TZR vs NSR...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
McFille skrev:
Äh! De e väl inte så konstigt att många 125:eek:r skär, då de flesta dumma moppepojkar inte förstår att man måste köra med bra olja, inte olja för 30 kr/litern!
Själv körde jag med castrol TTS helsyntetisk och min älskling skar inte en endaste gång...NSR från 91!

Skillnaden med bra olja är väl ur miljösynpunkt?. :tomten
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
nomolas skrev:
Philsson, bara föt att du är ny så
behöver du inte sitta och dra upp
massa gamla trådar. Du kan läsa
dem men onödigt att dra upp så
framför allt MÅNGA gamla trådar.
Du har säkert dragit upp en 4-5
st nu.

M.v.h //nomolas
Jo det värkar som att jag kommer in på gamla hela tiden :( hur vet jag hur gammal än tråd är?. :huvet
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
NatoN skrev:
Jag tänker skaffa lätt mc och pga ekonomin så ligger det mellan TZR och NSR. Nu är det så att jag inte vet så mycket om dem, så ni som har någon av hojarna kanske kunde berätta lite, för och nackdelar osv.

//en mc-newb.. :confused:

Heh!! På grund av ekonomin =D Nu har du ju köpt en AF1 för länge sen plus renoverat upp den för 10 laxar, pengar har du allt heeh! :yoparty
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Esquina skrev:
Heh!! På grund av ekonomin =D Nu har du ju köpt en AF1 för länge sen plus renoverat upp den för 10 laxar, pengar har du allt heeh! :yoparty

Heh det vart inte som jag tänkt, nej :tungan
Varenda jävla spänn har fått gått till den där hojen, har inte haft mycket över till annat.
Men nu funkar den bra, och jag är glad :banana
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
NatoN skrev:
Heh det vart inte som jag tänkt, nej :tungan
Varenda jävla spänn har fått gått till den där hojen, har inte haft mycket över till annat.
Men nu funkar den bra, och jag är glad :banana
När man kollar vad man köpt o ser att man tankat 100kr belsin varje dag ett tag funderar man på vad man håller på med :D

Men o andra sidan, vad hade man annars lagt dom på? Godis? Dataspel?? Näe, fortsätter och åker hoj :gnissla :tummenupp
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
NSR_Martin skrev:
Men o andra sidan, vad hade man annars lagt dom på? Godis? Dataspel?? Näe, fortsätter och åker hoj :gnissla :tummenupp

Precis! Finns få grejer som är mer värt att lägga pengar på :Rockbanan
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Mycket sant. men man vill ju kunna äta pizza nån dag också :7peta
känns som jag lagt mycket på min NS.. gav 6 för den.. uppe i 12k på den nu .. 18 för en NS.. nån som bjuder? :tomten
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Nisse Järnet skrev:
eeh? Om man byter motor kanske...
Jag skulle säga såhär: Om du inte är rädd för motorras köp NSR, om du vill ha en hoj som håller och funkar köp TZR!

Instämmer, vill du ha en hoj som funkar så köp TZR, vad är honda för allternativ egentligen?? taskigt att gämföra TZR med en så dålig kopia :) :rolleyes:
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Miss_Orchidee skrev:
Instämmer, vill du ha en hoj som funkar så köp TZR, vad är honda för allternativ egentligen?? taskigt att gämföra TZR med en så dålig kopia :) :rolleyes:

Se här, en som vet vad hon snackar om :tungan
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
haha.. :p man borde inte hålla med.. men av egen erfarenhet så kan jag hålla tyst och beundra era hojar. :Bugar
 

colik

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Umeå
Hoj
CBR 600 mod
OLJEKYLD GSXR skrev:
jag hade köpt en RG125 innan -92 istället. Coolare hoj, en Suzuki! Vilken som är snabbast av TZX/NSR/RG beror helt på dagsformen hos det tilltänkta objektet. 125or slits hårt och tvåtaktare är extremt känsliga för lager och kolvslitage, så en TZR kan mycket väl piska en NSR i acc och toppfart. Kort sagt: en fräsch Rg är bättre än en sliten NSR, en fräsch TZR är bättre än en sliten RG, ja du fattar.

oj oj oj...har du kört en RG innan 92??? smal, liten och känns överlag väldigt osäker...dock billiga att köpa...NSR:en känns både mycke bättre på vägen, ser bättre ut och har framförallt mycke mer Mc känsla än moppe känslan man får på äldre RG:s.. (bror hade RG - Jag NSR)

för mig är valet solklart - NSR!!

acc mässigt vann RG:n med 1 meter kanske upp till 100 så det är i princip samma, dock har du mer puckel effekt på Nsr vilket jag tycker höjer kör känslan bra mycke..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top