrig sålts så många bilar i förhållande till antal människor som de senaste hysteriåren, bilar vars framtid är minst sagt oviss. Infrastrukturer ar byggts om för att anpassas till nya, kotrsiktiga drivmedel, mm.
Dessa vansinneshandlingar är framtvingade av miljöpsykosen och gör ingen glad. Minst av allt jordklotet.
Jag skyller inte på forskarna utan snarare på media. Forskning tar tid innan den blir trovärdig. Man jobbar efter att styrka teser och när någon näsvis journalist får fingrarna på en ofärdig utredning och använder den för att skrämma upp pöbeln går det lätt åt helsike.
Tex studien om glaciärisarna som byggde på guiders vittnesmål och inte mätta datan.
Vilket är helt sjukt och inte har något värde alls.
Last edited: