Den var bra!
Varför inte?
De har redan slagit ut/ersatt Honda i 125 och 250. Fyrtakt är KTM's stora sida och med intåg i Supersport/Superbike serierna världen över (inkl VM) så är nog inte MotoGP allt för långt borta.
Den var bra!
Varför inte?
De har redan slagit ut/ersatt Honda i 125 och 250. Fyrtakt är KTM's stora sida och med intåg i Supersport/Superbike serierna världen över (inkl VM) så är nog inte MotoGP allt för långt borta.
Tror även att Hayden skulle vara lämplig som Stoners teamkompis, men av något skäl verkar Ducati inte intresserade av honom.
Melandri borde ha fått sparken för fem race sedan. Vad i faderulingen håller Ducati på med?
Sete, eller vem fan som helst känns det som, skulle garanterat innebära en förbättring jämfört med Melandri.
jaja
Det är nog dumt att hoppa in i fel team, men även dom måste väl hitta en lösning snart tycker man, hoppas KTM kommer med en 800cc hoj snart, kanske Kallio borde vara med att utveckla den!
Fast det är väl klart att Bautista och Simoncelli går vidare till Moto GP nästa säsong?
Därför att det är ett relativt litet företag som saknar de resurser som krävs för att utveckla teknik som är konkurrenskraftig i MotoGP. Inte ens BMW försöker sig på att bygga en motorcykel för MotoGP. KTM kan tvåtakt och en- och tvåcylindriga fyrtaktare. Med egen motor kommer vi inte se KTM i MotoGP inom överskådlig tid.Varför inte?
De har redan slagit ut/ersatt Honda i 125 och 250. Fyrtakt är KTM's stora sida och med intåg i Supersport/Superbike serierna världen över (inkl VM) så är nog inte MotoGP allt för långt borta.
Därför att det är ett relativt litet företag som saknar de resurser som krävs för att utveckla teknik som är konkurrenskraftig i MotoGP. Inte ens BMW försöker sig på att bygga en motorcykel för MotoGP. KTM kan tvåtakt och en- och tvåcylindriga fyrtaktare. Med egen motor kommer vi inte se KTM i MotoGP inom överskådlig tid.
Alla rapporter från "insiders" säger ngt annat, hans manager har shopat runt med de flesta teamen och snacket om Ducati är starkt.Tror Hayden blir kvar i Repsol ett år till.
BMW har absolut budgeten för att slå sig in i GP. Har "små" företag som Honda, Yamaha, Ducati etc råd har garanterat BMW råd. Där emot finns det ingenting för BMW att hämta i MotoGP. De är biltillverkare.
Vad pratar du om?BMW har absolut budgeten för att slå sig in i GP. Har "små" företag som Honda, Yamaha, Ducati etc råd har garanterat BMW råd. Där emot finns det ingenting för BMW att hämta i MotoGP. De är biltillverkare.
Vad pratar du om?
Honda är inget litet företag, 167,231 anställda. BMW har 107,079 anställda. Bägge gör bilar och motorcyklar. De är båda väldigt lönsamma.
Som jämnförelse så är det lilla bolaget i Mattighofen 1,778 anställda och har lägre lönsamhet. KTM gör faktiskt också bilar, X-bow
De nådde för första gången över 100 000 enheter 2006. De förbättrade det 2007 och gör positivt resultat. KTM sålde ca 84 000 enheter 2006 och ca 90 000 enheter 2007.men hittar du siffror på storleken på BMWs motorcykelavdelning? Jag minns inte siffran nu men den är en otroligt liten del av BMW med små resurser jämfört med dom stora motorcykeltillverkarna.
Så jag kan inte se vad Stoekh pratar om. BMW biltillverkare och att KTM har allt som krävs och Honda små?
1 C. STONER AUS Ducati Marlboro Team 1'22.318 2
2. A. DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini + 0.264 3
3. V. ROSSI ITA Fiat Yamaha Team + 0.299 4
4. D. PEDROSA SPA Repsol Honda Team + 0.441 5
5. A. DOVIZIOSO ITA JiR Team Scot MotoGP + 0.681 6
6. S. NAKANO JPN San Carlo Honda Gresini + 0.720 7
7. C. EDWARDS USA Tech 3 Yamaha + 0.814 8
8. N. HAYDEN USA Repsol Honda Team + 0.896 9
9. R. DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP + 1.042 10
10. J. LORENZO SPA Fiat Yamaha Team + 1.131 11
11. C. VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP + 1.144 12
12. A. WEST AUS Kawasaki Racing Team + 1.309 13
13. S. GUINTOLI FRA Alice Team + 1.410 14
14. T. ELIAS SPA Alice Team + 1.768 15
15. M. MELANDRI ITA Ducati Marlboro Team + 1.799 16
16. J. TOSELAND GBR Tech 3 Yamaha + 2.168 17
17. L. CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP + 2.328
Melandri på kvaldäck? Han är inte längre helt sist och mindre än två sekunder efter teamkamratenStoner har bara halva försprånget jämfört med med första träningen på Assen. Fast å andra sidan är ju Sachsenring rejält mycket kortare, så det är väl ungefär som vanligt trots allt.
Melandri på kvaldäck? Han är inte längre helt sist och mindre än två sekunder efter teamkamraten
Melandri på kvaldäck? Han är inte längre helt sist och mindre än två sekunder efter teamkamraten
Kanske kan han få dispens och köra med 800:an i 250? Kunde vara bra för att bygga lite självförtroende igen. Barbera slog till med 1´24.241 - det är nästan precis samma tid som Marco kör på.Det är snart dags att börja spekulera i om Melandri rent av skulle köra race på kvaldäck. Ett och annat depåstopp kör han väl lätt in...
Jag tror på Stoner men avvaktar med tippning tills kvalet har gått.
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |