Ähh! Kvinnor är ormar! TS har naturligtvis blivit lurad och det där är bara kvinnors naturliga sätt att lura till sig fördelar. Hon visste att hon kört in på TS tvättid och för att han inte skulle bli arg på henne tittar hon lite flörtigt på honom med ett sött leende så han ska tro att hon ville ha honom medans det eg bara var lite tvättid hon lurade till sig.
Så där gör kvinnor hela tiden framåt hösten när det ska läggas vinterdäck på bilen kommer TS hitta henne med samma leende och fälgkorset i ena näven fumlandes vid bilen.
Eller när den nya soffan ska bäras uppför den långa trappen osv.
Låt er inte luras!
Ha, ha... Det har faktiskt hänt mig. Hade varit och handlat och traskade hemåt. Helt plötsligt haffar en kvinna mig som bor i grannhuset och ber mig hjälpa henne upp med sin nyinköpta soffa. Hon har redan "rekryterat" en annan förbipasserande kille.
Så vi bär in den till hissen och den andre killen säger att han måste ut och hålla koll på sin dotter som åker inlines på cykelvägen utanför. Hon opponerar sig och säger att det ju inte tar så lång tid, men killen är allt annat än en toffel och står på sig.
Jag har dock ingen bra ursäkt (läs: jag är en toffel), så jag hjälper henne hela vägen upp på översta våningen och in i lägenheten. Där börjar hon diskutera inredningen med mig, var jag tror soffan passar bäst, vilken färg hon funderat på till soffkuddarna och femtioelva andra saker. Efter en stund säger jag att jag nog får gå ner och bära hem min kasse med mat jag ställde där nere. Hon fortsätter dock som om inget hänt och det slutar med att hon ber mig hjälpa henne ut med den gamla soffan.
Något :ligga blev det inte heller. Man blir förbannad.