Tycker ni man borde offentliggöra tjuvar som upprepar brott?

Tycker ni man borde offentliggöra tjuvar som upprepar brott?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Tänk er att man tar bort straffet för brott som Mord, Våldtäkt, Pedofili
så skulle inte friska människor plötsligt börja begå dessa brott!

Friska människor har spärrar som förhindrar att vi utför dessa dåd och alltså är de som begår dessa brott sjuka i någon form och straff är inte avskräckande för dessa galningar...
Dessa begår brott även om det skulle råda dödsstraff!

Skulle man däremot ta bort straffet för fortkörning, felparkering, skattebrott, och liknande, så skulle många fler bryta mot dessa lagar och här är det endast straffet som gör att dessa lagar efterlevs.

Med ett ineffektivt rättsväsende som vi har, så begås många brott oavsett straff eftersom risken att åka fast är så liten...

Sen har vi det där med "låt den utan skuld kasta första stenen"...
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Tänk er att man tar bort straffet för brott som Mord, Våldtäkt, Pedofili
så skulle inte friska människor plötsligt börja begå dessa brott!

Friska människor har spärrar som förhindrar att vi utför dessa dåd och alltså är de som begår dessa brott sjuka i någon form och straff är inte avskräckande för dessa galningar...
Dessa begår brott även om det skulle råda dödsstraff!

Skulle man däremot ta bort straffet för fortkörning, felparkering, skattebrott, och liknande, så skulle många fler bryta mot dessa lagar och här är det endast straffet som gör att dessa lagar efterlevs.

Med ett ineffektivt rättsväsende som vi har, så begås många brott oavsett straff eftersom risken att åka fast är så liten...

Sen har vi det där med "låt den utan skuld kasta första stenen"...

Sen har vi det där med "låt den utan skuld kasta första stenen"
..Utan skuld för mord , dråp , Våldtäkt eller???Eller bara en snuskig tanke kanske.?
Menar att det blir inte mycket kastat då.
 
Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Och tycker du att Sverige har ett trevligare världsrekord som har 10 ggr högre våldtäktsfrekvens än liknande länder, ...still growing ?
För att fortsätta jämförelser med utlandet så våldtogs, enl ett ojojojreportage i P1 31/7-09, 200.000 kvinnor under den väpnade konflikten i Kongo 1996-2009.
Hade man slagit ut denna siffra per år & capita (det gjorde man förstås inte) och jämfört med dagens svenska nivå, hade man kommit fram till att krigsdrabbade Kongo haft väl under hälften av våldtäktsutövning jämfört med Sverige.

Det finns tre grader av lögn. Lögn, förbannad lögn och statistik.

Ja, enligt statistiken har Sverige en ovanligt hög andel ANMÄLDA våldtäkter. Men var finns beläggen för att vi defacto har fler utförda våldtäkter än andra länder?

Sverige är som bekannt ett av världens mest jämställda länder och det gör även att våldtäkter anmäls i högre grad här än i många andra länder. I väldigt många länder finns det en social skam i att ha blivit våldtagen. I de länderna anmäls ej våldtäkter och således säger statistiken i dessa länder att de har färre våldtäkter. I Sverige har dock insikten om att kvinnan ej bär skuld till sin egen våldtäkt nästan försvunnit och då anmäls även fler våldtäkter.

När det gäller de där jämförelserna med andra länder så finns det dessutom ett mycket allvarligt fel. Definitionen av våldtäkt är ej densamma i alla länder. Sverige har en av världens vidaste definitioner av våldtäkt. I många länder är det ju t.ex. fortfarande omöjligt för en man att våldta sin hustru. Vad som i många länder räknas som sexuellt ofredande räknas i Sverige som våldtäkt och då är det klart att Sverige drar ifrån i statistiken.

Jag ser det faktiskt som positivt att Sverige ligger i toppen av våldtäktsstatistiken bland olika länder. Jag tror nämligen inte att det beror på att vi har fler våldtäkter, bara att kvinnorna i Sverige i högre grad känner sig starka nog att anmäla dem. Håll med om att vi alla ser fram emot den dag då våldtäktstatistiken börjar tyda på fler våldtäkter i Afganistan...
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det finns tre grader av lögn. Lögn, förbannad lögn och statistik.

Ja, enligt statistiken har Sverige en ovanligt hög andel ANMÄLDA våldtäkter. Men var finns beläggen för att vi defacto har fler våldtäkter?

Sverige är som bekannt ett av världens mest jämställda länder och det gör även att våldtäkter anmäls i högre grad här än i många andra länder. I väldigt många länder finns det en social skam i att ha blivit våldtagen. I de länderna anmäls ej våldtäkter och således säger statistiken i dessa länder att de har färre våldtäkter. I Sverige har dock insikten om att kvinnan ej bär skuld till sin egen våldtäkt nästan försvunnit och då anmäls även fler våldtäkter.

När det gäller de där jämförelserna med andra länder så finns det dessutom ett mycket allvarligt fel. Definitionen av våldtäkt är ej densamma i alla länder. Sverige har en av världens vidaste definitioner av våldtäkt. Vad som i många länder räknas som sexuellt ofredande räknas i Sverige som våldtäkt och då är det klart att Sverige drar ifrån i statistiken.

Jag ser det faktiskt som positivt att Sverige ligger i toppen av våldtäktsstatistiken bland olika länder. Jag tror nämligen inte att det beror på att vi har fler våldtäkter, bara att kvinnorna i Sverige i högre grad känner sig starka nog att anmäla dem. Håll med om att vi alla ser fram emot den dag då våldtäktstatistiken börjar tyda på fler våldtäkter i Afganistan...

Håller med till 100% på min moraliska skala ligger våldtäkt, pedofili och kvinnomisshandel väldigt lågt med en del andra i hasorna. Blev lite ot:rolleyes:
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Det finns tre grader av lögn. Lögn, förbannad lögn och statistik.

Ja, enligt statistiken har Sverige en ovanligt hög andel ANMÄLDA våldtäkter. Men var finns beläggen för att vi defacto har fler utförda våldtäkter än andra länder?

Sverige är som bekannt ett av världens mest jämställda länder och det gör även att våldtäkter anmäls i högre grad här än i många andra länder. I väldigt många länder finns det en social skam i att ha blivit våldtagen. I de länderna anmäls ej våldtäkter och således säger statistiken i dessa länder att de har färre våldtäkter. I Sverige har dock insikten om att kvinnan ej bär skuld till sin egen våldtäkt nästan försvunnit och då anmäls även fler våldtäkter.

När det gäller de där jämförelserna med andra länder så finns det dessutom ett mycket allvarligt fel. Definitionen av våldtäkt är ej densamma i alla länder. Sverige har en av världens vidaste definitioner av våldtäkt. I många länder är det ju t.ex. fortfarande omöjligt för en man att våldta sin hustru. Vad som i många länder räknas som sexuellt ofredande räknas i Sverige som våldtäkt och då är det klart att Sverige drar ifrån i statistiken.

Jag ser det faktiskt som positivt att Sverige ligger i toppen av våldtäktsstatistiken bland olika länder. Jag tror nämligen inte att det beror på att vi har fler våldtäkter, bara att kvinnorna i Sverige i högre grad känner sig starka nog att anmäla dem. Håll med om att vi alla ser fram emot den dag då våldtäktstatistiken börjar tyda på fler våldtäkter i Afganistan...

Givetvis är det inte oproblematiskt att jämföra med ett land som Kongo, ..men inte poänglöst heller.
Men om man jämför med länder i omedelbar närhet och liknande kultur/värderingsgrund (http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2803683.svd) kan man inte trolla bort skillnaden med dina argument. Speciellt inte när det finns en så tydlig & statistiskt säkrad koppling till den extrema politik som Sverige fört i förhållande till de jämförda länderna.

Om Sverige ständigt sätter överlägsna världsrekord i mottagande av människor från t.ex. IRAK, per capita, och dessa har en dokumenterad överrepresentation gällande våldtäkter i Sverige på ca 1.500%, så kan man väl knappast förvänta sig annat, ej heller ifrågasätta, ett dito eskalerande av våldtäktstalet.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det är också lätt att ha en svart/vit syn på saker och ting när man själv kanske saknar erfarenhet oavsett vilken sida skranket man stått.

Det viktiga, kan jag tycka, är att man ser varje dom och varje individ som just en individ och inte försöker generalisera genom att placera individer i grupper för enkelhetens skull, även om det kan kännas enklare så.

Nu var det jag som skapade tråden och så här i efterhand kan man ha synpunkter på val av ord och formuleringar. Syftet var i alla fall att få igång den debatt som pågår samt ta reda på vad folk i allmänhet här på forumet har för tankar och funderingar utan att för den sakens skull ha en allt för snäv problemformulering.

Min tanke var inte att folk skulle ta saken i egna händer och hänga ut personer godtyckligt utan att en myndighet offentliggjorde dömda brottslingar som utfört upprepade brott i preventivt syfte att på tidigt stadium eventuellt få andra unga brottslingar att inleda en annan väg i livet. Det finns ingen person som vill bli offentligt känd som en som en brottsling. Utgår jag från mig själv skulle bara den tanken avskräcka mig från att begå ett brott. Även om man kan gå in och läsa domar offentligt är det inte särskilt öppet. Hade tänkt mig ett enklare register att tillgå.

Att hänga ut Kalle som är 15 år gammal för snatteri upprepade gånger var inte det jag tänkt mig. Däremot gäller det att på ett tidigt stadium få Kalle på andra banor. Vet han att kommer att bli offentliggjord när han som vuxen person fortsätter sin brottsliga bana kanske han kommer på bättre tankar. Tillåts han förbli anonym tror jag risken finns att han fortsätter. Ibland måste man statuera exempel för att få resultat senare.

Att man lyckats få ner brottsligheten i USA i synnerhet i NY var att man tog tag i småbrotten. Man resonerade så att den typen av brottslighet är inkörsporten till grövre brott. Jag var där på slutet av 90- talet och NY- borna var väldigt stolta över att man fått ner kriminaliteten. De kände sig mycket säkrare än vad de gjort de årtionden då brottsligheten formligen exploderade.

I Sverige tycker jag trenden pekar åt andra hållet. Brottsligheten ökar samtidigt som myndigheterna står handfallna. En exklusiv klockaffär har brutalt rånats två gånger under loppet av ett par veckor här i Helsingborg under sommaren. En rad andra butiksrån har också förekommit. Inbrotten har ökat. Klimatet är hårdare nere på stan på helgerna. Misshandel och våldtäkter tillhör inte ovanligheten.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Häng dem.
Låt dem sen bli placerade dinglandes i rep utanför stadsportarna precis som man gjorde på Medeltiden i avskräckande syfte. :rolleyes:

Om mindre brott, låt dem sitta i skampålen och bli bespottade.

Fortsätter de till trots att synda, tortera dem,
alternativt bränn dem på bål.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Häng dem.
Låt dem sen bli placerade dinglandes i rep utanför stadsportarna precis som man gjorde på Medeltiden i avskräckande syfte. :rolleyes:

Om mindre brott, låt dem sitta i skampålen och bli bespottade.

Fortsätter de till trots att synda, tortera dem,
alternativt bränn dem på bål.

Vill man inte argumentera så tar man till ovesentliga ytterligheter. Trodde inte denna tråden skulle överleva så här länge men de personliga påhoppen har hållit sig på en förvånande acceptabel nivå.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Att hänga ut Kalle som är 15 år gammal för snatteri upprepade gånger var inte det jag tänkt mig. Däremot gäller det att på ett tidigt stadium få Kalle på andra banor. Vet han att kommer att bli offentliggjord när han som vuxen person fortsätter sin brottsliga bana kanske han kommer på bättre tankar. Tillåts han förbli anonym tror jag risken finns att han fortsätter. Ibland måste man statuera.

Att skrämma Kalle 15 år med att han som vuxen kommer att ångra att han som tonåring blev uthängd som brottsling är en teori som fallerar på två punkter.

Jag törs faktiskt påstå att INGEN som begår ett brott räknar med att åka fast. I så fall skulle de rimligtvis ej begå brotten. Det ligger så att säga i sakens natur. Således skrämmer det knappast Kalle att hota med publicering.

Det är dessutom helt meningslöst att hota en tonåring med konsekvenser som han/hon helt enkelt inte kan förstå innebärden av. Som jämförelse så kan vi ju bara titta på det här forumet. Hur många gånger har vi inte här på forumet försökt få de yngre förarna att fatta att de ska ej hålla på och rejsa på allmän väg? Fattar de vad vi försöker förmedla till dem? Nej, tyvärr så talar vi allt för ofta till döva öron på individer som demonstrativt fnyser åt oss och kallar oss moralkärringar. Men vad hände i förra veckan? Jo minst fyra (!) av forumets medlemmar kraschade efter vad som verkar vara vårdlös körning på allmän väg. Snittåldern tycks ha legat omkring 22-25 år. Undrar om dessa individer börjar att köra med lite större respekt för riskerna och sina medtrafikanter framöver ... ?

Men om du frågar mig så tycker jag absolut att dessa individer bör namnges här på forumet. Lägg ut namnen på förarna i alla de filmer vi får se från bulten och dylika inofficiella "racebanor". Hjälp polisen med sådant istället. Det vore betydligt mycket viktigare för samhället att få bort dessa förare från vägen än att få läsa att Kalle 15 år har snott en skruvmejsel värd 45 kr.

Sen finns det säkert, sjukt nog, en del tonåringar som skulle se det som jävligt ballt ifall de hamnade på en lista över kända brottslingar. I vissa kretar så finns det ju inget bättre sätt att få "respekt" än att begå brott så jag är tyvärr övertygad om att bara det faktum att en sådan lista finns med automatik skulle leda till att vissa brott begås. (Ni fed FBI most wanted list är ej numrerad av den enkla anledningen att man inte vill att brottslingarna ska "tävla" om att vara värst.)

Häng dem.
Låt dem sen bli placerade dinglandes i rep utanför stadsportarna precis som man gjorde på Medeltiden i avskräckande syfte. :rolleyes:

Om mindre brott, låt dem sitta i skampålen och bli bespottade.

Fortsätter de till trots att synda, tortera dem,
alternativt bränn dem på bål.

Nej tack, de börjar lukta så illa efter några dagar.
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Att skrämma Kalle 15 år med att han som vuxen kommer att ångra att han som tonåring blev uthängd som brottsling är en teori som fallerar på två punkter.

Jag törs faktiskt påstå att INGEN som begår ett brott räknar med att åka fast. I så fall skulle de rimligtvis ej begå brotten. Det ligger så att säga i sakens natur. Således skrämmer det knappast Kalle att hota med publicering.

Det är dessutom helt meningslöst att hota en tonåring med konsekvenser som han/hon helt enkelt inte kan förstå innebärden av. Som jämförelse så kan vi ju bara titta på det här forumet. Hur många gånger har vi inte här på forumet försökt få de yngre förarna att fatta att de ska ej hålla på och rejsa på allmän väg?

När du lägger fram det på det viset framstår mina tankar som naiva. Samtidigt bör vi inte underskatta ungdomars insikter om vilka konsekvenser hans/hennes handlande får. Många unga brottslingar är mycket väl medvetna om sina rättigheter och skyldigheter och utnyttjar det till sin fördel när de begår brott. Man skulle även kunna diskutera ifall man inte borde sänka gränsen för straffmyndig av denna anledning.

De riktigt slipade brottslingarna har nog full koll och är förberedda på ett worst case scenario. Slumpen kan tillslut få bägaren att rinna över till brottslingens nackel hur noga brottslingen varit i sin planering. Risken att åka fast samt vilken strafftid som väntar vid det skulle vara en viktig aspekt att ta hänsyn till innan handlingen verkställs.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Tack för att du klarade ut hur just dina tankar gick vad gäller din frågeställning! :tummenupp

Att hänga ut Kalle som är 15 år gammal för snatteri upprepade gånger var inte det jag tänkt mig. Däremot gäller det att på ett tidigt stadium få Kalle på andra banor. Vet han att kommer att bli offentliggjord när han som vuxen person fortsätter sin brottsliga bana kanske han kommer på bättre tankar. Tillåts han förbli anonym tror jag risken finns att han fortsätter. Ibland måste man statuera exempel för att få resultat senare.

Om Kalle 15 avskräcks via "hot" om att bli "uthängd" (jag fortsätter använda ordet "uthängd" för det är väl ändå så Kalle/du/jag skulle känna oss?) styrs av...vadå? Motivet till att begå brotten, kanske!?

Om motivet för stunden är starkare (trumfar) straffet (oavsett om det är fängelse eller att bli uthängd) hjälper det då med hot om straff för att Kalle 15 inte skal begå brott?

Ex. Om Kalle inte blir bekräftad hemma söker han bekräftelse någon annan stans för ALLA individer (du, jag, Kalle) måste få en viss mängd/kvalité av bekräftelse här i livet för att orka med livet! Om samhället/omgivningen där Kalle bor/lever (vuxenvärlden) inte heller lyckas ge Kalle minimimängden av bekräftelse söker Kalle den i andra kretsar/umgängen.

Kalle själv känner kanske att enda sättet att få denna bekräftelse (som Kalle själv kanske inte är medveten om än pga. sin ringa ålder tex.) är att göra som dem han ser upp till (har som förebild) tex. någon/några i ett gäng.

...

Hur skall man då få Kalle att låta bli?
Finns det ett facit som funkar för alla eller får vi nöja oss med en/ett flertal lösningar som funkar på den stora massan?

Vi KAN, tyvärr, inte "nå" alla men vi KAN nå betydligt fler, det är en pengafråga där det till sist och syvens är vi svensson som betalar skatt har ett starkt inflytande i form av våra fria val och vad vi accepterar hos våra politiker.

Resonemanget ovan innebär INTE att straffpåföljder inte KAN ha ett preventivt syfte vad gäller förhindrande av brott men det synsättet börjar bli allt mer föråldrat ju mer vi lär oss om hur vi människor fungerar och vad som ligger bakom olika beteenden.

Att man lyckats få ner brottsligheten i USA i synnerhet i NY var att man tog tag i småbrotten. Man resonerade så att den typen av brottslighet är inkörsporten till grövre brott. Jag var där på slutet av 90- talet och NY- borna var väldigt stolta över att man fått ner kriminaliteten. De kände sig mycket säkrare än vad de gjort de årtionden då brottsligheten formligen exploderade.

Självklart (kan vi vis av erfarenheten säga). Om du tillrättavisar Stina 4 år (din dotter) för att ha gjort något fel (medvetet) och som är till skada för henne/annan mår hon dåligt inombords.

Hon ser upp till din som förälder/har dig som förebild och det är som dig hon vill bli. Hon känner otroligt starkt för detta och dessa känslor trumfar så gott som all annan påverkan utifrån. Kan man hjälpa Stina 4 genom att förstå vad som är rätt och fel och få henne att vilja slippa denna obehagskänsla från den/dem hon älskar/bryr sig om (som betyder något för henne) så blir det lättare för henne att i vuxenlivet låta bli att begå brott.

Klarar hennes föräldrar inte av att ge Stina 4 detta (vi väljer inte våra föräldrar) så är Stina 4 otroligt betjänt av om övriga samhället (utanför familjens 4 väggar) kan ge henne detta!

Jag ser dock inte riktigt kopplingen mellan ovanstående resonemang och att på ett öppnare/enklare sätt tillhandahålla dommar och kanske också fotografier (?) på de som blivit dömda upprepade gånger? Har med andra ord svårt att se hur det skulle kunna förhindra framtida brott!

Mvh!
// Niklas
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Det finns tre grader av lögn. Lögn, förbannad lögn och statistik.

:tummenupp

Så sant som det är sagt. Men statistik KAN också användas (om det används rätt, för att påvisa en trend UTAN att för den sakens skull vara lögn. Tyvärr förstörs dock förtroendet för statistik av allt för många som medvetet väljer att använda det för "egen vinning skull" dvs. som inte är objektiva!

Ja, enligt statistiken har Sverige en ovanligt hög andel ANMÄLDA våldtäkter. Men var finns beläggen för att vi defacto har fler utförda våldtäkter än andra länder?

Sverige är som bekannt ett av världens mest jämställda länder och det gör även att våldtäkter anmäls i högre grad här än i många andra länder. I väldigt många länder finns det en social skam i att ha blivit våldtagen. I de länderna anmäls ej våldtäkter och således säger statistiken i dessa länder att de har färre våldtäkter. I Sverige har dock insikten om att kvinnan ej bär skuld till sin egen våldtäkt nästan försvunnit och då anmäls även fler våldtäkter.

Tror mig förstå hur du menar och ser inga större konstigheter med det resonemanget. Men båda alternativen är bara gissningar och den ena gissningen är lika god som den andra. Fakta får vi först efter att fällande dom utfästs men det är inte samma sak som att alla andra anmälningar är falska.

HUR många av de andra icke fällande dommarna som faktiskt har inträffat kan du/jag/alla andra bara gissa oss till. Lika mycket kan vi bara gissa oss till hur stor andel av dessa anmälningar som är falska.

En ökning av antalet anmälda våldtäktsbrott KAN lika gärna innebära att brotten HAR ökat i antal medan det OCKSÅ kan innebära att antalet ANMÄLNINGAR ökat men brottet i sig är lika till antalet som för...10, 20, 30 år sedan!

Din/min gissning är lika god som någon annans i det här fallet!

Mvh!
// Niklas

Att skrämma Kalle 15 år med att han som vuxen kommer att ångra att han som tonåring blev uthängd som brottsling är en teori som fallerar på två punkter.

Jag törs faktiskt påstå att INGEN som begår ett brott räknar med att åka fast. I så fall skulle de rimligtvis ej begå brotten. Det ligger så att säga i sakens natur. Således skrämmer det knappast Kalle att hota med publicering.

Det är dessutom helt meningslöst att hota en tonåring med konsekvenser som han/hon helt enkelt inte kan förstå innebärden av.

:tummenupp

// Niklas
 
Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
1. Sverige är som bekannt ett av världens mest jämställda länder och det gör även att våldtäkter anmäls i högre grad här än i många andra länder.....

2. I väldigt många länder finns det en social skam i att ha blivit våldtagen. I de länderna anmäls ej våldtäkter och således säger statistiken i dessa länder att de har färre våldtäkter. I Sverige har dock insikten om att kvinnan ej bär skuld till sin egen våldtäkt nästan försvunnit och då anmäls även fler våldtäkter.

3. När det gäller de där jämförelserna med andra länder.....
1. Tror du får byta ut är mot var här, ..eller missade du den nyliga studien som visade att av skolflickorna i Sveriges största stad, så får 25% ej ha pojkvän samt förväntas vara oskuld när dom en gång gifter sig. 13 % förväntade sig ej få bestämma själv vem dom ska gifta sig med. Detta alltså i SVERIGES HUVUDSTAD á typ mer än en miljoner invånare.
Känns det jämställt ?

2. I Sverige finns &så en skam i att bli våldtagen, ...hos den våldtagna. Bland de snart nog 1 miljon muslimerna i Sverige upplever dessutom även flickans familj en stor skam för detta, i betydligt större utsträckning än svenska flickors familjer (detta har jag ingen källa på men ta mitt ord på det).

3. Om du inte vill jämföra med andra länder kan du ju jämföra med Sverige självt via denna slitna graf och fortsätta glädja dig åt det höga våldtäktsanmälningstalet som du så elegant uttryckte det:
 

Bifogat

  • Graf anm våldt.JPG
    Graf anm våldt.JPG
    60.1 KB · Visningar: 48
Last edited:

Slowride

Lugn o fin
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Söderort
Hoj
Yamaha R1-06
Min R1:a stals för 3-timmar sen, snacka om depression. Jag tycker det är FÖR SNÄLLT mot speciellt MC-tjuvar, jag törs inte säga vad jag tycker man skall göra med dom.
Om någon råkar se eller bli erbjuden delar från en gul/svart/vit jubileumsmodell -06 ca:500mil så KÖP INTE ring polisen. Och är du tillräckligt stor damma på han ordentlig.
 

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Inte ute
Hoj
en liter twin
Vill man inte argumentera så tar man till ovesentliga ytterligheter. Trodde inte denna tråden skulle överleva så här länge men de personliga påhoppen har hållit sig på en förvånande acceptabel nivå.

Akademikerna har tenta imorgon,annars hade det varit:kulspruta
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
1. Tror du får byta ut är mot var här, ..eller missade du den nyliga studien som visade att av skolflickorna i Sveriges största stad, så får 25% ej ha pojkvän samt förväntas vara oskuld när dom en gång gifter sig. 13 % förväntade sig ej få bestämma själv vem dom ska gifta sig med. Detta alltså i SVERIGES HUVUDSTAD á typ mer än en miljoner invånare.
Känns det jämställt ?

2. I Sverige finns &så en skam i att bli våldtagen, ...hos den våldtagna. Bland de snart nog 1 miljon muslimerna i Sverige upplever dessutom även flickans familj en stor skam för detta, i betydligt större utsträckning än svenska flickors familjer (detta har jag ingen källa på men ta mitt ord på det).

3. Om du inte vill jämföra med andra länder kan du ju jämföra med Sverige självt via denna slitna graf och fortsätta glädja dig åt det höga våldtäktsanmälningstalet som du så elegant uttryckte det:

1, 25% i Fjollträsk betyder inte 25% av riket. En mycket stor andel av dessa 25% är invandrare och det är onekligen en viss koncentration av dem i E´stockholmo. Där jag bor är samma siffra nog närmare 0-3% av vissa anledningar...

1 o 2. Du generaliserar nog lite för mycket om att alla muslimer känner skam på ett kraftigare sätt. En mycket stor andel av dem är nog "försvenskade" i deras inställning till dylika brott.

3. Återigen. Statistiken ljuger nog till viss del. Kriterierna för vad som ska räknas som våldtäkt har utökats i Sverige under de senaste åren. Det gör att vi i statistiken har fått en kraftig ökning av antalet våldtäkter.
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Min R1:a stals för 3-timmar sen, snacka om depression. Jag tycker det är FÖR SNÄLLT mot speciellt MC-tjuvar, jag törs inte säga vad jag tycker man skall göra med dom.
Om någon råkar se eller bli erbjuden delar från en gul/svart/vit jubileumsmodell -06 ca:500mil så KÖP INTE ring polisen. Och är du tillräckligt stor damma på han ordentlig.

Hur förvarade du hojen?

Jag är bara nyfiken....
Förresten, en grej till. Vad är en jubileumsmodell av R1an år 2006 egentligen?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
3. Återigen. Statistiken ljuger nog till viss del. Kriterierna för vad som ska räknas som våldtäkt har utökats i Sverige under de senaste åren. Det gör att vi i statistiken har fått en kraftig ökning av antalet våldtäkter.

Ja, det är väl en sisådär femte gången han lägger in den där bilden i rent propagandasyfte. Utan att blåsa upp den diskussionen igen är det intressant att han, VARJE GÅNG, glömmer att nämna t.ex. detaljen om att det 2005 (då kurvan accelererar) infördes en sexualbrottsreform som gjorde att betydligt fler gärningar började klassas som våldtäkt.

Men Zoidberg kommer nog få tid och ro att sprida sin propaganda inför valet då han med säkerhet lär jobba för att hans parti skall komma in i riksdagen. Kan han inte vänta med propagerandet är han välkommen till OT där huvuddelen av hans anhängare håller till om dagarna.

Tills dess kan vi väl hålla oss kvar vid trådens ursprungsämne och diskutera uthängning av tjuvar. :backontop
 

Slowride

Lugn o fin
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Söderort
Hoj
Yamaha R1-06
Det ända som skiljer -06 är färgen Gul/svart/vit annars är den som vanligt.

Den stod fulparkerad bland cycklar på ett litet torg där det är mkt trafik och folk, låst med skivbromslås. Men svinen bryr väl sig inte, dom bar väl in den i någon skåpbil eller liknande.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top