Den här underbara tråden hade jag glömt!
:hålihuvet
Uppdatering från min sida:
Endast en av två kvinnor har över huvud taget setts till. Huruvida mina chanser är med denna dam, det kan lättast beskrivas med den där gesten då man håller upp ena handen och vridskakar den. Tveksamt, med andra ord.
Jag skall berätta:
Utanför mitt hus stod det en snubbe i min egen ålder och ropade "Mattiiiiaaaas", -visselvisselvissel-, "Matiiiiaaaaaas", -visselvisselvissel-.
Människan malde i flera minuter tills det kom nån jäkla Mattias fram till fönstret snett ovanför min lägenhet. Detta var kvart i ett på natten en tisdag.
Dagen efter kom han igen. Malde med sitt jävla vissel och nödiga rop.
Tredje dagen han kom kunde jag inte ta mer av denna orespekt mot gatans hemfrid, så jag reste mig ur sängen och stormade till fönstret iförd kalsonger.
Jag brukar normalt vara trevlig, samlad och saklig när jag argumenterar. Men den här gången "bad" jag honom fara dit pepparn växer och ta Mattias med sig.
Tror ni inte tjejen i fråga kommer gåendes på trottoaren, ser hela spektaklet och dessutom visar sig vara polare med den visslande idioten?
Där står jag och häver mig ut genom fönstret i kalsonger, och skäller ut hennes kompis.
Däremot har jag varit i en annan tvättstuga och kuckilurat. Inte min egen, dock. Och det var inte spontant. Tjejen i fråga behövde tvätta, bara.
Stackars mangeln, säger jag bara.