TZR vs NSR...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
SpeedAbuser skrev:
Jag testade att rejsa mot TZR'er med min NSR som jag hade, och jag kan meddela att jag aldrig fick pisk av en TZR...tvärtom.
I axx drar NSR och TZR någorlunda jämnt, men när farten ökar så försvinner alltid TZR'erna i backspegeln.

Men seriöst...vad har det egentligen för betydelse?
Enda gången som man verkligen märker skillnad mellan de ovan nämnda två modellerna är på alldeles för raka och tråkiga vägar, där man kan ligga med trotteln på topp utan problem en längre bit, det vill säga skittrista vägar som man vill försöka undvika i så hög grad som möjligt.

När det börjar svänga är det ändå sist och slutligen upp till föraren...oavsett om man kör Yamaha, Honda, Cagiva, Aprilia, Suzuki eller något annat.
Huvudsaken är att man är med och leker överhuvudtaget!
Idag är vi tyvärr alltför få lättviktspiloter här i Sverige.

Avslutar en bild på hur det ska se ut - en TZR tillsammans med några NSR'er på slutet av en krokig och alldeles underbar väg.
:bow

EDIT: Ooops...blev visst fel bild första gången.

jag håller faktisk med om att det är för få 125or i sverige... där ja bor e ja just nu ensam.. men ja har en kompis som kör upp imorn.. så ja hoppas på å få sällskap på vägarna av honom...

i frågan vilket som är bäst TZR lr NSR så kan ja inte säga så mycket om NSR eftersom ja inte kört den.. men jag vet att min TZR går bra och håller...
för mig spelar det ingen roll om det är NSR lr TZR bara det är kul att köra på!! det är ju trotts allt det man är ute efter... men sen har ja fått för mig det att TZRn ligger ngt lägre i prisklss än NSR... så det är en ekonomisk fråga oxå!!
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Fluxir skrev:
... men sen har ja fått för mig det att TZRn ligger ngt lägre i prisklss än NSR... så det är en ekonomisk fråga oxå!!
Det är faktiskt väldigt sant. :tummenupp
TZR är en väldigt prisvärd hoj må jag säga...och i valet mellan hojarna som ligger i samma prisklass som NSR'en så måste jag erkänna att jag idag nog förmodligen skulle välja en annan 125'a än Hyndan, om jag var ute efter att köpa landsvägs-125'a.
Dessutom tror jag faktiskt att TZR har en bra mycket mer stryktålig motor än NSR'en om jag ska vara helt ärlig.
Men lova att inte säga till Bodoe eller EBS att jag har sagt det...för om de får reda på det så åker jag nog på smisk. ;)
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Såå vi kan väl sammanfatta det såhär: Utseendet är ju upp till var och en, NSR:en går lite snabbare än TZR:en men rasar oftare och är lite dyrare och tyngre. Så, nu är det bara bestämma sig! :)
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Såå vi kan väl sammanfatta det såhär: Utseendet är ju upp till var och en, NSR:en går lite snabbare än TZR:en men rasar oftare och är lite dyrare och tyngre. Så, nu är det bara bestämma sig!

Haha okej... men jag har erfarenhet av att man ständigt får mecka med yamaha... har fan meckat sönder dt:n. men har säkert inte något att göra med att det är den Yamaha, utan att den är 13 år gammal och är en moped, som nog är det motorfordon som får tåla mest stryk av alla! :crash
Ska nog ta NSR iaf :p
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Det är alltid lika roligt att läsa de här trådarna :D :D :D :D . Smaken e som baken avgör själv vilken som är bäst enligt dig :tummenupp
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Hur är komforten på dom olika fordonen? Själv har jag planer på att prova på TZR inan jag lämnar 125 stadiet :)
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Jonne_boy skrev:
köp min...

vrakpris just idag iaf
Vadå, haru vurpat eller? :p Såg dig och dom andra i Väsby föresten :) Jag och Johan fastnade på donken vid rondellen där när ni gled förbi! Sen när jag kom hem körde jag in DTn 9mil till. hehehe
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Nisse Järnet skrev:
Vadå, haru vurpat eller? :p Såg dig och dom andra i Väsby föresten :) Jag och Johan fastnade på donken vid rondellen där när ni gled förbi! Sen när jag kom hem körde jag in DTn 9mil till. hehehe
nej med det mesta trillar av just dagen inna besiktningen..
BB dödade en av mina miniblinkers med sin STORA farliga
listen på kåpglaset blåsta bort
och avgasröret gick AV i en skarv typ 2 dm från cyllen..

allt e fixat utom avgasröret..
ska bli kul att se vad dom säger på besiktningen.. (ljudproblem på 125an) :D
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Hmm, ska du köpa NSskäRen så se till att ha en slant liggandes till ny cylle

Haha.. jasså skär dom oftare än tzr:en eller? inte en liten slant man får lägga ut för en ny orginalcylle heller :eek:
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
NatoN skrev:
Haha.. jasså skär dom oftare än tzr:en eller? inte en liten slant man får lägga ut för en ny orginalcylle heller :eek:

cyllarna kostar 2300 inkl. kolv. Sen ska du ha kolv bult, ringar och packningar till det så det slutar på ca: 3000 allt som allt. Annars har jag 2 st ståendes. :rolleyes:
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
EBS skrev:
cyllarna kostar 2300 inkl. kolv. Sen ska du ha kolv bult, ringar och packningar till det så det slutar på ca: 3000 allt som allt. Annars har jag 2 st ståendes. :rolleyes:
Va ju inte såå farligt ändå :) Synd att det inte funkar att borra.
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
CayLe skrev:
Hur är komforten på dom olika fordonen? Själv har jag planer på att prova på TZR inan jag lämnar 125 stadiet :)
Så du har alltså börjat fundera på att köpa moppe...varför?
Hittat nån billig att göra SF av?
 
Last edited:

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Nisse Järnet skrev:
Om man säger såhär; på 10 skurna NSR:er skär 1 TZR :crash

Äh! De e väl inte så konstigt att många 125:eek:r skär, då de flesta dumma moppepojkar inte förstår att man måste köra med bra olja, inte olja för 30 kr/litern!
Själv körde jag med castrol TTS helsyntetisk och min älskling skar inte en endaste gång...NSR från 91!
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
McFille skrev:
Äh! De e väl inte så konstigt att många 125:eek:r skär, då de flesta dumma moppepojkar inte förstår att man måste köra med bra olja, inte olja för 30 kr/litern!
Själv körde jag med castrol TTS helsyntetisk och min älskling skar inte en endaste gång...NSR från 91!
Bra olja? Biltemas funkar skitbra på Yamaha iaf ;) Nu kör jag med Mobil1 för 20kr litern...Allt i motorn ser ut som nytt efter en fullgassesong med Biltemaolja och dylikt :) (Och Mobil1 i slutet)
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
McFille skrev:
Äh! De e väl inte så konstigt att många 125:eek:r skär, då de flesta dumma moppepojkar inte förstår att man måste köra med bra olja, inte olja för 30 kr/litern!
Själv körde jag med castrol TTS helsyntetisk och min älskling skar inte en endaste gång...NSR från 91!

castrol TTS helsyntetisk ..

vad e det för 2 taks olja??
kanske missat med e inte det en motorolja..

dom flesta 125or skär ju ändå i cylindern - kolven..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top