Ullared!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
idiotförklarade du henne åsså:D

Före, under och efter :mattias :fakta

Du får ett märkes (Bosch) strykjärn för 199 kronor på Gekås och inte nåt okänt skit ifrån rusta.
Nu tar jag strykjärnet som exempel igen. På Gekås finns nästan alltid en val möjlighet Vill du köpa ett strykjärn för 1000 kronor så finns det (tefal), vill du köpa ett för 99 kronor så finns det(melissa).

Ok då, ursäkta mig:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=100740

Ohhhhh

Vilken anmärkningsvärt märklig attityd. Kanske gör du dig till ett trådtroll eller så har du inte kompression på alla cylindrar kanske.. Vad exakt är det du stör dig på? Tror du inte på att det är billigt där? Är folk idioter för att de handlar där billigt? Eller för att det inte är röda prislappar?(!?!?) Är folk idioter för att de kör flera hundra kilometer för att storhandla billigt på Gekås samt alla de andra outlet:sen där och spara tusenlappar?

Kan du inte komma med sakliga argument istället för att spela Balla Allan och idiotförklara alla?

Edit: Missuppfitta mig rätt; jag menar inte på att det ena sättet att handla är bättre än det andra, men hur vore det om alla idiotförklarade er som alltid köper grejer i första bästa butik oavsett pris? Folk får göra som de vill och de bör man respektera oavsett vad man föredrar.

Jag har aldrig sagt något om att det inte är billigt. Bara att det ofta är ekonomisk och personlig minusräkning att förbruka en hel dag man tex kan lära sig något roligt istället för att slita på bilen för att handla saker som inte är markant billigare än på hemmaplan. Det kallar jag idioti. Om ni vill göra det jag kallar idioti så fine, fritt land, men förvänta er inte att jag kommer digga det...

/ Jens

Vad yrar du om? Vad har bidrag med saken att göra?

Kolla klientelet. minst 85% är WT-bidragstagare....

Last edited:

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Före, under och efter :mattias :fakta

Ok då, ursäkta mig:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=100740

Ohhhhh

Jag har aldrig sagt något om att det inte är billigt. Bara att det ofta är ekonomisk och personlig minusräkning att förbruka en hel dag man tex kan lära sig något roligt istället för att slita på bilen för att handla saker som inte är markant billigare än på hemmaplan. Det kallar jag idioti. Om ni vill göra det jag kallar idioti så fine, fritt land, men förvänta er inte att jag kommer digga det...

/ Jens

Det är detta dom har för 199
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=268369

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Då är det väl bra det finns ett ställe där de kan handla billigt, eftersom man inte precis badar i pengar likt Joakim von Anka då man har bidrag?

Om de kan köpa ett hyggligt bra strykjärn för 200 som i en annan affär kanske kostar 600, vad är det för fel på det?

Inte riktat mot han jag citerar, men jag är förundrad över hur folk kan vara så förbaskat upprörda och nedlåtande bara för att människor väljer att handla på ett visst varuhus. Skit i andra och sköt er själv. Låt folk handla var de vill och ni får handla var ni vill. Svårare behöver det väl inte vara?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Som sagt innan, nu tog jag strykjärnet som exempel. Dom flesta handlar nog mer än ett strykjärn. Dock 45% billigare.

//Rayback

Vad ska man med mer än ett strykjärn till, om man nu inte är polygam och sysslar med månggifte och således har många fruar :gnissla

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vad ska man med mer än ett strykjärn till, om man nu inte är polygam och sysslar med månggifte och således har många fruar :gnissla

Äru helt kocko eller?

Ska ju ha tvättbräda, snöskyffel, disktrasor, och skoputsgrejjer till tanten/tanterna oxå ;)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
...men jag är förundrad över hur folk kan vara så förbaskat upprörda och nedlåtande bara för att människor väljer att handla på ett visst varuhus. Skit i andra och sköt er själv. Låt folk handla var de vill och ni får handla var ni vill. Svårare behöver det väl inte vara?

Det är väl inte att dom handlar just DÄR, som gör folk upprörda.

Och jag blir inte upprörd, utan mest förundrad över att folk åker 30-40 mil för att handla saker som dom inte behöver vara för att det är billigt.

Jag menar....jag köper inte ett strykjärn för 200 spänn som kostar 600 på ett annat ställe om jag inte behöver ett.

Men här verkar det vara som att folk stirrar sig blinda på hur mycket dom sparar/tjänar på att handla där. Och då handlar dom utav helvete. När det förmodligen hade blivit billigare att stanna hemma.

Självklart är man intresserad av att handla "billigt" , men inte till "vilket pris som helst". T.ex så köper jag strykjärnet för 600:- om det innebär att jag måste dra ner till Ullared för att komma undan billigare. :rolleyes:

//M

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
men jag är förundrad över hur folk kan vara så förbaskat upprörda och nedlåtande bara för att människor väljer att handla på ett visst varuhus
De som har den mest upprörda tonen i den här tråden tycker jag inte verkar vara de som idiotförklarar psykosshopparna. Utan de som försvarar handlingshysterin i Ullared med att det visst är jättebilligt.

Ingen har någonsin tjänat ett öre på att handla billigt. Det enda billighetsshopping leder till är att man köper mera än vid normalpris. Summan av kardemumman är i bästa fall plusminus noll.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Och jag blir inte upprörd, utan mest förundrad över att folk åker 30-40 mil för att handla saker som dom inte behöver vara för att det är billigt.

Jag menar....jag köper inte ett strykjärn för 200 spänn som kostar 600 på ett annat ställe om jag inte behöver ett.

Men här verkar det vara som att folk stirrar sig blinda på hur mycket dom sparar/tjänar på att handla där. Och då handlar dom utav helvete. När det förmodligen hade blivit billigare att stanna hemma.

Självklart är man intresserad av att handla "billigt" , men inte till "vilket pris som helst". T.ex så köper jag strykjärnet för 600:- om det innebär att jag måste dra ner till Ullared för att komma undan billigare. :rolleyes:

//M

Fast det behöver du ju inte, det kostade ju 289 på nätet. Och så slipper du handla my little pony-prylar för 400 samtidigt som du fyndar toalettpapper...

Förresten, min fru handlade "så billigt" hushållspapper. Jag är ett stort fan av stekpannor/stekgrytor i gjutjärn. När man har diskat en sådan skall man värma och smörja in den med olja. När man smörjer med olja är det smidigt med hushållspapper. Med skiten från Gekås så luddar det tamejfan efter 1 drag. Skit sa bull!

/ Jens

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

//M

Det beror ju på om man kan samordna alla inköp, om man ska tjäna på det eller inte?

Nej, du kommer inte tjäna något på att handla ett strykjärn där.

Du kanske däremot tjänar på det ifall du handlar en årsförbrukning av allt du vet med dig du förbrukar gällande hygienartiklar och annat till en hel familj?

Börjar du däremot handla en massa andra saker du tror kan vara bra att ha, som sedan slängs i en låda och ligger där i tio år, först då är det onödigt. Men det behöver du ju inte åka till Ullared för att göra, köpa onödiga saker. Men åker du dit i samband med de andra bra inköpen så kommer du i alla fall lite billigare undan med de onödiga. :tummenupp

De som har den mest upprörda tonen i den här tråden tycker jag inte verkar vara de som idiotförklarar psykosshopparna. Utan de som försvarar handlingshysterin i Ullared med att det visst är jättebilligt.

Ingen har någonsin tjänat ett öre på att handla billigt. Det enda billighetsshopping leder till är att man köper mera än vid normalpris. Summan av kardemumman är i bästa fall plusminus noll.

Det är ju billigt där. Tror jag. Har liksom aldrig själv varit där.

Och om du kan hålla dig till att handla det du behöver, då tjänar du på det. Sedan är det ju klart det kan upplevas som shoppinghysteri när man kanske försöker handla en årsförbrukning hygienartiklar.

För övrigt tycker jag mest de upprörda klagat på WT, bidragsberoende idioter och liknande. Hysterin att handla finns även i finare butiker, men dit har de som det klagas på inte råd att gå.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

nja det gäller inte alla, kan hålla med om att de som åker långväga handlar som fan, t o m jag kan stå vid kassan och förundras över hur mkt folk handlar, vissa tanter kan ha 2-3 vagnar överfulla med prylar, jag som bor i krokarna handlar väl lite mer sansat, köper mest förbrukningsvaror samt kläder till ungarna:tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag skall förtydliga mig lite. Jag menade att man handlar nog mer olika produkter en bara ett strykjärn.

Det menar du inte :brinnerup Förlåt om min ironi var otydlig, jag börjar tappa stinget :krama

När vi ändå snackar strykjärn, är det någon som har testat ett sladdlöst? Funkar det bra? Tjejen vet ju inte hur man trasslar ut en sladd men nog fan kan hon trassla ihop den så jag måste ha ett sladdlöst.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det menar du inte :brinnerup Förlåt om min ironi var otydlig, jag börjar tappa stinget :krama

När vi ändå snackar strykjärn, är det någon som har testat ett sladdlöst? Funkar det bra? Tjejen vet ju inte hur man trasslar ut en sladd men nog fan kan hon trassla ihop den så jag måste ha ett sladdlöst.

Trådlöst funkar galant.

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Jag ville väldigt gärna se första programmet av Ullared eftersom tidigare produktioner i samma stil (tack SVT Dokumentär) lyst upp min grå vardag vid fler än ett tillfälle. Produktioner som "Snickeriet", "Plötsligt i Vinslöv" och "Hur långt är det till närmaste björn?" är komiska mästerverk och jag undrar om inte producenterna till "Färjan" och "Ullared" inte sneglat mer än en gång på dessa. Vi häpnar över hur folk ser ut, klär sig, beter sig, pratar och inte minst, bor.

Jag funderar på om man inte kunde ta konceptet lite längre och jag tänker då närmast på liveupplevelser. Hur många har inte drömt om att sitta på gräsmattan utanför Ge-kås med en wiskey i näven och garva åt spektaklet? Vem skulle inte vilja besöka minigolfbanan i Vinslöv och störa ortens store son när denne skall putta och vem skulle inte vilja komma sladdande in på en camping på Öland med fel bil, fel husvagn, fel kläder och bara njuta av grannarnas irritation. Jag vill härmed lansera ett nytt koncept inom turistnäringen - Lytesturism :yoparty:yoparty:yoparty

Kanske ett nytt koncept för Svenska Kändisresor från humorprogrammet Hipp-Hipp???:D

Man kan tänka sig aktiviteter som:
"Träffa Morgan Karlsson i hans hem. Sitt ned vid finbordet i finrummet och få en oförglömlig motorupplevelse när du varvar ur Morgans BMW 316 på uppfarten"

"Relationsprat med Håkan i genuin barmiljö ombord på Östersjöns stolthet. Sippa ljumma drinkar och njut av tafatt karaoke för att senare bevittna möhippegänget från Mölndal i ljuv stämsång till valfri 80-tals slagdänga med Gyllene Tider"

"Sup till ordentligt med Kjell och lär dig shoppa effektivt med Rosmarie. Kjell visar hur man tänder en grill som en riktig man och lär ut vilken blandning av sprit, tändvätska och fulimporterad starköl som ger mest hår på bröstet. Senare följer vi Rosmarie och hennes döttrar in på varuhuset och får hjälpa till med julklappsinköpen för julen 2012. För ett mindre tillägg erbjuds även Maggans och Gittans speciella "Robert Wells-kram" "

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Jag ville väldigt gärna se första programmet av Ullared eftersom tidigare produktioner i samma stil (tack SVT Dokumentär) lyst upp min grå vardag vid fler än ett tillfälle. Produktioner som "Snickeriet", "Plötsligt i Vinslöv" och "Hur långt är det till närmaste björn?" är komiska mästerverk och jag undrar om inte producenterna till "Färjan" och "Ullared" inte sneglat mer än en gång på dessa. Vi häpnar över hur folk ser ut, klär sig, beter sig, pratar och inte minst, bor.

Jag funderar på om man inte kunde ta konceptet lite längre och jag tänker då närmast på liveupplevelser. Hur många har inte drömt om att sitta på gräsmattan utanför Ge-kås med en wiskey i näven och garva åt spektaklet? Vem skulle inte vilja besöka minigolfbanan i Vinslöv och störa ortens store son när denne skall putta och vem skulle inte vilja komma sladdande in på en camping på Öland med fel bil, fel husvagn, fel kläder och bara njuta av grannarnas irritation. Jag vill härmed lansera ett nytt koncept inom turistnäringen - Lytesturism :yoparty:yoparty:yoparty

Kanske ett nytt koncept för Svenska Kändisresor från humorprogrammet Hipp-Hipp???:D

Man kan tänka sig aktiviteter som:
"Träffa Morgan Karlsson i hans hem. Sitt ned vid finbordet i finrummet och få en oförglömlig motorupplevelse när du varvar ur Morgans BMW 316 på uppfarten"

"Relationsprat med Håkan i genuin barmiljö ombord på Östersjöns stolthet. Sippa ljumma drinkar och njut av tafatt karaoke för att senare bevittna möhippegänget från Mölndal i ljuv stämsång till valfri 80-tals slagdänga med Gyllene Tider"

"Sup till ordentligt med Kjell och lär dig shoppa effektivt med Rosmarie. Kjell visar hur man tänder en grill som en riktig man och lär ut vilken blandning av sprit, tändvätska och fulimporterad starköl som ger mest hår på bröstet. Senare följer vi Rosmarie och hennes döttrar in på varuhuset och får hjälpa till med julklappsinköpen för julen 2012. För ett mindre tillägg erbjuds även Maggans och Gittans speciella "Robert Wells-kram" "

Tack! Det där gjorde min dag! :Bugar

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS