Eftersom en 125R varken låter race eller tufft blir jämförelsen haltande.
Är det inte besvärligt att syssla med ljud&bild när man har grava fel på öronen..?
Inser man inte det balla med en VM-trimmad GP125-motor har man fan problem. Pungt.
Eftersom en 125R varken låter race eller tufft blir jämförelsen haltande.
Eftersom en 125R varken låter race eller tufft blir jämförelsen haltande.
Inte alls Mattias, mår som en prins!Grinig idag, Sandström? Här kommer en stor internetkram så du blir glad igen. :KRAM
Sjukt rejsigt, som en Briggs & stratton ungefär.E det bara jag, men får inte ljudet den att låta väldigt trött?
jaja, MotoGp.com har nu ett litet filmklipp på Hondas variant..
http://www.motogp.com/en/videos/2011/Free+Video+HRC+NRS+250+Moto3
125 är ju ändå rätt trist att titta på så om det låter gräsklippare eller grästrimmer känns som att det kvittar.Sjukt rejsigt, som en Briggs & stratton ungefär.
E det bara jag, men får inte ljudet den att låta väldigt trött?
jaja, MotoGp.com har nu ett litet filmklipp på Hondas variant..
http://www.motogp.com/en/videos/2011/Free+Video+HRC+NRS+250+Moto3
Den länken funkar inte längre, här den aktuella: http://www.motogp.com/en/videos/2011/Free+Video+HRC+NSF250R+Moto3
Den låter verkligen påfallande trött, men det kanske är ljudkrav som är orsaken? Verkar iofs konstigt om det skulle vara så.
Haha, den där lät trött. Lätt ungefär samma som en Honda CBR100. I med in racecam och varva den lite.Den länken funkar inte längre, här den aktuella: http://www.motogp.com/en/videos/2011/Free+Video+HRC+NSF250R+Moto3
Den låter verkligen påfallande trött, men det kanske är ljudkrav som är orsaken? Verkar iofs konstigt om det skulle vara så.
125GP har 113db/A och Moto3 har 117db/A som övre gräns i reglementen.
Drygt 20hk ser det ut att vara på det som ska motsvara gatuvarianten, CBR250 http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR250R_(2011)#cite_note-Burns2011-0Ja, då är det ju inte det som är orsaken. Tycker att en typisk 250cc 4-takts MX-hoj låter betydligt aggresivare, men där är iofs körsättet helt annorlunda. Vet man ungefärligt effektuttaget på NSF250R än? Bör väl rimligen ligga en bit över en MX-hoj, eller?
Drygt 20hk ser det ut att vara på det som ska motsvara gatuvarianten, CBR250 http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR250R_(2011)#cite_note-Burns2011-0
Men lite bättre avgassytem, agressivare kam och en topp med större ventiler tror jag på en bit över 40hk. Synd att de inte stoppat i närmare 30hk i gatuvarianten, känns lite trist med bara 20hk i en hoj som väger över 150 kg. En 120 kilos hoj och 30hk hade varit riktigt roligt.
Ja, då är det ju inte det som är orsaken. Tycker att en typisk 250cc 4-takts MX-hoj låter betydligt aggresivare, men där är iofs körsättet helt annorlunda. Vet man ungefärligt effektuttaget på NSF250R än? Bör väl rimligen ligga en bit över en MX-hoj, eller?
Vad är det för detaljer jag inte känner till?Du får nog sätta dig in i detaljerna en aning bättre om du vill vara med och diskutera här...
Exakt VAD spelar prestandan hos en mopedliknande gathoj för fjunisar för roll när man diskuterar en ny raceklass att ersätta 125GP med?
Moto3-hojarna får säkert fina chassien, men att använda encylindriga 4-taktare till roadracing är helt enkelt inte bra (ursäkta mig, alla Supermonoentusiaster!). Med ett saftigt effektuttag kommer jävligt korta serviceintervaller och vibrationsproblem. Enligt förhandsinfon verkar ju Moto3-hojarna använda i det närmaste vara nedtrimmade MX-spisar...trist.
4-cylindriga V-motorer på 250cc hade jag gärna sett, däremot!
Men vad jag förståt så gör de redan bättre varvtider än 125 2T klassen, så fort går det
Hehe, för att jag och några till i denna tråd verkar intresserade av att ha en Att du inte gillar den har jag all respekt för. Men det finns nog ett ganska stort antal personer skulle jag tro, som faktiskt gärna vill ha en sådan hoj i gatuvariant och utbudet på de hojarna är inget vidare i Sverige. Varför jag hoppas att något spännande ska komma från moto 3.
Nedtrimmade? Fantastiskt.... Enligt förhandsinfon verkar ju Moto3-hojarna använda i det närmaste vara nedtrimmade MX-spisar...trist.
Oh yes, det hade varit något. Ärligt talat undrar jag nästan om de extrema begränsningarna av motortyp faktiskt gör racingen dyrare, istället för tvärtom som väl får förmodas vara tanken. Man hindra alla former av innovation, istället slänger man enorma summor på att förfina existerande teknologiska principer.4-cylindriga V-motorer på 250cc hade jag gärna sett, däremot!
Hehe, för att jag och några till i denna tråd verkar intresserade av att ha en Att du inte gillar den har jag all respekt för. Men det finns nog ett ganska stort antal personer skulle jag tro, som faktiskt gärna vill ha en sådan hoj i gatuvariant och utbudet på de hojarna är inget vidare i Sverige. Varför jag hoppas att något spännande ska komma från moto 3.
Japp, blir nog endel service på de hojarna och det kommer även bli problem med vibrationer. Men vad jag förståt så gör de redan bättre varvtider än 125 2T klassen, så fort går det
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |