[vi kommer se tillbaka på den här episoden med hånsmile i framtiden.
I alla fall alla vi som visste hur det låg till hela tiden.
[vi kommer se tillbaka på den här episoden med hånsmile i framtiden.
T ex har stollarna på vaken.se bestämt att global uppvärmning är en bluff och att det antagligen är judarna som står bakom med någon form av NWO som syfte.
Jag anser att du därmed bevisar att du gått på en annan miljöbluff.
Spara papper/pappersåtervinning.
Hur många tidskrifter görs av skövlad regnskog?
Nej:
Hög pappersförbrukning ger höga massavedspriser vilket ger mer skog.
Återvunnet papper försämrar kartongkvaliteten så pass att vi på min arbetsplats importerar kartonger från Düskland.
Gjorda av svensk råvara.
I Sverige tvingas tillverkarna blanda i en viss procent återvunnet material, i Düskland görs wellen av jungfrufiber.
Himmelsvid skillnad i kvalle.
Varje dag nås vi av bevisen på att allt var bluff, det är så fantastiskt roligt. Undrar hur alla fåniga företag som velat marknadsföra sig som "klimatsmarta" skall vända det här?
Sveriges radio igår:
– I am the author of that graph, it was made informally and it ended up in annex material to the IPCC-report, and personally I think it should not have been there.
Sveriges radio idag:
FN:s klimatpanel IPCC har publicerat ytterligare fel i sin senaste rapport från 2007 visar Vetenskapsradions granskning.
...bygger på ogranskade studier från tre nordafrikanska länder och siffror har dessutom blandats ihop.
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=3456846
– Den uppvärmning vi sett under 1900-talet är svår att förklara på annat sätt än med människans utsläpp av koldioxid Klimatforskarna Markku Rummukainen och Erland Källén och om vi fortsätter på samma sätt i framtiden kommer klimatet att bli väldigt mycket varmare, enligt Erland Källén forskningschef på The European Centre for Medium-Range Weather Forecasts i England.
Även Sveriges radios artikel igår kan du ju ta med:
– Den uppvärmning vi sett under 1900-talet är svår att förklara på annat sätt än med människans utsläpp av koldioxid Klimatforskarna Markku Rummukainen och Erland Källén och om vi fortsätter på samma sätt i framtiden kommer klimatet att bli väldigt mycket varmare, enligt Erland Källén forskningschef på The European Centre for Medium-Range Weather Forecasts i England.
SR.se
Att vara chef på medium range weather forecasts är inte så tungt som man kan tro, de klarar inte ens att att forecast:era short range weather så varför bry sig om deras babbel?
därför han är chef på medium och inte short
Även Sveriges radios artikel igår kan du ju ta med:
Vi är i slutskedet av en istid vilket innebär att det kommer bli varmare tills det vänder oavsett hur vi gör. Det går ca 10 istider på en miljon år. Vad är problemet?
Problemet är att det i fetstil inte stämmer. Var har du fått den uppgiften ifrån?
Vi får se om några år men jag känne...pper länge ?. Sådant gjorde man på 80-talet.
Så sant. Det vi behöver är lite jämnvikt i miljöförstörelsen.
Jag har helt slutat att kasta tex. batterier och tomburkar i någon jävla återvinningstation. När jag får fullt med det hemma så brukar jag åka ned till slussen och kasta direkt i havet. Jag har inte sett att någon bryr sig och det gär inte jag heller.
Samma sak med tex. spilolja, jag orkar inte åka runt och leta efter en station. Smidigast är att bara ta med en dunk och häla ut skiten i skogen när jag har vägarna förbi.
Översatt: Ni som inte sväljer att Koldioxid är ett gift som dödar allt i dess väg och som enkom skapas av människan samt att det ligger i människans makt och förmåga att bestämma på graden hur varm jorden kommer vara om 20 år då inga andra faktorer så som magnetfältets skiftande polarisering, solstormscykler om 21 år, faktumet att det konstant blir mer vatten i kretsloppet, istidscykler, skiftande strömmar, obalanserade förhållanden mellan koldioxidsproducenter och konsumenter, mm utan enbart människans trafikvanor rår på klimatet är sådana människor som gärna spränger en utrotningshotad val eller två och slänger gamla kylskåp i fågelskyddsområden.
Visst är det så, att jordens klimat förändras har inte enbart med människan att göra. Så en enkel fråga är, varför ska vi bry oss ?
Själv bryr jag mig inte alls om jag är förstör miljön eller inte, jag vill fortsätta med min livsstil som jag har idag. Om 100 år lever jag ändå inte så valet är ganska så enkelt.
2 olika natur/klimatfilmerfilmer, en på kunskapskanalen, en BBC samt en artickel i forskning och framsteg. Men de kan ju så klart ha fel.
I en av filmerna körde de en ffw på istidsförloppet i form av en animerad sekvens (då helt tagen ur luften får man anta) över de senaste miljonen år där man såg pol-isarna krypa ner över klot-halvorna och sedan tillbaka upp mot polerna upprepade gånger för att sedan stanna av på en av returerna, den vilken vi befinner oss i nu (enligt programmet). Sedan följde en lång redogörelse för vilka faktorer som styr dessa cykler.
Vissa istider är betydligt mer omfattande än andra där isarna knappt drar sig ner mot ekvatorn alls men dessa räknas likväl som istider då det rör sig om just cykler och de små istiderna fyller sin "våg" i cykeln.
då inga andra faktorer så som magnetfältets skiftande polarisering, solstormscykler om 21 år, faktumet att det konstant blir mer vatten i kretsloppet, istidscykler, skiftande strömmar, obalanserade förhållanden mellan koldioxidsproducenter och konsumenter, mm utan enbart människans trafikvanor rår på klimatet
Sedan är stora delar av forskarvärlden idag ense om att underlaget till denna sanning till 95% sannolikhet är delvis eller helt fel.
Ah. Jag ser vad som hänt. Begreppsförvirring. De senaste 2,5M åren benämns som istid eftersom minst ett bestående istäcke funnits hela tiden (antarktis). Inom denna tidsperiod finns varmare perioder, som den vi befinner oss i just nu. Att påstå att vi befinner oss i en istid är iofs inte helt inkorrekt, men att därifrån dra slutsatsen att det borde bli varmare är fel. Faktum är väl att det snarare borde bli långsamt kallare när Holocene går mot sitt slut.
Vad får dig att tro att dessa (och andra) faktorer inte övervägts? Du sitter ju bara och raljerar över din egna (miss)uppfattning om hur klimatforskning bedrivs.
Nu vill jag inte vara petig men det där vill jag gärna se en källa på.
Jag letar för fullt efter de senaste stora studierna som lades fram i kölvattnet av miljöoffensiven. Det var bl.a. där man resonerade så.
Båda var i alla fall relativt omfattande och dessutom börjar det dyka upp andra som "kryper till korset".
Tex studien om glaciärisarna som byggde på guiders vittnesmål och inte mätta datan.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|