Tysklands GP 13/7..

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jamen där har du ju svaret. Det är inte vinnarskallen som är problemet för Sete, det är Rossis förbannelse. Och det avgör ju saken. Han har givetvis inget i MotoGP att göra med den hängande över sig.
Jag tror Rossi såg att gnistan/vinnarskallen inte längre fanns hos Sete efter deras duell och därmed konstaterade faktum.

Så ingen förare kan lyckas bättre än sin förra säsong menar du?
Jodå, Stoner klarade ju det.
Sen är det mycket som ska stämma, personliga relationer i kombination människa och teknik, teamen är uppbyggda på olika sätt och alla jobbar säkert inte heller på samma sätt. Det som funkar för den ena föraren fungerar inte säkert för någon annan.
Ducati verkar ju tycka att det funkar med Sete för sina mål, som kanske inte är att nr2-hojen ska vinna VM, utan kanske utveckla hojen och ta fler poäng än den gör nu.
Sete är inte världens bästa förare, han gjorde riktigt bra resultat med 990-hondan ett par säsonger även om Rossi knäckte honom, men tror han säkert kan börja fightas i toppen precis utanför pallen igen och säkert ta nån pallplats till.
Ok, jag tror iallafall annorlunda. Det är kanske okej det också?

:fakta :yoparty :yoparty

där har ni en vinnarskalle...
Ja, rena definitionen av vinnarskalle skulle jag vilja säga! :tummenupp
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jodå, Stoner klarade ju det.

Ok, jag tror iallafall annorlunda. Det är kanske okej det också?

Klart det är ok att tro det. Inte ens säkert att det blir Sete som kör.
Men lite är såklart vad som ligger i Ducatis intresse, de behöver inte direkt en ung lovande talang som ska utvecklas, de sitter redan på en ung kille som kör så det glöder, vinner lopp och vm. De behöver kanske killen med lång erfarenhet som kan komma med annan input än den från stoner?
Sen jublar jag inte direkt över hans comeback heller, men tror inte heller han skulle köra mer än den här säsongen ändå, o sen hoppas att det blir någon hungrigare kille.
Men vem vet, Sete kanske blir hungrig igen om han får känning på toppen..
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Jag tror Rossi såg att gnistan/vinnarskallen inte längre fanns hos Sete efter deras duell och därmed konstaterade faktum.

Hm, det vore intressant om Rossi kunde uttala en förbannelse över Stoner. Då skulle vi få se om hans voodoo-talanger överglänser en riktig vinnarskalle.:)
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Mer från Sete

Tuesday, 08 July 2008

After two tests for Ducati in Mugello, Sete Gibernau claims to have received further riding offers from different teams, and that he is not out to take Marco Melandri´s spot in the factory outfit.

From catching up with old friends in Catalunya to two tests in Mugello, the past month has seen a surprise turnaround in the story of Sete Gibernau. The Spaniard´s return to riding with Ducati has created fervent speculation as to a possible racing comeback for the former World Championship runner-up, and Gibernau has revealed that some interesting offers have been put to him.

`There are various possibilities on the table for me from different teams,´ says the 35 year-old. `However, like I have said before, I live on a day-by-day basis. Competing regularly again would be a big effort and sacrifice, and I can´t forget about that just because of the excitement of riding again.

`Anything can happen but, for the moment, nobody has presented me with everything that I need in order to return.´

The specifics of the offers have not been confirmed, but Gibernau was keen to stress that he was not waiting for a reshuffle to replace Marco Melandri in the Ducati Marlboro setup.

`I´m nobody´s substitute,´ stated Gibernau when quizzed on the speculation abounding in the media, although he did not categorically rule out a ride for the factory team should it be presented to him.

`If there is a seat available, then one would have to think it over, but the delicate situation in which Marco finds himself demands that we treat the subject with a high level of respect.´

Competitive lap times with both the Desmosedici GP8 and GP9 in Mugello have added further momentum to the Spaniard´s possibilities of a full time comeback, but he is well aware of the ring rust presented by nearly two seasons away from competition and the demands of a highly competitive series. With the buzz of 800cc action as motivation for a return, Gibernau was also modest about any objectives that he would have should the opportunity arise to line up on the MotoGP grid once more.

`Obviously the idea is attractive, but you have to give credit to the riders that are racing at the moment. I don´t know if I would be at that level, and I have to be aware of this. Perhaps, were I to ride again, my goals would not necessarily include winning races.´
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Om det skulle bli Ducati så tror man väl kortsiktigt att han har kapacitet att lägga sig mellan Valentino Dani och Lorenzo m.fl och skapa mer luft för Stoner i mästerskapet, inget konstigt med det ren taktik och visst verkar Stoner behöva all hjälp iår.. Långsiktigt vore ju att skola in unge Herr Canepa.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Att sluta 4 vid tre tillfällen och 5:a vid två, är det att ha vinnarskalle? :va

Jag är ganska övertygad om att det krävs en sjuhelsikes vinnarskalle för att i flera år vara Rossis värsta konkurrent i världens tuffaste klass, MotoGP. Att man sedan efter många år på toppen tappar gnistan eller orken (eller vad det nu var), är väl ganska förståeligt. Inom all idrott på absolut toppnivå krävs det 100% gnista och lust för att kunna vinna. Min poäng är att även om Sete hade en svag sistasäsong, så är det direkt felaktigt att hävda att han inte hade vinnarskalle. För det är väl ändå inte så att bara de som vinner en hel säsong i MotoGP är de som har vinnarskallar :va

Och om han nu blev knäckt av Rossi, och fegade ur, så är det väl troligare att något sådant händer någon med vinnarskalle, än någon som nöjer sig med att spela andrafiol. Ditt resonemang håller inte.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag pratade med Julian Ryder på Assen och han trodde på Canepa, men att melandri fick köra tills efter usa.

synd på vädret, bara att packa regnjackan, rullar imorrn.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Och om han nu blev knäckt av Rossi, och fegade ur, så är det väl troligare att något sådant händer någon med vinnarskalle, än någon som nöjer sig med att spela andrafiol. Ditt resonemang håller inte.
Skönt att läsa ett inlägg från någon som kan reflektera över sakernas tillstånd. Bortsett från att jag inte skulle kalla den andra ståndpunkten för "ett resonemang". Snarare ett missförstånd.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag är ganska övertygad om att det krävs en sjuhelsikes vinnarskalle för att i flera år vara Rossis värsta konkurrent i världens tuffaste klass, MotoGP. Att man sedan efter många år på toppen tappar gnistan eller orken (eller vad det nu var), är väl ganska förståeligt.
Säger inte emot dig på en enda punkt här.
Inom all idrott på absolut toppnivå krävs det 100% gnista och lust för att kunna vinna. Min poäng är att även om Sete hade en svag sistasäsong, så är det direkt felaktigt att hävda att han inte hade vinnarskalle. För det är väl ändå inte så att bara de som vinner en hel säsong i MotoGP är de som har vinnarskallar :va
Nyckelordet här är hade, jo, jag tycker om man tappar gnistan, glöden, viljan att vinna, så är vinnaskallen försvunnen. Om man inte letar efter den där minimala luckan och tar chansen att sätta in framhjulet i den för att komma först över linjen då blir man inte heller vinnare i en klass som MotoGP. Vad vet jag, men det var kanske det Rossi såg när han gjorde uttalandet? Att luckorna fanns men ingen kom där.
Och om han nu blev knäckt av Rossi, och fegade ur, så är det väl troligare att något sådant händer någon med vinnarskalle, än någon som nöjer sig med att spela andrafiol. Ditt resonemang håller inte.
Tror du verkligen att det var Rossis och hans uttalande som fick Sete att lägga av? Jag tror att Sete kände att han inte hade det där sista i sig, att vinnarskallen var borta. Jag skulle vilja vända på ditt resonemang, hade nån med vinnaskalle lagt av om han kände att chansen att vinna fanns?
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Siffror är förstås siffror, absoluta tal som inte kan böjas eller omformas, men också just p g a sin enkelhet kan de vara dåliga representanter för en komplex verklighet. Alla ni som gnäller på Setes säsong 2006, hur många av er såg varje lopp? Finns det någon som såg varje lopp och anser att hans placeringar är representativa för hans prestation?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Melandri borde ha fått sparken för fem race sedan. Vad i faderulingen håller Ducati på med?

Sete, eller vem fan som helst känns det som, skulle garanterat innebära en förbättring jämfört med Melandri.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Melandri borde ha fått sparken för fem race sedan. Vad i faderulingen håller Ducati på med?

Sete, eller vem fan som helst känns det som, skulle garanterat innebära en förbättring jämfört med Melandri.
Jo, men det är ju snudd på unikt och troligen inte utan orsak att sparka en förare under innevarande säsong.

PS. Gillar faderulingen. Karlstadprosa eller vedertaget värmlandsuttryck? DS
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jo, men det är ju snudd på unikt och troligen inte utan orsak att sparka en förare under innevarande säsong.

PS. Gillar faderulingen. Karlstadprosa eller vedertaget värmlandsuttryck? DS
Visst är det unikt, men när det fattas tre sekunder i kvaltider samt att man blir varvad av en förare som legat i bollhavet är det sannerligen dags.




Faderulingen är Leif GW Perssons uttryck. Det är hans romankaraktär Lars Martin Johansson som använder det.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Visst är det unikt, men när det fattas tre sekunder i kvaltider samt att man blir varvad av en förare som legat i bollhavet är det sannerligen dags.




Faderulingen är Leif GW Perssons uttryck. Det är hans romankaraktär Lars Martin Johansson som använder det.
Jag skulle ha skrivit att det troligen inte är utan orsak som man inte sparkar förare under innevarande säsong. Det ser inte bra ut och det finns ju heller sällan tillgängliga förare att ersätta den sparkade med. Men jag håller med; Melandri är unikt olämplig på Ducatin vilket kanske kräver unika åtgärder. Men framkom det inte på förtesterna att han var synnerligen olämplig att köra Ducati?!

GW Persson är skön, men hans böcker tycker jag inte är lika roliga. Tycker Håkan Nesser är bättre. Och Michael Connelly, som jag läser just nu.
 
Last edited:

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Sätt in Bayliss i Ducatis Gp team! Han vann sist han var med och körde och det behövs mer stora stjärnor!
Även Kallio borde snart vara tilltänkt GP förare i nåt team :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sätt in Bayliss i Ducatis Gp team! Han vann sist han var med och körde och det behövs mer stora stjärnor!
Även Kallio borde snart vara tilltänkt GP förare i nåt team :tummenupp
Livio Suppo har uttryckt intresse i Kallio men då i D´Antin Ducati vilket inte kan kännas så hett i dagsläget.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Han är ju redan GP-förare.
jaja :arsele

Livio Suppo har uttryckt intresse i Kallio men då i D´Antin Ducati vilket inte kan kännas så hett i dagsläget.

Det är nog dumt att hoppa in i fel team, men även dom måste väl hitta en lösning snart tycker man, hoppas KTM kommer med en 800cc hoj snart, kanske Kallio borde vara med att utveckla den!
Fast det är väl klart att Bautista och Simoncelli går vidare till Moto GP nästa säsong?
 
Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Vi kommer ta med en Sverigeflagga ner och undrar om nån vet nåt bra ställe där vi kan lägga/hänga den så att den kommer med i TV-bilderna?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top