Typiskt SH

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Allt är relativt; SH har drygt 41.000 medlemmar och det finns i Sverige i runda tal 350.000 motorcyklar som ägs av fysiska personer. Somliga av hojarna körs inte alls, och somliga personer äger fler än en hoj. En rimlig gissning är att det finns i storleksordningen 250.000 hyfsat aktiva motorcyklister i Sverige. Då är en internetcommunity med 41.000 medlemmar faktiskt rätt betydande i storlek, speciellt med tanke på att den är nischad mot sporthojar.

Tack! :tummenupp

Men på samma sätt som du säger att en person kanske äger fler hojar så är det nog väldigt många som är medlemmar men som aldrig är inne, medlemmar som har flera konton. Medlemmar som inte speciellt seriösa osv. Så det går väl ut på plus minus där. :)

Guztavzzon

Wild Thing
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Cbr 125, NC30
Att mc skulle vara en lyxvara håller jag inte alls med om, det här är en hobby och den ska väll inte vara förunnad endast rika personer.Verkar som att väldigt få här ens vet Mc´n historia som ett billigt bruksfordon.. Mc åkning ska vara något alla kan njuta av och det är vell inte så jävla konstigt om någon fuskar med försäkringen på sin sporthoj om man inte har råd med en premie på 50-60 tusen per år när hojen är värd ungefär samma och det är bara att leva med saken. Människan är girig och de flesta gör vad dom kan för att få ner sina kostnader och om det går ut över andra så skiter den i vad de andra tycker om saken iallafall:p.

Och att 2 års försäkring överstiger priset på en ny r6 tex för en 20 åring är bara sjukt, konstigt att man kanske tar risken att köra oförsäkrat/skenförsäkrat då? trafikförsäkringen täcker ju personskada vare sig man kör rätt eller felförsäkrat så? det värsta som kan hända är att man får punga ut slantarna för hojen själv och det verkar som en risk som är värd att ta.

Skrev de här med john blund dansandes på ögonbrynen så det kan vara endel fakta fel men men:p kommer säkert att få massa svar som att jag bara kör 125 å är dumihuvet å vet nånting, so what ? Verkar mer som alla gnällspikar här är avundssjuka på att endel tjänar stora hackor med sina "bedrägerier" medans de inte vågar chansa. Puss God natt=)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att mc skulle vara en lyxvara håller jag inte alls med om, det här är en hobby och den ska väll inte vara förunnad endast rika personer.

Storviltsjakt i Afrika är också en hobby och har man inte råd att åka till Afrika och betala 20 000 för att få fälla en antilop så får man jaga hare hemma

Snowboarding ´med helikopterlift till orörd pudersnö i Alperna är också en hobby, men har man inte råd med resorna och helikopterturen får man åka i barnbacken hemma

Jag kan dra hur många exempel som helst för dig, det ÄR ingen rättighet att ha dyra hobbys om man inte har råd.

Det finns gott om fem-tio år gamla hojar med lågt antal hästar för såna som inte har råd med årets litermaskin med försäkring.

Kan man dessutom leva med en tjugo år gammal hoj (ex vis en GSXR från 89) så är försäkringen på en sån billigare än på en moped.

(det året jag hade både MC och moped var moppen en hundring dyrare än MC)

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: VBK

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Håller med! Istället för att klaga, informera folk om risken att t ex inte få ersättning vid olycka om det står på nån annan, att man skadar sig mycket mer om man kör utan skydd osv. Sen är det upp till personen i fråga att själv avgöra om dom tycker det är värt det eller inte.

Jag lever nog över mina tillgångar, för jag är fattig som en lus. MEN hojen står på mig, HEL försäkrad och allt! :tummenupp
Jag har helställ, stövlar, hjälm o ryggskydd, men jag kör inte alltid med allt på. Oftast väldigt lat och kör bara med hjälm och ryggskyddet.

Va med om en olycka förra sommaren och tackar min lyckliga stjärna att jag hade allt på mig, för annars hade det nog inte blivit så mycket kvar av min hud. Dagen innan körde jag utan skydd, olycksdagen med skydd.

Det lönar sig inte att klaga för folk ändrar inte sin levnadsstil eller sitt tankesätt för att nån beklagar sig. Information och lärdom är oftast mest effektivt. Sen finns det många puckon (inte pucken) som aldrig kommer ta till sig den informationen men som sagt, det är upp till dom. Och lär dom inte sig av lärdom och information så lär dom inte sig för att nån klagar.

Klagar är för bittra människor som är avundsjuka på andra. Gör något åt din egen situation om du vill ha det bättre. :tummenupp

Obs! Svaret är inte riktat till dig Teo. :p

Pubertalt dravel.... Har man inte råd så skiter man i det och skaffar ett annat intresse. Bara för att man tycker nånting är roligt betyder inte med automatik att man kan ängna sig åt det. Klagar är för bittra människor som är avundsjuka på andra. Gör något åt din egen situation om du vill ha det bättre. skaffa ett jobb som gör att du har råd att ha hoj.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Pubertalt dravel.... Har man inte råd så skiter man i det och skaffar ett annat intresse. Bara för att man tycker nånting är roligt betyder inte med automatik att man kan ängna sig åt det. Klagar är för bittra människor som är avundsjuka på andra. Gör något åt din egen situation om du vill ha det bättre. skaffa ett jobb som gör att du har råd att ha hoj.

du kan ju läsa mina inlägg en gång till eller rikta det du skrev till nån annan, jag har råd med min hoj. Hojen står på mig, jag betalar helförsäkring och jag har ett jobb så jag klarar mig.

läs mitt inlägg efter det du citera.....

Att mc skulle vara en lyxvara håller jag inte alls med om, det här är en hobby och den ska väll inte vara förunnad endast rika personer.Verkar som att väldigt få här ens vet Mc´n historia som ett billigt bruksfordon.. Mc åkning ska vara något alla kan njuta av och det är vell inte så jävla konstigt om någon fuskar med försäkringen på sin sporthoj om man inte har råd med en premie på 50-60 tusen per år när hojen är värd ungefär samma och det är bara att leva med saken. Människan är girig och de flesta gör vad dom kan för att få ner sina kostnader och om det går ut över andra så skiter den i vad de andra tycker om saken iallafall:p.

Och att 2 års försäkring överstiger priset på en ny r6 tex för en 20 åring är bara sjukt, konstigt att man kanske tar risken att köra oförsäkrat/skenförsäkrat då? trafikförsäkringen täcker ju personskada vare sig man kör rätt eller felförsäkrat så? det värsta som kan hända är att man får punga ut slantarna för hojen själv och det verkar som en risk som är värd att ta.

Skrev de här med john blund dansandes på ögonbrynen så det kan vara endel fakta fel men men:p kommer säkert att få massa svar som att jag bara kör 125 å är dumihuvet å vet nånting, so what ? Verkar mer som alla gnällspikar här är avundssjuka på att endel tjänar stora hackor med sina "bedrägerier" medans de inte vågar chansa. Puss God natt=)

så du menar att ferrari inte är en lyxvara? det kan vem som helst äga? konstigt att det inte är fler som har hoj då? lyvara är väl något som alla inte har råd med. tycker mc klassar rätt bra in där.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Verkar som att väldigt få här ens vet Mc´n historia som ett billigt bruksfordon..

Skaffa dig en Silverpil så lovar jag att det blir ett billigt bruksfordon, precis som det var förr. Det är ju inte förrän supersportklassen hittade ut på vägarna, som det blev dyrt. Ungefär som med sportbilar alltså.
Har man inte råd med en GT3, kan man alltid ta en Miata.
Har man inte råd med en 1198, kan man alltid ta en Ninja250.

Vad är problemet?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Råd har jag, men skulle hellre lägga de överdrivna pengarna FB vill ha av mig på annat. Men du kan ju skricka lite högre att du har råd och visa lite mer av din hybris så kanske det imponerar på nån gosse här så det blir nåt för dig på Sh festen.:tuttar

Det som skrevs var inte riktat mot dig utan många andra där ute, men okej vi har förstått att du har råd, detta handlade inte om du har råd eller inte utan det stora hela hur långt FB får gå innan det blir piss åt alla.
Inget du är ensam om, finns många som du här inkl. jag själv dåra :hihi men det handlade inte om just mig o dig enbart.

Så nu plötsligt är MC en lyxvara. Vissa hade önskat det i alla fall!

Sånt är livet! mmmmm visst, hoppas du får höra det den dagen du tycker nåt är riktigt förjävligt och blir så rasande så fäller nån med ett flin i ansiktet på dig att sånt är livet!

Fuck that, vissa här kanske accepterar det....men sådant är inte mitt liv. Inte så länge jag bestämmer hur, när, vad jag ska göra!

Du låter som en omogen tonåring som inte får det du vill ha.....tyvärr så bestämmer inte du precis allt vad som sker i ditt liv. Du kan forma din situation och ditt öde men det finns för många utomstående faktorer som påverkar allas liv. Du som ensam individ kan inte säga till FB att: du ja känner inte för att betala så här mycket på min mc så fuck u. Alla måste anpassa sig till samhället för att det ska fungera, därav lagar och bestämmelser. Visst finns det många kryphål och brister men då får man ändra det med tiden. Men tyvärr så har du inte så mycket att säga emot utan får helt enkelt punga ut pengar till FB om du vill äga en hoj. Deal with it!

Saker som vissa människor inte har råd med kallas för lyxvara, och mc är en lyxvara. Det kanske inte var en gång i tiden men nu lever vi idag och nu är det definitivt det.

Hahaha du är rolig du, först har jag tur att jag är brud för att jag får lägre premie och nu ska ja impa på folk här för att jag har råd med min leksak. Jag skiter i vad folk tycker och tänker, jag har inte skaffat mig min leksak för att impa på nån kille eller annan för den delen. Som tur är behöver jag inte det, till skillnad från vissa andra verkar det som. ;)

Och när det gäller sänkt premie, ska du inte klaga på alla gamla gubbar som får lägre premie? Eller 30+? Eller dom som är med i SMC? Alla dom får också längre premie. Eller det är bara för att jag är tjej?! ;)

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6

Eftersom du kör 125a så antar jag att du är ung? En lyxvara är något som inte är en nödvändighet. Något man unnar sig om man har råd.

Om man vill tillskansa sig lyx genom att begå brott(bedrägerier), så måste du väl inse att det är fel?

Har man inte råd att försäkra hojen för 50-60 tusen så har man ett val. Trafik/halvförsäkring eller helt enkelt köpa en annan hoj.

Det är såna som du som äter upp vårt samhälle inifrån och är en av orsakerna till att mc är dyrt. Skärp dig!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Du låter som en omogen tonåring som inte får det du vill ha.....tyvärr så bestämmer inte du precis allt vad som sker i ditt liv. Du kan forma din situation och ditt öde men det finns för många utomstående faktorer som påverkar allas liv. Du som ensam individ kan inte säga till FB att: du ja känner inte för att betala så här mycket på min mc så fuck u. Alla måste anpassa sig till samhället för att det ska fungera, därav lagar och bestämmelser. Visst finns det många kryphål och brister men då får man ändra det med tiden. Men tyvärr så har du inte så mycket att säga emot utan får helt enkelt punga ut pengar till FB om du vill äga en hoj. Deal with it!

Saker som vissa människor inte har råd med kallas för lyxvara, och mc är en lyxvara. Det kanske inte var en gång i tiden men nu lever vi idag och nu är det definitivt det.

Hahaha du är rolig du, först har jag tur att jag är brud för att jag får lägre premie och nu ska ja impa på folk här för att jag har råd med min leksak. Jag skiter i vad folk tycker och tänker, jag har inte skaffat mig min leksak för att impa på nån kille eller annan för den delen. Som tur är behöver jag inte det, till skillnad från vissa andra verkar det som. ;)

Och när det gäller sänkt premie, ska du inte klaga på alla gamla gubbar som får lägre premie? Eller 30+? Eller dom som är med i SMC? Alla dom får också längre premie. Eller det är bara för att jag är tjej?! ;)

Vänd inte kappan efter vinden, eller skriva massa bullshit för att trycka ner andra så du lyckas få dig själv högre.

Detta har du skrivit själv Money
Jag lever nog över mina tillgångar, för jag är fattig som en lus. MEN hojen står på mig, HEL försäkrad och allt!
Sedan är det bara läsa babblet du skrivit tidigare i tråden så inser man att det du skriver håller lika bra som en såpbubbla.

låter jätte smart......:va

ja blev påkörd i somras och allt va helt förutom hjälmen som sprack helt. hade inte en enda repa på stället men lämna in det ändå och fick ett helt nytt. det ja hade va ca 4 månader gammalt.

men som sagt better safe then sorry, speciellt skallen.....

Du har redan visat hur du funkar och är en stor bidragande faktor varför FB är som de är, själv har jag inte vurpat eller tagit ut en massa grejer av FB trotts det ska jag betala de de kräver för du och många fler håller på på detta sätt.

Mitt försäkringsbolag ville jag skulle skicka in mitt ställ och jag kunde lika bra ha skickat in mina stövlar, handskar och ryggskydd för skojs skull men tyckte att det räckte med ett nytt ställ. INTE för säkerhets skull utan för att jag kunde. :tummenupp

Så bara för du inte gör 2-3 fel är det okej att göra fel på den sista punkten? och även den dyraste?
Och som du säger själv "inte för säkerhets skull utan för att du kunde:tummenupp " så var snäll o granska inte mig utan börja med dig själv först. :hihi

Och så här illa har inte jag det men ändå vet du inte bättre och försöker vända på det och få det som att jag inte har råd med detta för det är en lyxvara. Jag verkar i alla fall ha råd med denna lyxvara men väljer ändå att disskutera det för det hade kunnat vara billigare så man kunde unna sig lite annat trevlig här i livet.:tungan

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nu jag jag inte läst hela tråden, men allvarligt, har någon provat att borra?

• Gilla

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Vänd inte kappan efter vinden, eller skriva massa bullshit för att trycka ner andra så du lyckas få dig själv högre.

Detta har du skrivit själv Money

Sedan är det bara läsa babblet du skrivit tidigare i tråden så inser man att det du skriver håller lika bra som en såpbubbla.

Du har redan visat hur du funkar och är en stor bidragande faktor varför FB är som de är, själv har jag inte vurpat eller tagit ut en massa grejer av FB trotts det ska jag betala de de kräver för du och många fler håller på på detta sätt.

Så bara för du inte gör 2-3 fel är det okej att göra fel på den sista punkten? och även den dyraste?
Och som du säger själv "inte för säkerhets skull utan för att du kunde:tummenupp " så var snäll o granska inte mig utan börja med dig själv först. :hihi

Och så här illa har inte jag det men ändå vet du inte bättre och försöker vända på det och få det som att jag inte har råd med detta för det är en lyxvara. Jag verkar i alla fall ha råd med denna lyxvara men väljer ändå att disskutera det för det hade kunnat vara billigare så man kunde unna sig lite annat trevlig här i livet.:tungan

men hjärtat, det är inte jag som skapat en gnälltråd! ja har inget emot att leva som jag gör. det jag vill göra gör jag. :tummenupp

vurpat? ja håller inte på och leker så som du/andra gör. jag blev påkörd. och jag har all rätt att ta ut en ny hjälm och ett nytt ställ, det är JAG som ska känna mig säker. det är en av anledningar till att man betalar försäkring. du kan få höra en ännu mer spännande sak, jag fick en ny hoj också!! :tummenupp men det kanske jag inte skulle fått enligt dig?? för du betalar försäkring för att....? jag betalar min försäkring för att jag ska kunna: ta ut ny hoj om min blir kvaddad, ta ut nya skyddskläder om jag är med i en olycka, och få ersättning ifall jag blir invalid.

jag bryr mig inte det minsta om du har råd eller inte, du får gärna leva på nudlar och ketchup bara för att kunna köra hoj. men det är ju du som startat tråden, tål du inte att få höra från andra att dom helt enkelt inte bryr sig utan att vissa saker och ting bara är så är det tråkigt för dig.

vems kappa ska ja ha vänt mig efter? tråkigt att du känner dig nertryckt, va inte meningen och ta inte allt så personligt. men jag uppfattar dig så i ditt sätt att skriva.

känner du dig hotad för att det är en tjej som pratar emot dig eller vad är problemet? här är flera som skriver samma som jag men du gnäller inte på dom. inte för att jag bryr mig, jag tycker bara det är roligt! :hihi

Last edited:
  • Gilla

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag tror att detta är årets onödigaste tråd.
Allvarligt talat, det finns lika många åsikter som det finns medlemmar.
Varför inte kramas istället?

Låt folk göra som dom vill och låt dem även ta konsekvenserna av sitt handlande så lär alla sig något till slut.

Guztavzzon

Wild Thing
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Cbr 125, NC30
så du menar att ferrari inte är en lyxvara? det kan vem som helst äga? konstigt att det inte är fler som har hoj då? lyvara är väl något som alla inte har råd med. tycker mc klassar rätt bra in där.

Skildnaden mellan en 3 år gammal gsxr 600 och en ferrari är ganska stor, det hoppas jag att du förstår? Vad ja ville få fram var att det alltid kommer att finnas kryphål och dom kommer alltid att utnyttjas hur omoraliskt det en är.

Till er andra har jag någonsin sagt att jag ska köpa en ny sporthoj? Ne utan nu ska bror duktig komma fram och racka ner på alla som inte delar samma åsikt...

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
men hjärtat, det är inte jag som skapat en gnälltråd! ja har inget emot att leva som jag gör. det jag vill göra gör jag. :tummenupp

vurpat? ja håller inte på och leker så som du/andra gör. jag blev påkörd. och jag har all rätt att ta ut en ny hjälm och ett nytt ställ, det är JAG som ska känna mig säker. det är en av anledningar till att man betalar försäkring. du kan få höra en ännu mer spännande sak, jag fick en ny hoj också!! :tummenupp men det kanske jag inte skulle fått enligt dig?? för du betalar försäkring för att....? jag betalar min försäkring för att jag ska kunna: ta ut ny hoj om min blir kvaddad, ta ut nya skyddskläder om jag är med i en olycka, och få ersättning ifall jag blir invalid.

jag bryr mig inte det minsta om du har råd eller inte, du får gärna leva på nudlar och ketchup bara för att kunna köra hoj. men det är ju du som startat tråden, tål du inte att få höra från andra att dom helt enkelt inte bryr sig utan att vissa saker och ting bara är så är det tråkigt för dig.

vems kappa ska ja ha vänt mig efter? tråkigt att du känner dig nertryckt, va inte meningen och ta inte allt så personligt. men jag uppfattar dig så i ditt sätt att skriva.

känner du dig hotad för att det är en tjej som pratar emot dig eller vad är problemet? här är flera som skriver samma som jag men du gnäller inte på dom. inte för att jag bryr mig, jag tycker bara det är roligt! :hihi

Om det är en gnälltråd så bidrar du med lika mycket gnäll genom att skriva i den :tummenupp och vad gör dina snusktrådar för nytta om det är denna tråd du ska racka ner på?

Leker som jag eller andra gör? Och vad är det du inte gör som vi andra gör som är leka för dig? Hjälmen har ingen gnällt om, men ditt ställ som du själv skrev hade nå litet märke efter olyckan och var endast 4månader gammalt var den nödvändig för din säkerhet att byta ut? eller var den inte av senaste modellen, eller kanske inte passade din nya hojs färgsättning?
Ja det är väl därför man vill ha en försäkring, men ska den behöva kosta så överdrivet?
jo antagligen då det handlar om en olycka som din så plockar du/folk ut utrusning som inte ens hade behövts bytas ut. Hjälm vet alla att det är bäst att få en ny, men ett ställ som hade fått en liten skråma :3freak
Hur du än vänder o vrider på det är detta en bidragande faktor varför fb premien ska vara så hög.

Och vad bidrog dina inlägg i denna tråd om att kliva in och skriva att du har råd och inte bryr dig, då tråden startades för att disskutera fram nåt vettigt? eller få andra att tänka om då det gnälls på skenförsäkrare, de som vill trimma, ta bort strypningar eller liknande då det aldrig gnälls på de som slänger på turbo på hojen.

Har inget emot att det är en tjej som skriver, men du vill gärna visa att du minsann kan vara med de stora grabbarna och leka, och använder dig gärna av lilla gubben snacket som att du är över alla andra. Skriver du på ett sätt så får du räkna med att du får ett liknande svar.

Så vill du disskutera vidare får du ta det genom pm då detta börjar spåra till nåt helt annat än topicen.

• Gilla

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Om det är en gnälltråd så bidrar du med lika mycket gnäll genom att skriva i den :tummenupp och vad gör dina snusktrådar för nytta om det är denna tråd du ska racka ner på?

Leker som jag eller andra gör? Och vad är det du inte gör som vi andra gör som är leka för dig? Hjälmen har ingen gnällt om, men ditt ställ som du själv skrev hade nå litet märke efter olyckan och var endast 4månader gammalt var den nödvändig för din säkerhet att byta ut? eller var den inte av senaste modellen, eller kanske inte passade din nya hojs färgsättning?
Ja det är väl därför man vill ha en försäkring, men ska den behöva kosta så överdrivet?
jo antagligen då det handlar om en olycka som din så plockar du/folk ut utrusning som inte ens hade behövts bytas ut. Hjälm vet alla att det är bäst att få en ny, men ett ställ som hade fått en liten skråma :3freak
Hur du än vänder o vrider på det är detta en bidragande faktor varför fb premien ska vara så hög.

Och vad bidrog dina inlägg i denna tråd om att kliva in och skriva att du har råd och inte bryr dig, då tråden startades för att disskutera fram nåt vettigt? eller få andra att tänka om då det gnälls på skenförsäkrare, de som vill trimma, ta bort strypningar eller liknande då det aldrig gnälls på de som slänger på turbo på hojen.

Har inget emot att det är en tjej som skriver, men du vill gärna visa att du minsann kan vara med de stora grabbarna och leka, och använder dig gärna av lilla gubben snacket som att du är över alla andra. Skriver du på ett sätt så får du räkna med att du får ett liknande svar.

Så vill du disskutera vidare får du ta det genom pm då detta börjar spåra till nåt helt annat än topicen.

leka: stunta, köra bakhjul, stoppie osv. bana är också leka och dom flesta bolag täcker inte bankörning.

det är du som dragit in massa andra trådar i denna tråd och har svårt att hålla dig on topic. eftersom mitt f-bolag ville ha stället skicka jag in det. hade jag fått tillbaka det hade jag inte blivit ledsen, fattar du?! jag beställde ett precis lika dant, i samma färg och samma modell! :tummenupp

kliva in och säga jag har råd? jag skrev ett inlägg och du börja böla om att jag fick sänkt premie för jag var tjej!! då svara jag att mig gör det inget ÄVEN om jag har en skyhög premie.

"min" snusktråd har inget syfte mer än att folk får skriva precis vad dom vill. du försöker få fram ett syfte med denna tråd. fattar inte vad den tråden har med denna tråd att göra.

Stora grabbarna, är det du då? :rofl

jag har sagt mitt. jag tar inget genom pm. har inget att dölja. du ville ha en disskution, du fick den. :tummenupp

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
leka: stunta, köra bakhjul, stoppie osv. bana är också leka och dom flesta bolag täcker inte bankörning.

det är du som dragit in massa andra trådar i denna tråd och har svårt att hålla dig on topic. eftersom mitt f-bolag ville ha stället skicka jag in det. hade jag fått tillbaka det hade jag inte blivit ledsen, fattar du?! jag beställde ett precis lika dant, i samma färg och samma modell! :tummenupp

kliva in och säga jag har råd? jag skrev ett inlägg och du börja böla om att jag fick sänkt premie för jag var tjej!! då svara jag att mig gör det inget ÄVEN om jag har en skyhög premie.

"min" snusktråd har inget syfte mer än att folk får skriva precis vad dom vill. du försöker få fram ett syfte med denna tråd. fattar inte vad den tråden har med denna tråd att göra.

Stora grabbarna, är det du då? :rofl

jag har sagt mitt. jag tar inget genom pm. har inget att dölja. du ville ha en disskution, du fick den. :tummenupp

Okej då ska man inte leka mer, utan dra ut på söndagskörningar med koromsläde klubben och posera utanför korvmojen. Och lyckas bli påkörd för man somnat bakom styret och plocka ut nya grejer, för vadå kan man så varför inte plocka ut allt när man ändå är igång.

Drog in ett par inlägg från dig då det diskuterades FB premien och vad som var de bidragande faktorerna. Men trotts att jag är ute o "leker" så har jag inte vurpat nångång medans du redan lyckats bli "påkört" när du är ute på dina söndagsturer. Så det handlar inte om att vara man eller kvinna, men du tycker det ändå är rätt att kvinnor har bättre premie men sedan ska ni brudar snacka så mycket om jämställdhet när det kommer till andra grejer.

Beror på vem man frågar, men det kvittar vad du tycker :wiggle

Åh tack va snäll du e för att jag fick min diskussion!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Okej då ska man inte leka mer, utan dra ut på söndagskörningar med koromsläde klubben och posera utanför korvmojen. Och lyckas bli påkörd för man somnat bakom styret och plocka ut nya grejer, för vadå kan man så varför inte plocka ut allt när man ändå är igång.

Drog in ett par inlägg från dig då det diskuterades FB premien och vad som var de bidragande faktorerna. Men trotts att jag är ute o "leker" så har jag inte vurpat nångång medans du redan lyckats bli "påkört" när du är ute på dina söndagsturer. Så det handlar inte om att vara man eller kvinna, men du tycker det ändå är rätt att kvinnor har bättre premie men sedan ska ni brudar snacka så mycket om jämställdhet när det kommer till andra grejer.

Beror på vem man frågar, men det kvittar vad du tycker :wiggle

Åh tack va snäll du e för att jag fick min diskussion!

Japp! :tummenupp

Ronkeroo

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Honda
Ni har fått med väldigt många bra punkter! Hoppas FB läser detta :D

Först e man snorris och drömmer om värsta litermaskinen, köper sig detta och skenförsäkrar. Kör som en rövare och vurpar några ggr under åren innan man kommer upp i gubbåldern. Sedan sparkar man på de som redan ligger ner för det är minsann snorisarna som fått deras försäkring premie höga. Fatta att vi sitter i samma båt och så länge ni tycker att det är okej av FB att stoppa alla dessa k*kar i våra ars*en så kommer inget förändras!

För de som är äldre o mer insatta inom ämnet tas seriösare, ex om SMC skulle ta tag i detta och snacka vett i de människor som sitter bakom spakarna och få stöd från alla både unga och gammal så finns det ingen utväg för FB. För det är trotts allt lag på att man ska trafikförsäkra sin hoj, så istället för att göra nåt olagligt och åka oförsäkrat så gör man nåt som känns lite mindre olagligt och skenförsäkrar. För om en vuxen i ens närhet inte tycker det är fel o går med på det så känns det inte så farligt, men säg till nån att du åker oförsäkrat så får man höra det ena o det andra.

Först e man snorris på 125:a och drömmer om värsta litermaskinen, köper sig detta och försäkrar den själv, för 1/5 av den då aktuella inkomsten - svettigt!. Kör som en rövare där förutsättningar för detta ges, annars med insidan och så klokt man kan. Klotar inte en gång, inga försäkringsreglerade skador innan man kommer upp i gubbåldern. Sedan förundras man över att de som redan ligger ner, för det är minsann snorisarna eget betende som fått deras försäkring premie höga. Och i och med att fusket fortsätter i olika former kommer det bara att bli värre. Kör man "raket" får man räkna med några hundår premiemässigt, klarar man inte det bör man köra ngt annat.Fattar att vi sitter i samma båt och så länge ni inte ändrar attiyd och beteende så kommer inget förändras!Själv sitter man på en årspremie på tre loppor för en -08

För de som är äldre o mer insatta inom ämnet tas seriösare, ex om SMC skulle ta tag i detta och snacka vett i med de människor som skenförsäkrar, felförsäkrar, kör som vettvillingar och klotar stup i ettoch få stöd från alla både unga och gammal annars så finns det ingen utväg för motorcyklismen. För det är trots allt lag på att man ska trafikförsäkra sin hoj,vilket i sig inte är så vansinnigt dyrt men otillräckligt så istället för att göra nåt olagligt och åka oförsäkrat så gör man nåt som känns lite mindre olagligt och helförsäkrar billigt, man skenförsäkrar. För om en vuxen i ens närhet inte tycker det är fel o går med på det så känns det inte så farligt, men säg till nån att du åker oförsäkrat så får man höra det ena o det andra.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
övningsskola

Sedan kan jag själv tycka det är märkligt att en försäkring kan gälla när föraren "övar" stunt. När balle-jhonny slår över vid rödljusen för att; "det blev lite fel". Händelseförloppet går ju alltid att skriva om i skaderapporten...

Ska man ha denna körstil gäller endast 2 alternativ; avlyst bana med banhoj. alternativt helt tom väg med halvförsäkring.

Öva stunt med den risken att du får stå för skadorna själv. Rätt så orealistiskt att kollektivet ska stå för dom skadorna.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha