Typisk SM-racinginfo 2005!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Sammanställning av 2005 års tävlingar.


050423 - Borås Motorstadion. Mer info på FMCK BORÅS. Utgår tills vidare!?!


050503 - Sviestad, Linköping. Deltävling 1 i Beviks motardcup. Mer info finns på SH HÄR eller på lms hemsida HÄR. Anmälan görs HÄR


050515 - Ticksta, Norr Sthlm.Träning (om vädret tillåter) 2 April, alt 2, 30 April kl 10-16. Ingå i SverigeCupen. Mer info i IB. Maila Info@glennocklundbygg.se eller ring 0705-610 500 för massa mer info. Mer info finns även HÄR.


050515 - Kalmar. Mer info hittas HÄR


050522 - Sommen, Tranås. Ingår i SverigeCupen. Mer info HÄR.


050528 - Arvika, SM-1. Kolla IB för inbjudan osv.


050614 - Sviestad, Linköping. Deltävling 2 i Beviks motardcup. Mer info finns på SH HÄR. Anmälan görs HÄR


050618 - Uddevalla. Ej klart om den blir av.


050723 - Kalix, SM-2. Kolla IB för inbjudan osv.


050804 - Strängnäs, SM-3. Kolla IB för inbjudan osv.


050806 - Gävle Motorstadion. Mer info på SMK GÄVLE. Ingår i SverigeCupen.


050816 - Sviestad, Linköping. Deltävling 3 i Beviks motardcup. Mer info finns på SH HÄR. Anmälan görs HÄR


050827-28 - Eskilstuna. Ingå i SverigeCupen.


050911 - Götene, SM-4. Kolla IB för inbjudan osv.


Komplettera gärna med fler race nedan om det finns så lägger jag upp här i listan.
 
Last edited:

Lindhracing

It's an attitude, not a wheelsize...
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Mora
Hoj
Honda CR 500 & Husqvarna Rödmyra
Tävlingsdatum

Och glöm inte vart ni läste det först! På Svenska SuperMotard Klubbens medlemsinfo... :1pajas

Magnus (tar helt sonika åt sig äran)

Supermoto skrev:
Liten sammanställning av säsongens tävlingar.
Alltså en liten skillnad från HWs tråd om banåkningar...

5/6 Malmö

13/6 Tranås (Inbjudan redan publicerad i RACE Nr:5)

19-20/6 Tomelilla SM

24-25/7 Kalix SM

7/8 Örebro

28/8 Eskilstuna

4-5/9 Strängnäs SM

11-12/9 Kinnekulle SM


Komplettera gärna med fler race om det finns. Fler arrangörer är på G vet jag.
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Lindhracing skrev:
Och glöm inte vart ni läste det först! På Svenska SuperMotard Klubbens medlemsinfo... :1pajas

Magnus (tar helt sonika åt sig äran)

se där! nu vakna han oxå...

jag läste på svemos sida att vi får va ganska glada att det blir tv-sändningar från racen trots allt, ínte ens cross SM har ju det!

vet du hur det går med banorna, har Martin "ingen pardon" Holm gjort några ban besiktningar än?
 

KNAS

Fotograf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmø
Hoj
EOS 1D MKII
Vilka är det som arrangerar den 5/6 i Malmö? Någon kontaktinformation till handhavaren?
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
5/6 är det ett SM-lopp eller ett löst race?

Funderar på att ev åka dit, har inga race här den helgen och det är ju bara sisådär 95 mil. Nästan runt hörnet bara juh... :tummenupp

Daniel
www.supermotard-racing.com
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Lockarpbanan. Och det är ett "löst race". www.mak.nu
Vet inte hur dom kommer göra på tävlingen men när dom tränar så är det mkt. hårda db-krav.
Bara orginaldämpare som tillåts. Vet inte om dom mäter dom oxo ifall dom låter mkt.
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
420 skrev:
Lockarpbanan. Och det är ett "löst race". www.mak.nu
Vet inte hur dom kommer göra på tävlingen men när dom tränar så är det mkt. hårda db-krav.
Bara orginaldämpare som tillåts. Vet inte om dom mäter dom oxo ifall dom låter mkt.

Blir det så på racet så stannar jag hemma.
Tänker inte ge mig iväg 100 mil norrut för att inte få köra med en racer i ett race.
Bara att hoppas att förnuftet segrar. Ingen mening att lägga massa pengar på att bygga en bana som man inte kan anordna riktiga race på.

Daniel
www.supermotard-racing.com
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
420 skrev:
Lockarpbanan. Och det är ett "löst race". www.mak.nu
Vet inte hur dom kommer göra på tävlingen men när dom tränar så är det mkt. hårda db-krav.
Bara orginaldämpare som tillåts. Vet inte om dom mäter dom oxo ifall dom låter mkt.

när dom tränar på enbart gocartbanan är det inga ljudkrav alls, när jag var där och körde för några veckor sen gjordes inga mätningar.
det är när dom ska använda grusslingan som dom får bullerproblem för då åker man upp ur den "grytan" som gocartbanan ligger i.
 

Lindhracing

It's an attitude, not a wheelsize...
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Mora
Hoj
Honda CR 500 & Husqvarna Rödmyra
rejser skrev:
se där! nu vakna han oxå...

jag läste på svemos sida att vi får va ganska glada att det blir tv-sändningar från racen trots allt, ínte ens cross SM har ju det!

vet du hur det går med banorna, har Martin "ingen pardon" Holm gjort några ban besiktningar än?

Ja, gäääsp. Har jag missat något när jag sov...? :trött

Visst ska vi vara glada att det blir TV-sändningar!! Det är en superchans vi får, som vi bara kan tacka Staffan Bergman för. Men som jag sagt tidigare så hoppas jag att det blir Supermotard som Svensson får se hemma i soffan, och inte MX med SM-hojar :ajjabajja . Då är ju risken att det stjälper mer än det hjälper.

Mr. Holm har besiktat banan i Tomelilla, och det verkar bli godkänt. Jag pratade med ansvariga där häromdagen, och dom är mycket positiva till upplägget.

Kinnekulle ska besiktas inom kort, men i Kalix ligger snön kvar ännu efter vad jag har hört (någon som bor däruppe som vet bättre??).

Magnus
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
ja vi får hoppas att det inte bara blir o kana runt på rullgrus under hela sm...

hur har dom lyckats få en säker och godkänd bana i tomelilla???
jag har gått omkring och tittat på den rallycrossbanan och det är ju armcoräcken nästan överallt!
men dom kanske har ändrat lite sen jag va där för två år sen.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Lindhracing skrev:
Och glöm inte vart ni läste det först! På Svenska SuperMotard Klubbens medlemsinfo... :1pajas

Magnus (tar helt sonika åt sig äran)
Faktiskt inte :arsele :tungan.
(även om uppgifterna kom från dig från början :tummenupp ).


Kan tillägga att ett "KM-Täbygruppen" kommer hållas på torsdag kväll (om jag minns rätt). Tror att det är öppet för alla. Sugen Per :7peta ?? Reglemente som vanligt vad gäller hoj, licens osv. Det är alltså på gocartbanan vid Örebro flygplats det handlar om. Inte Täby i ståkkhålm :arsele .
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag fick ett mail från SSMK, alltså lindhracing :7peta
Ytterliggare en tävling har kommit in.

Den 14 augusti planeras det tävling i Borås med 10.000:- i första pris
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ny uppvisning tillagd.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tråkig info om tävlingen i Malmö.

Den ser ut att inte bli av. De som höll/håller i det känner sig motarbetade av MAK så det verkar inte bli nåt. Nån som känenr sig sugen att ta tag i det eller kanske hjälpa grabbarna där nere??
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Motard tävling i Skövde under Enduro VM.

Plats: Kaserngården P4
När: 5 Juni
Anmälan innan: 29 Maj
Startande Max: 40
Anmälan till: Lars Göran Fasth. tel anm.
Tel: 0500-461346.
Prispengar utlovas.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Lindhracing skrev:
Kinnekulle ska besiktas inom kort, men i Kalix ligger snön kvar ännu efter vad jag har hört (någon som bor däruppe som vet bättre??).

Magnus

Jag lovar dig att det är varmare där uppe det datumet än vad det är i sthlm :tummenupp faktiskt sant åxå :banana
var i kalix skall det köras?
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Supermoto skrev:
Liten sammanställning av säsongens tävlingar.
Alltså en liten skillnad från HWs tråd om banåkningar...

NATIONELLA

5/6 Malmö (www.mak.nu) - Blir inställd. MAK har inte hittat någon tävlingsledare :(

13/6 Tranås (Inbjudan redan publicerad i RACE Nr:5)

19-20/6 Tomelilla SM

24-25/7 Kalix SM

7/8 Örebro (vinterstadion som förra året)

14/8 Borås (10.000:- i första pris) - NY

28/8 Eskilstuna

4-5/9 Strängnäs SM

11-12/9 Kinnekulle SM


LOKALA (typ KM/uppvisningar)

29/4 Örebro (KM på Täby gocartbana)

29-30/5 Växjö (www.mickesmotor.se)

5/6 Skövde (Anmälan till Lars-Göran Fasth på 0500-461346, mer info nere i tråden) - NY

5/9 Kalmar (www.kalmarmk.se )



Komplettera gärna med fler race nedan om det finns så lägger jag/HW upp här i listan.



ahhh kul om det blir tävling på vinterstadion, det va ju kul som fan förra året,
och det blir ju inte mindre kul när man känner folk som är med och kör, jag ska dit och kolla, är Lennartsson speaker i år oxå?? :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top