Dominator-Rocks
Guest
Fast för dom pengarna borde du nästan kunna hitta någon stadigare maskin på blocket
EN arborr i den där i ett par hundra r/min och den välter direKct!
Fast för dom pengarna borde du nästan kunna hitta någon stadigare maskin på blocket
Sverige blir ett militärt vacuum jämfört med våra grannar.
Milssilbaserna talas det relativt tyst om i svensk media, men om du läser några utav de artiklar från Novosti jag postade tidigare så får du känna ryssarna och deras världsbild lite på pulsen. De själva ser detta som en ny Kubakris och talar öppet om att kärnvapen kan komma till användning om landets hotas. Ganska starka ord anser jag.
Grabbarna som tog hand om U-137 var besättningen som vi löste av när vi ryckte in
Och dom behövde inga signalbojar, deras sjökort var betydligt vassare än dom svenska.
Det fanns en kopia på det sjökortet där grundstötningen skedde som cirkulerade hos befälen, tyvärr fick vi värnpliktiga inte se det
men om du läser några utav de artiklar från Novosti jag postade tidigare så får du känna ryssarna och deras världsbild lite på pulsen.
Kineserna gillar inte heller missilprogrammet.
The presidents of China and Russia have condemned U.S. plans for a global missile defense system.
http://edition.cnn.com/2008/WORLD/asiapcf/05/23/china.russia.ap/index.html
In a joint statement signed with Chinese President Hu Jintao, the leaders said a U.S. plan for a global missile defense system "does not help to maintain strategic balance and stability or strengthen international efforts to control nonproliferation."
Moscow and Beijing have formed closer ties in recent years as part of their efforts to counterbalance Washington's global dominance.
Jag minns valet då G W Bush ej hade majoriteten av väljarna i USA men vann ändå eftersom dom rika områdenas röster räknades mer än dom fattiga och mångkulturella.Med en riktig demokrati där hade AL Gore svurit eden.
Hur e de möjlit, du var väl runt 6-7 år då?
Markus för Böfvelen. Gå nu och ikläd dig din finaste gåbort-kostym och så kommer du ner till HRC så vi kan ta i hand och diskutera igenom hur vi ska hantera rötan du har i ditt chateu.
Om det är Hårsfjärden du syftar på så var det en Yankieeubåt från Nato.
Sverige hade den fångad med fingret på avtryckaren för sänkning när ordern kom uppifrån att släppa den.
EN arborr i den där i ett par hundra r/min och den välter direKct!
Sorry, jag har en sallad som ska ätas, en kurs som ska pluggas in och ett tal att hålla imorgon.
Plus att jag går ingenstans innan bullysmile sagt förlåt och att han inte alls ska slå ner mej!!!!1 Ja e red!!!
Sorry, jag har en sallad som ska ätas, en kurs som ska pluggas in och ett tal att hålla imorgon.
Plus att jag går ingenstans innan bullysmile sagt förlåt och att han inte alls ska slå ner mej!!!!1 Ja e red!!!
Detta är enbart spekulationer, jagaren Halland med fartygschefen Hans Von Hofsten (som sedermera skrev en bok om ubåtsjakterna "I kamp mot överheten") sköt antiubåtsraket mot vad man förmodade var en ubåt. Ett dygn senare siktar en SH37 en skadad polsk ubåt av whiskey-klass som bogseras hemåt på internationellt vatten söder om Gotland. Det kan ha varit denna ubåt som Halland skadeskjutit men det kan också vara ett sammanträffande. Om detta var vid Hårsfjärden minns jag dock inte, kan ha varit vid Utö. Händelsen är iaf dokumenterad.
Vad som dock inte är spekulationer är att U-137 faktiskt gick på grund i skärgården, det tydligaste beviset för att ubåtskränkningarna ägde rum och var en realitet. Svenska flottans ubåtsjaktförmåga var dessutom i det närmaste helt skrotad under i princip hela 80-talet sen Halland-klassen gick i pension (1982?) så att de hade svårt att hitta ubåtar är inte konstigt.
Jag tror unge herr Bullysmile själv var för rädd för att visa sig därnere igår, för inte såg jag till nån sådan figur inte
Vad är det för tal du knåpar på? Är det upp till kamp mot kommunismen nere i hemmets trygga borggård, för att jaga ut kollektivet?
Det är bara rykten.
Halland var vid den tidpunkten var inte kapabel att skjuta någonting då hon var avrustad i Karlskrona ett antal månader innan och besättningen hade muckat.
Det var bara spaningsradar och sonar som var igång då hon var på väg att läggas i malpåse.
Halland avrustad 1980? Nu är du nog ute och cyklar, jag orkar inte leta men jag vill minnas att det var 1982-84 nån gång som Halland togs ur bruk (eller så var det systerfartyget Småland som var sist, skitsamma). Händelsen finns noga beskriven i Hofstens bok och är definitivt inget rykte. Sen om de sköt på en ubåt och träffade eller om det var något annat, det är däremot bara spekulationer. Den polska ubåten kan givetvis ha skadats på något annat sätt.
Edit: Händelsen inträffade 28 September 1980. Det kan faktiskt ha varit så att du har rätt i att det var hennes sista resa och att hon bara hade skalbesättning. Eldtillstånd gavs dessutom bara för en st 375 mm aurak, mot normala fyra vid verkanseld.
Det vore så nice att se dig rejält pryglad av en östermalmsfrisör!
:flintis
Jag tror unge herr Bullysmile själv var för rädd för att visa sig därnere igår, för inte såg jag till nån sådan figur inte
Vad är det för tal du knåpar på? Är det upp till kamp mot kommunismen nere i hemmets trygga borggård, för att jaga ut kollektivet?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|