Tycker ni man borde offentliggöra tjuvar som upprepar brott?

Tycker ni man borde offentliggöra tjuvar som upprepar brott?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Kent@

***************
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
Det ända som skiljer -06 är färgen Gul/svart/vit annars är den som vanligt.

Den stod fulparkerad bland cycklar på ett litet torg där det är mkt trafik och folk, låst med skivbromslås. Men svinen bryr väl sig inte, dom bar väl in den i någon skåpbil eller liknande.

Lider med dig. Tyvärr lär dom nog inte åka dit för mc-stöld utan åker nog fast senare i livet för något annat.

Att hänga ut dessa killar (antar att det är killar) skulle inte ha någon betydelse. Hörde på radion i sommras om f.d bus som blev intervjuad. Han berättade att han kom snett redan i tidiga tonåren. Till slut var hans enda kompisar andra kriminella. Enda sättet att få respekt var att hävda sig och det han brydda sig minst om var hur samhället såg på honom. Nu ångrade han sig... lite väl sent antagligen.
Min fråga är...lönar det sig att hänga ut folk som har denna inställning?
Personligen tror jag inte det.

Till slut hoppas jag du får tillbaka hojen utan att den är sönderkörd....och att dom som stal hojen åker fast så fort som möjligt.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
En mycket stor andel av dessa 25% är invandrare.... .
You get my point, och Stockholm är fortf Sveriges största stad, med störst antal skolflickor vilket visar på problemets omfattning.
Eller du menar att invandrarna inte är en del av Sverige ?

1 o 2. Du generaliserar nog lite för mycket om att alla muslimer känner skam på ett kraftigare sätt. En mycket stor andel av dem är nog "försvenskade" i deras inställning till dylika brott.
Var snäll & fulcitera mig inte... " i betydligt större utsträckning än svenska flickors familjer" skrev jag. Eller tror du något annat ?

3. Återigen. Statistiken ljuger nog till viss del. Kriterierna för vad som ska räknas som våldtäkt har utökats i Sverige under de senaste åren. Det gör att vi i statistiken har fått en kraftig ökning av antalet våldtäkter.
Om du tar dig tiden att kika i BRÅ:s raport/-er & statistik så ser du att samma stadiga ökning omfattar även fullbordade våldtäkter (vilken även Korvgubbe blivit informerad om tidigare även om han låtsas glömma det). Där kan man &så läsa att man bedömer att det inte finns någon anledning att tro att ökad anmälningsbenägenhet är någon väsentlig orsak till den ökande kurvan.
Och kurvans riktning var tydligt uppekande före som efter definitionsändringen (vilken i sig är man kan betrakta som ett statistiskt sabotage).

Sammanfattningsvis verkar det som att du hör till dom som hellre konstruerar egna teorier passande vald ideologi/utopi, än att ha ett ärligt & kritiskt intresse gällande orsak & verkan i ämnet.

Ja, det är väl en sisådär femte gången han lägger in den där bilden i rent propagandasyfte.

Men Zoidberg kommer nog få tid och ro att sprida sin propaganda inför valet då han med säkerhet lär jobba för att hans parti skall komma in i riksdagen.
Du glömmer att det är "din sida" som står för propagandaarbetet, ..för övrigt har jag inget intresse i partipolitik öht.

Men jag anser till skillnad från dig att mörkade anmärkningsvärdheter bör visas upp & diskuteras till skillnad från dig. Något annat borde ha avslutat sin historia tillsammans med WW2.
 
Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Om du tar dig tiden att kika i BRÅ:s raport/-er & statistik så ser du att samma stadiga ökning omfattar även fullbordade våldtäkter (vilken även Korvgubbe blivit informerad om tidigare även om han låtsas glömma det). Där kan man &så läsa att man bedömer att det inte finns någon anledning att tro att ökad anmälningsbenägenhet är någon väsentlig orsak till den ökande kurvan.
Och kurvans riktning var tydligt uppekande före som efter definitionsändringen (vilken i sig är man kan betrakta som ett statistiskt sabotage).

Vad som är att betrakta som en fullbordad våldtäkt har självklart också det förändrats samtidigt som att definitionen av termen våldtäkt har förändrats. Detta har i mycket stor utsträckning bidragit till att påverka statistiken.

Det finns enormt många faktorer som påverkar dylik statistik. Förändringar i befolkningens åldersfördelning t.ex. Vissa år finns det fler 20-25-åringar ute och efterfestar och så blir det fler våldtäkter utslaget på hela befolkningsmängden trots att ökningen i sig enbart är kopplad till det faktum att det finns fler potentiella våldtäktsmän i befolkningen. Fem år senare finns det färre "22-åringar" på efterfesterna och då sjunker med automatik helt plötsligt antalet våldtäkter.

Sen påverkar alkoholvanorna statistiken i mycket hög utsträckning. Om befolkningen börjar dricka mer så blir det fler våldtäkter. Således behöver man sannolikt bara förbjuda alkoholkonsumtion för att drastiskt minska antalet våldtäkter. Jag skulle vilja påstå att det är en väldigt mycket mer human och effektiv preventionsmetod än att börja diskutera befolkningens religiösa sammansättning.

Sammanfattningsvis verkar det som att du hör till dom som hellre konstruerar egna teorier passande vald ideologi/utopi, än att ha ett ärligt & kritiskt intresse gällande orsak & verkan i ämnet.

Med tanke på att jag nästan är den enda som diskuterar detta med dig så vette tusan om det är korrekt av dig att påstå att jag duckar ifrån att diskutera ämnet utifrån alla olika perspektiv. Och du.... "Kritisk" är mitt mellannamn.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Det finns enormt många faktorer som påverkar dylik statistik.

...och av någon anledning berör du inte den överlägset tydligaste kopplingen. Dvs den väldiga överrepresentationen för män från ett tydligt geografiskt område/kultur kontra att dito är de största invandrings/asylgrupperna som kommit till Sverige på senare tid. Tydligare matematiskt samband får man leta efter.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
...och av någon anledning berör du inte den överlägset tydligaste kopplingen. Dvs den väldiga överrepresentationen för män från ett tydligt geografiskt område/kultur kontra att dito är de största invandrings/asylgrupperna som kommit till Sverige. Tydligare matematiskt samband får man leta efter.

Varför ska jag ta upp något som vi alla vet om? Varför vill du så gärna ta upp detta?

För våldtäktsstatistikens skull så är det väl ändå mer relevant att diskutera ett totalförbud mot alkohol. Varför inte diskutera det istället?
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Varför ska jag ta upp något som vi alla vet om? Varför vill du så gärna ta upp detta?

För våldtäktsstatistikens skull så är det väl ändå mer relevant att diskutera ett totalförbud mot alkohol. Varför inte diskutera det istället?
Tycker du att DET diskuteras av våra makthavare ? Tycker du inte att DET är en parameter att ta hänsyn till & dryfta när det handlar om tusentals flickors (brist på) väl till följd av en extremt offensiv & ej folkligt förankrad mångkulturpolitik ? Resten av världen kliar sig i huvudet åt oss typ, men inom Sveriges gränser ska det inte ifrågasättas.

Vad jag vet är alkoholens effekter allmänt kända, och/men folkopinion för förbud finns inte.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Tycker du att DET diskuteras av våra makthavare ? Tycker du inte att DET är en parameter att ta hänsyn till & dryfta när det handlar om tusentals flickors (brist på) väl till följd av en extremt offensiv & ej folkligt förankrad mångkulturpolitik ? Resten av världen kliar sig i huvudet åt oss typ, men inom Sveriges gränser ska det inte ifrågasättas.

Att solen stiger upp varje morgon behöver inte diskuteras för att man ska veta om det. Makthavarna och befolkningen känner mycket väl till denna faktor. Man försöker även att bearbeta problematiken. Den är inte sopad under mattan.

Vad jag vet är alkoholens effekter allmänt kända, och/men folkopinion för förbud finns inte.


Alkohol kan tas bort ifrån ett samhälle. Hur föreslår du att man ska hantera övriga faktorer som orsakar våldtäkter? Vad finns det för folkligt stöd för andra preventiva åtgärder?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top