Tysklands GP 13/7..

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
stod det inte att max inte kör ist. för capirex?! eller är det jag som läste fel?!
Så läser jag också det:

"Had Capirossi not been fit to ride this weekend, it was rumoured that Suzuki had lined up Alstare Suzuki World Superbike rider and German favourite Max Neukirchner to ride the GSV-R.

Suzuki though has denied any talks with Neukirchner, and he will not be on standby in case Capirossi pulls out of the Sachsenring event."

Troligtvis Sete Gibernau
Hoppas, hoppas, hoppas inte det!
Sete må vara fantastisk och snabb på träning och kval men han har ingen vinnarskalle. Tänk bara tillbaka på hur Rossi psykade honom för något år sen.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
stod det inte att max inte kör ist. för capirex?! eller är det jag som läste fel?!

du läste helt rätt.. :tummenupp

Hoppas, hoppas, hoppas inte det!
Sete må vara fantastisk och snabb på träning och kval men han har ingen vinnarskalle. Tänk bara tillbaka på hur Rossi psykade honom för något år sen.

Precis, Tänkte väl att fler än jag uppmärksammat samma fenomen under Setes verksamma år.. :tummenupp
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mycket ska man höra innan öronen trillar av. :lol

Gibernau var tvåa i MotoGP 2003 och 2004. Vann före Rossi i 4 race båda åren. Vilka andra förare har presterat bättre och har, som du kallar det, vinnarskalle?
Stoner. ;)
Fast av de som inte kör är det svårt att hitta någon, dock är ju inte det hasn roll om han kommer tillbaka. Han ska vara gammelgubben som tar pinnar och utvecklar hojen.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Mycket ska man höra innan öronen trillar av. :lol

Gibernau var tvåa i MotoGP 2003 och 2004. Vann före Rossi i 4 race båda åren. Vilka andra förare har presterat bättre och har, som du kallar det, vinnarskalle?
2003 - 2004, det är fyra och fem år sedan... Hur såg det ut 2006 då när han senast körde?

Förstår inte varför historien alltid ska dras upp när man diskuterar en förare?
Hur bra någon var i 250, MotoGP eller WSBK eller för 5-10 år sen är ganska ointressant när man pratar nutid och prestationerna som förväntas i gällande klass.
Människor förändras, en gång vinnare betyder inte alltid vinnare.

Det jag såg av Sete 2006 fick mig att må dåligt, han presterade bra på träningar och kval, stod i pole vid något eller några tillfällen men lyckades aldrig förvalta den. Jag uppfattade honom som feg.
Han kunde inte skylla på materialet heller, Capirex klarade sig bra på sin Ducce. Trots att Sete körde omkull honom...

Säsongen 2006
GRAN PREMIO betandwin.com DE ESPAÑA
Not classified #15 Sete GIBERNAU

COMMERCIALBANK GRAND PRIX OF QATAR
4 Sete GIBERNAU

GRAND PRIX OF TURKEY
11 Sete GIBERNAU

POLINI GRAND PRIX OF CHINA
9 Sete GIBERNAU

ALICE GRAND PRIX DE FRANCE
8 Sete GIBERNAU

GRAN PREMIO D'ITALIA ALICE
5 Sete GIBERNAU

GRAN PREMI CINZANO DE CATALUNYA
Not on grid #15 Sete GIBERNAU

A-STYLE TT ASSEN
Not on grid #15 Sete GIBERNAU

GAS BRITISH GRAND PRIX
Not on grid #15 Sete GIBERNAU

betandwin.com MOTORRAD GP DEUTSCHLAND
8 Sete GIBERNAU

RED BULL U.S. GRAND PRIX
10 Sete GIBERNAU

GAULOISES GRAND PRIX CESKE REPUBLIKY
Not on grid #15 Sete GIBERNAU

MARLBORO MALAYSIAN MOTORCYCLE G.P.
5 Sete GIBERNAU

GMC AUSTRALIAN GRAND PRIX
4 Sete GIBERNAU

A-STYLE GRAND PRIX OF JAPAN
4 Sete GIBERNAU

bwin.com GRANDE PREMIO DE PORTUGAL
Not classified # 15 Sete GIBERNAU

GP bwin.com DE LA COMUNITAT VALENCIANA
1 #12 Troy BAYLISS på Setes hoj

Att sluta 4 vid tre tillfällen och 5:a vid två, är det att ha vinnarskalle? :va
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Att sluta 4 vid tre tillfällen och 5:a vid två, är det att ha vinnarskalle? :va
Lite väl drastiskt o dra slutsatsen att man är feg och inte har vinnarskalle pga de resultaten, jag antar att du anser Melandri är en ännu större fegis och inte har någon vinnarskalle alls. Att resultat helt plötsligt uteblir i en klass som MotoGp har högst troligt inte med sådan fundamentala egenskaper att göra.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Lite väl drastiskt o dra slutsatsen att man är feg och inte har vinnarskalle pga de resultaten, jag antar att du anser Melandri är en ännu större fegis och inte har någon vinnarskalle alls. Att resultat helt plötsligt uteblir i en klass som MotoGp har högst troligt inte med sådan fundamentala egenskaper att göra.
Melandri har helt andra problem än Sete. Hur han / dom ska komma tillrätta med dem har jag ingen aning om. Lösningen är i mina ögon iallafall inte att sätta Sete på hojen igen.

Hittade en notis gällande Sete på SuperbikePlanet.com

"Gibernau's rivalry with Valentino Rossi is well known, as is Rossi's prophecy, uttered after one heated battle with the Catalan rider that "Gibernau will never win another race."

And he didn't.

ENDS"

Om man sen tittar historiskt (som så många älskar att göra här) så kan man se att han inte längre har vinnarskallen, det insåg han nog själv eftersom han valde att avsluta sin karriär.

Career Highlights:

1991 : First race 125cc Production Racing
1992 : 2nd 125cc Spanish Gilera Championship
1993 : 5th 250cc Spanish Open Class Yamaha
1994 : 4th 250cc Spanish Open Class Yamaha
1995 : 3rd 250cc Spanish Open Class Yamaha
1996 : 22nd 250cc World Championship Honda
1997 : 13th 500cc World Championship Yamaha
1998 : 11th 500cc World Championship Honda
1999 : 5th 500cc World Championship Honda
2000 : 15th 500cc World Championship Honda
2001 : 9th 500cc World Championship Suzuki - race wins 1
2002 : 16th MotoGP World Championship Suzuki
2003 : 2nd MotoGP World Championship Honda - race wins 4
2004 : 2nd MotoGP World Championship Honda - race wins 4
2005 : 7th MotoGP World Championship Honda - race wins 0
2006 : 13th MotoGP World Championship Ducati - race wins 0
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Jag tror att MotoGP vore mycket bättre på alla sätt, om ledningen för de olika stallen kunde ta sig tid att läsa här på sporthoj.com vilka uppfattningar vi har om förarna. Jag menar, vi har ju ändå bra koll på hur de är att jobba med och vad de kan tillföra. :rolleyes:


Någon som har nån bra länk till det kommande vädret i närheten av banan? Ser inte så bra ut: http://www.yr.no/sted/Tyskland/Sachsen/Chemnitz,_Stadt/helg.html
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Jag tror att MotoGP vore mycket bättre på alla sätt, om ledningen för de olika stallen kunde ta sig tid att läsa här på sporthoj.com vilka uppfattningar vi har om förarna. Jag menar, vi har ju ändå bra koll på hur de är att jobba med och vad de kan tillföra. :rolleyes:
:fakta Jag tycker också det är imponerande hur mycket en del känner till om förares psyken och varför det går si och så, när det beror på material och när det beror på psyket. Det är bara att gratulera dem som sitter på de källorna och har de kanalerna. :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2003 - 2004, det är fyra och fem år sedan... Hur såg det ut 2006 då när han senast körde?

Förstår inte varför historien alltid ska dras upp när man diskuterar en förare?
Hur bra någon var i 250, MotoGP eller WSBK eller för 5-10 år sen är ganska ointressant när man pratar nutid och prestationerna som förväntas i gällande klass.
Människor förändras, en gång vinnare betyder inte alltid vinnare.

Det jag såg av Sete 2006 fick mig att må dåligt, han presterade bra på träningar och kval, stod i pole vid något eller några tillfällen men lyckades aldrig förvalta den. Jag uppfattade honom som feg.
Han kunde inte skylla på materialet heller, Capirex klarade sig bra på sin Ducce. Trots att Sete körde omkull honom...

Säsongen 2006
GRAN PREMIO betandwin.com DE ESPAÑA
Not classified #15 Sete GIBERNAU

COMMERCIALBANK GRAND PRIX OF QATAR
4 Sete GIBERNAU

GRAND PRIX OF TURKEY
11 Sete GIBERNAU

POLINI GRAND PRIX OF CHINA
9 Sete GIBERNAU

ALICE GRAND PRIX DE FRANCE
8 Sete GIBERNAU

GRAN PREMIO D'ITALIA ALICE
5 Sete GIBERNAU

GRAN PREMI CINZANO DE CATALUNYA
Not on grid #15 Sete GIBERNAU

A-STYLE TT ASSEN
Not on grid #15 Sete GIBERNAU

GAS BRITISH GRAND PRIX
Not on grid #15 Sete GIBERNAU

betandwin.com MOTORRAD GP DEUTSCHLAND
8 Sete GIBERNAU

RED BULL U.S. GRAND PRIX
10 Sete GIBERNAU

GAULOISES GRAND PRIX CESKE REPUBLIKY
Not on grid #15 Sete GIBERNAU

MARLBORO MALAYSIAN MOTORCYCLE G.P.
5 Sete GIBERNAU

GMC AUSTRALIAN GRAND PRIX
4 Sete GIBERNAU

A-STYLE GRAND PRIX OF JAPAN
4 Sete GIBERNAU

bwin.com GRANDE PREMIO DE PORTUGAL
Not classified # 15 Sete GIBERNAU

GP bwin.com DE LA COMUNITAT VALENCIANA
1 #12 Troy BAYLISS på Setes hoj

Att sluta 4 vid tre tillfällen och 5:a vid två, är det att ha vinnarskalle? :va
Den säsongen hade ju Sete oerhörda problem med sitt nyckelben som var mer eller mindre trasigt hela säsongen så det är ju inte helt representativt för hans kapacitet, dessutom verkade han mätt och trött.

Vem tycker du att Ducati ska satsa på istället?
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
3 ggr 4:a och 2 ggr 5:a och 11:a totalt (Sete 2006) slår ändå 5:a en gång utanför topp-tio resten samt 14:e i totalen (Melandri 2008 så här långt).
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
2003 - 2004, det är fyra och fem år sedan... Hur såg det ut 2006 då när han senast körde?

Förstår inte varför historien alltid ska dras upp när man diskuterar en förare?
Hur bra någon var i 250, MotoGP eller WSBK eller för 5-10 år sen är ganska ointressant när man pratar nutid och prestationerna som förväntas i gällande klass.
Människor förändras, en gång vinnare betyder inte alltid vinnare.

Det jag såg av Sete 2006 fick mig att må dåligt, han presterade bra på träningar och kval, stod i pole vid något eller några tillfällen men lyckades aldrig förvalta den. Jag uppfattade honom som feg.
Han kunde inte skylla på materialet heller, Capirex klarade sig bra på sin Ducce. Trots att Sete körde omkull honom...

Varför dra upp historia om du inte förstår varför? ;)
Är inte alltid lätt att byta team/märke för alla förare, mycket som ska klaffa.
Capirex hade prob med 800 ducce, men ser ju bättre ut på suzuki, Melandri problem med 800 honda, ännu värre med ducce etc.
Förstår varför Ducati snackar med Sete, de behöver någon de känner och de vet är snabb, de letar inte efter någon som kan slå Stoner, de har redan en världsmästare. Däremot behöver de någon som kan hjälpa till med utvecklingen och ta poäng i märkesmästerskapet. Där kan nog Sete göra betydligt mer än Melandri som verkar ha gett upp totalt.
Lite tråkigt tycker jag iofs det är att man inte satsar på lite nytt blod som får chansen att visa sig. Men kan ju va lite kul att få tillbaka grinolle till depån ett tag iaf ;)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Den säsongen hade ju Sete oerhörda problem med sitt nyckelben som var mer eller mindre trasigt hela säsongen så det är ju inte helt representativt för hans kapacitet, dessutom verkade han mätt och trött.

Vem tycker du att Ducati ska satsa på istället?
Han körde ju bättre med trasigt nyckelben än utan om man tittar på 2006 säsongen? :va
Mätt och trött håller jag helt med om, jag håller även med om att Sete är en fantastisk hojåkare på träning och kval. Men... han är inte nån vinnare längre.

3 ggr 4:a och 2 ggr 5:a och 11:a totalt (Sete 2006) slår ändå 5:a en gång utanför topp-tio resten samt 14:e i totalen (Melandri 2008 så här långt).
Jämför inte Melandri och Sete, säger bara att i mina ögon är det ingen förbättring att sätta Sete på hojen istället för Marco.
Tycker jäkligt synd om Melandri som jag tycker är bättre än resultatet visar, hoppades inför säsongen på att han skulle kunna prestera.

Varför dra upp historia om du inte förstår varför? ;)
Är inte alltid lätt att byta team/märke för alla förare, mycket som ska klaffa.
Capirex hade prob med 800 ducce, men ser ju bättre ut på suzuki, Melandri problem med 800 honda, ännu värre med ducce etc.
Förstår varför Ducati snackar med Sete, de behöver någon de känner och de vet är snabb, de letar inte efter någon som kan slå Stoner, de har redan en världsmästare. Däremot behöver de någon som kan hjälpa till med utvecklingen och ta poäng i märkesmästerskapet. Där kan nog Sete göra betydligt mer än Melandri som verkar ha gett upp totalt.
Lite tråkigt tycker jag iofs det är att man inte satsar på lite nytt blod som får chansen att visa sig. Men kan ju va lite kul att få tillbaka grinolle till depån ett tag iaf ;)
Varför skulle han lyckas bättre denna gången än 2006?
Sen det här med att byta märken och lyckas, på den nivå där dom här kör byts det väl både klass och märke med jämna mellanrum. Det ingår i deras "vardag" att kunna anpassa sig själv och utveckla utrustningen så det blir ett bra paket.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Varför skulle han lyckas bättre denna gången än 2006?
Sen det här med att byta märken och lyckas, på den nivå där dom här kör byts det väl både klass och märke med jämna mellanrum. Det ingår i deras "vardag" att kunna anpassa sig själv och utveckla utrustningen så det blir ett bra paket.

Så ingen förare kan lyckas bättre än sin förra säsong menar du?
Sen är det mycket som ska stämma, personliga relationer i kombination människa och teknik, teamen är uppbyggda på olika sätt och alla jobbar säkert inte heller på samma sätt. Det som funkar för den ena föraren fungerar inte säkert för någon annan.
Ducati verkar ju tycka att det funkar med Sete för sina mål, som kanske inte är att nr2-hojen ska vinna VM, utan kanske utveckla hojen och ta fler poäng än den gör nu.
Sete är inte världens bästa förare, han gjorde riktigt bra resultat med 990-hondan ett par säsonger även om Rossi knäckte honom, men tror han säkert kan börja fightas i toppen precis utanför pallen igen och säkert ta nån pallplats till.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Hittade en notis gällande Sete på SuperbikePlanet.com

"Gibernau's rivalry with Valentino Rossi is well known, as is Rossi's prophecy, uttered after one heated battle with the Catalan rider that "Gibernau will never win another race."

And he didn't.

ENDS"

Om man sen tittar historiskt (som så många älskar att göra här) så kan man se att han inte längre har vinnarskallen, det insåg han nog själv eftersom han valde att avsluta sin karriär.

Jamen där har du ju svaret. Det är inte vinnarskallen som är problemet för Sete, det är Rossis förbannelse. Och det avgör ju saken. Han har givetvis inget i MotoGP att göra med den hängande över sig.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top