Shit vad progressivt och framåtskridande.NSF250R kommer ha samma ram som <2002 RS125R och kommer ha "Jha" 2004 RS125R kitsvingen.
Pris ska presenteras 11 juni. Men enligt dom Japanska Hondaåterförsäljarna som var på mötet 18 februari hos HRC när dom presenterade bilderna så siktar dom på 1.800.000 yen för hojen + 200.000 yen för deras basic set-up kit. Den har 54,5% vikt på framhjulet vilket är 0,5% mer än RS125R har. Väger 84kg.
Shit vad progressivt och framåtskridande.
Gammal skåpmat ihopkastat.
NSF250R kommer ha samma ram som <2002 RS125R och kommer ha "Jha" 2004 RS125R kitsvingen.
Pris ska presenteras 11 juni. Men enligt dom Japanska Hondaåterförsäljarna som var på mötet 18 februari hos HRC när dom presenterade bilderna så siktar dom på 1.800.000 yen för hojen + 200.000 yen för deras basic set-up kit.RS125R kostade 880.000 yen utan och 1.000.000 yen med set-up kitet. NSF250R har 54,5% vikt på framhjulet vilket är 0,5% mer än RS125R har. Väger 84kg. RS125R väger 71,5kg.
Finns där någon info vad det blir för motor i den? Plockar de i en hottad crossmotor eller är det en motor byggd för denna applikation från början?
140000+tull+moms så får man hoppas att man inte kan bygga något lika snabbt genom att slakta en RS125 och köpa en trimmad crossmotor....
får man använda vilken 4T 1cyl 250cc motor som helst?
Shit vad progressivt och framåtskridande.
Gammal skåpmat ihopkastat.
Frågan bottnar såklart i varför tillverkarna inte hängt med i tiden & redan utvecklat en fräsch ren roadracing 2t & alla vore glada & sluppit allt detta?? Var fanns progressivt tänkande och framåtskridande tänkande i de moderna 2t garagen??
Fast nu kan man ju sitta hemma & göra sig lustig över de som helt i onödan måste skapa en ny flugvikts serie
.............
.......jobbigt att dom gjort den nya "hojen" hojen dubbelt så dyr än den gamla!
Läser om Amerikanska Moriwaki serien och där byter dom vev, kolv och ventiler vart 5 race. Det på hojar med liknande motorer som denna.
Oavsett vad som har gjorts/inte gjorts i 125/250 de senaste åren gör det ju inte de här maskinerna fräschare eller mer nydanande för att de tar gamla ramar från 2002 och kastar i en crossmotor...
Nämen........fyrtaktare som ska vara så underhållsfria o fina....
Förhoppningen var väl att det faktiskt skulle komma ut lite nya saker, vilket man får hoppas att det gör också. Ram från 2002 känns lite väl mycket ekonomitänk men vad vet jag.Är ju inget som säger att man inte kan bygga nytt väl?
Men att Honda använder sig av 02 prylar är konstigt.
Men kanske den som passade bäst.
Allt handlar om trimningsgrad!
Förhoppningen var väl att det faktiskt skulle komma ut lite nya saker, vilket man får hoppas att det gör också. Ram från 2002 känns lite väl mycket ekonomitänk men vad vet jag.
...
Allt handlar om trimningsgrad!
Förhoppningen var väl att det faktiskt skulle komma ut lite nya saker, vilket man får hoppas att det gör också. Ram från 2002 känns lite väl mycket ekonomitänk men vad vet jag.
Det kan säkert stämma men det är ju inte et bevis på att klassen främst är till fr att vi ska få något nytt och spännande.Ramarna är säkert nytillverkade. Men specen är densamma sen 2002 och grundversionen kom 1995 av den. Nu ska den visst vara så pass bra så dom flesta som försökt göra bättre ramar bara misslyckats. Så den är säkert inte ett dåligt val.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |