Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Mycket intressant artikel och passande i tråden.
Nej..jag tror inte det skulle hjälpa.
Vem är så dum så han tror en pundare, eller en smågangster som redan sitter i skiten upp i halsen, bryr sig speciellt.
Teoretiskt skulle någon kunna känna igen honom.
Om där föreligger ett klart hot mot dig eller dina barns säkerhet i området - har du då inte rätt att veta det?
Är det inte samhällets uppgift att först och främst skydda oss som lever under dess regler?
Jag håller med dig, ...men &så inte.Jag har jobbat med en pedofildömd man, jag har fortfarande inte träffat nån som hatar sig själv så mycket och han gjorde verkligen allt för att ändra sig. Han skulle aldrig kunna komma tillbaka till samhället ens litegrann om hans grannar och arbetskamrater visste om det. Samhället är designat så att han fick en chans till, en chans att bättra sig och det gjorde han. Så tycker jag samhället ska funka, vill inte du det, flytta till USA.
om att man lokaliserat dessa och det nämndes i förbigående att den ena av dom var dömd för sexualbrott mot barn 50 (!!!!!!!!) gånger, ..och den andra 10. .
Jag har jobbat med en pedofildömd man, jag har fortfarande inte träffat nån som hatar sig själv så mycket och han gjorde verkligen allt för att ändra sig. Han skulle aldrig kunna komma tillbaka till samhället ens litegrann om hans grannar och arbetskamrater visste om det. Samhället är designat så att han fick en chans till, en chans att bättra sig och det gjorde han. Så tycker jag samhället ska funka, vill inte du det, flytta till USA.
till de här idiotinlägget måste jag bara skriva!
ska vi känna medlidande för att han hatar sig själv eller är det något annat du är ute efter.
PEDOFILER SKA AVRÄTTAS PÅ PLTS!
dom förtjänar ingen andra chans här i samhället! ett barns liv är för i helvete förstört. men vad vet jag egentligen? min livserfarenhet är kanske inte så lång men ändrar man sin uppfattning om avskum som honom senare o börjar man då helt plötsligt tycka synd om honom? han som begick brottet hade ett val! de hade inte barnet.....
till de här idiotinlägget måste jag bara skriva!
ska vi känna medlidande för att han hatar sig själv eller är det något annat du är ute efter.
Hur fan kan man neka psykiskt sjuka vård när de kommer in och ber om att få mediciner för de mår pyton? Och hur kan man låta sjuka människor gå ner sig till den grad att de blir samhällsfarliga.....
Det skulle finnas två st vitsar med det, ...dels så finns det faktiskt en reell avskräckande effekt på en stor del av både befintliga & potentiella förövare . Nästa är att ge potentiella offer en större chans att värna sig.Jag har egentligen svårt att se vitsen med "uthängningar". Det handlar ju enbart om någon form av hämnd och sånt löser ej samhällsproblem.
Sen får man ju också beakta att för återfallsförbrytare så spelar det väl knappast någon roll att deras redan offentliga brottsregister hängs ut för allmän beskådning. De lär ju knappast skämmas mer eftersom alla redan känner till deras "karriärval". (Ok, kanske inte i Fjollträst där ingen känner ingen men i resten av landet så...)
...håller med! I Sverige kan man alltså begå 20 misshandlar, men om man döms för dom vid samma tillfälle så behöver du bara "sona" för den grövsta om jag förstått systemet rätt. Mycket märkligt.Hade man börjat reducera alla former av straffrabatt vid andra domen och skippat straffrabatten helt vid tredje så skulle de skaka galler så de inte hinner begå så många brott, även om man behåller befintliga straffskalor.
Har du sett filmen "The Woodsman"? Kolla den.
Att du lider av empatiska störningar är ju inget jag ska lastas för men pedofili är oftast mer än ren grymhet, snarare en psykisk störning som de drabbade och deras familjer lider enormt mycket av - men jag kräver inte att du ska förstå det. Jag anser att pedofili är otroligt grymt men det finns fler sidor av det och en engångsförbrytare anser jag har rätt till en chans till.
För det första får man ju ställa det negativa med ev lynchmobbar mot det positiva i eventuellt besparande i brottsoffer det skulle ge.Nej absolut inte!
Att släppa ut sådan information till allmänheten gör ingen nytta!
Tror bara detta skulle generera lokala lynchmobbar som tar missriktad hämnd på någon oskyldig stackare!
Jag har fått flera hojar snodda så jag vet hur det är men tycker ändå att det vore fel!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|