Udda fobier/läggningar?

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
berggren_martin skrev:
En vanlig fobidefinition är nåt i stil med att man upplever intensiv rädsla för något som de flesta människor inte anser vara särskilt farligt. Så ska man va petig så är det mest lindriga tvångshandlingar/tvångstankar vi pratat om här som inte nödvändigtvis behöver ha nåt med varken fobier eller intensiv rädsla att göra.

Rädsla som emotion sett har ett stort överlevnadsvärde för människan även idag. Tror många här hade smetat sina hojar mot en och annan bergvägg om de varit helt oförmögna att uppleva rädsla (finns en sån sjukdom och de gör illa sig ganska lätt...).

Förstår inte riktigt hur NoicE ville få ihop det hela. För det första så är jag varken rädd för eller hatar TV-apparater. Sen är långt ifrån all rädsla kopplat till någon fobi.

Faan har inte orkat kolla den här tråden, men har visst missat massor med rolia diskussioner *haha*

Och glöm inte, ta inte nått som jag säger på för stort allvar ;)

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
Conrad skrev:
Hahaha! Jag gjorde liknande grejer när jag jobbade med att skruva i skruvar med en luftdriven skruvdragare.

Jag låtsades vara med i ett spel där man fick en miljon för varje skruv man klarade att skruva i utan att kompressorn gick igång. När jag var på 4miljoner beslutade jag mig för att stanna vid 6miljoner. 5 gick bra. Skruvar den sjätte skruven. puh, det gick...ska bara lägga skruven i burken så är miljonerna säkrade!! Plötsligt: psscchhyyy...vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...så går kompressorn igång. Jag förlorade mina sex miljoner kronor och var deppig hela dagen... :crash

Ha ha ha
Vansinnig igenkanningsfaktor!
Har en liknande dar jag ocksa e me i ett "spel"l. Lustigt att man raknar i just miljoner i dessa cp-spel man har for sig inne i huvet. Husrsomhelst sa gar det till sa har att det finns en trappa i ena hornet av poolen dar jag brukar simma. I mitten av trappan sa ar en ledstang fastmonterad o som gar en bit ner i vattnet. Lite svart att forklara men tror ni fattar anda? Hursomhelst sa brukar jag i full ensamhet givetvis forsoka glida under vattnet utan att stota i me huvudet i stangen fran den ena sidan till den andra, vilket e skitsvart men det gar. Varje gang jag klarar det sa vinner jag en miljon (tror jag). Men man blir snabbt girig o tanker att: Hmmm fan klarar nog en till sen lagger jag av. O sa: Dong! sa slar man i huvet o har forlorat en jakla massa pengar.

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Det tar ruskigt emot att gå ut när det regnat..luktar mask.
Klarar inte av smådjur typ flugor,nattfjärilar å fästingar.
Har svårt för alla djur som som krälar...värst e nog maskar.
Att ta i en fuktig disktrasa, ger mig rysningar.
Kan inte gå/köra på A-brunnar, utan att knacka mig själv 3 ggr på ryggen + även på fordonet jag åker på å om jag håller i ngn måste jag knacka på dom med.

Sen har jag ruskig hårfobi.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
D-one skrev:
Att ta i en fuktig disktrasa, ger mig rysningar.

:zpy Håller med. Kan inte ta i en disktrasa! Torkar hellre med handduk och kastar den sedan i tvätten! (Ja, det är jag som tvättar :fakta )

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
jag kan inte bada i något annat en ett badkar. Vägra att bada i en pool eller i en sjö.... Jag får tokpannik om jag badar i en sjö.
Får även pannik när jag åker båt... Vilket jag måste övervinna till varje pris eftersom jag älskar att fiska.... Så jag har hellre pannik än att inte fiska... Men skulle jag trilla i slutar jag nog fiska, för då kommer jag aldrig mer våga åka båt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag klarar inte av att fila naglarna! Kan inte ens sitta i närheten när någon annan gör det! Det är apäckligt!

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
mjölk.

undrar vem som va först med att gå förbi en kossa, rycka i spenen o tänka "det där ska jag dricka"

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Chrille skrev:

Hår fobi...jag har lite problem med att se hår på "fel" ställen..

Som i somras tex.....på stranden, fattar inte killar att hår på ryggen e ruskigt äckligt??
å tjejer för guds skull, fixa bikinilinjen!!
För att inte tala om näs o öron hår...det tar nog priset!

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Någon .....hoppas jag :p

Min älskade man e grymt hårig. Så en dag började jag att raka honom på ryggen. Felet var att jag inte hade en aning om var jag skulle sluta, för att det inte skulle se knasigt ut... :crash

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Varför i hela friden skulle man vilja raka ryggen?! Det kan ju verkligen inte vara för ens egen skull. Jag menar, hur ofta ser man sin egen rygg?

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mattias skrev:
Varför i hela friden skulle man vilja raka ryggen?! Det kan ju verkligen inte vara för ens egen skull. Jag menar, hur ofta ser man sin egen rygg?

Varför skulle man vilja raka benen, armhålorna och bikinilinjen??? Inte fan ser jag dem särskilt ofta! :rolleyes:

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Mattias skrev:

Tänk dig tanken att du ligger å myser med en tjej (för skriver jag kille så slutar du säkert bara läsa) Du för in händerna under hennes tröja... :skrämd HÅR!!!

Då kan jag lova att du får mardrömmar...
Det e ju som att mysa med en apa.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
D-one skrev:
Tänk dig tanken att du ligger å myser med en tjej (för skriver jag kille så slutar du säkert bara läsa) Du för in händerna under hennes tröja... :skrämd HÅR!!!

Då kan jag lova att du får mardrömmar...
Det e ju som att mysa med en apa.

Kul trend egentligen. För inte så länge sen var hår på bröstet riktigt manligt.....

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Har blivit kvitt de flesta tvångstankarna :brynad

Den största tvångstanken, att man måste åka runt på ett gammalt oljedrypande lik lär man väl aldrig bli kvitt....

Annars är jag livrädd för spindlar. Inte så att jag tycker de är obehagliga, utan jag är LIVRÄDD för dem. Inte jättesmå spindlar för de klarar jag, men de större..... Eftersom mitt yrke innebär mycket tid i källare och vindar där ingen har dammat på 100 år så fattar ni kanske att man har lite panik på jobbet ibland :skrämd
Jag kan inte vara under vatten med huvudet om jag inte har cyklop som täcker ögon och näsa.
jag är rädd för höjder, även fast det har blivit bättre sen man vart tvungen att springa på tak och upp för stegar.
Jag kan inte hålla skyltad hastighet..... :rolleyes:

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag är sjukligt rädd för att bli utsatt för stöld eller skadegörelse, får svårt att sova ibland när jag inbillar mig att minsta ljud är ljudet av nån jävla tjuv som bryter upp tanklocket på våran bil eller försöker ta sig in i garaget.
Kollar alltid alla lås på bilen även fast det är centrallås, kollar även att det är släckt i förrådet då tända lampor i mina fantasi kan orsaka brand, som även det är en av mina rädslor.
Är även rädd när farsan är ute och åker mc, då jag inbillar mig att han ska vurpa och dö, det kom nog när jag själv klotade och slog mig halvt fördärvad i början av sommaren då en fullis klev ut framför mig och jag inte hade en chans att väja ens. (körde inte för fort)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha