Ullared!

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Har faktiskt aldrig varit där. Men tänkte åka dit och handla lite billiga bil prylar :fakta

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nej du, där har du fetfel!

Min fru var där för ett tag sen och köpte sån skit som man annars handlar i mataffär eller ÖoB eller liknande.

Jag rannsakade kvittot och kom fram till att förtjänsten var ca 50 spänn på en tusenlapp. Det är 5% det! Visst, skräp som "personliga nummerskyltar" och nail tattoos var billigt, men hade det någonsin inhandlats om man inte åkt till WT-stället nr 1 i sverige?

Tilläggas bör att ca 30 mil i bil skall adderas till ekvationen. En modern bil kostar ca 30 spänn milen. Det blir 900 spänn det. Vips var det 30% dyrare att handla på Gekås. Som försvar kan man då säga: " det är en sån mysig utflykt". Jo, my ass att det är. Stå i kö i regn och 4 plusgrader i en timma, trängas med svettiga äckliga WT-människog och han tuggummi "hallåååååå" bögen med sin morsa (höll på att slå sönder TV´n!).

Jag betalar hellre 5% mer på ÖoB och spanar World Superbike på Teve. Pungkt!

PS. Fy fan va WT Gekås är! DS.

/ Jens

idiotförklarade du henne åsså:D

Om de lyckas hålla nere marginalerna på Ullared med så mycket som 30-40% per vara så handlar du uppenbarligen på fel ställen i vanliga fall.
Ungefär som med folk som handlar på ÖoB och påstår att det är billigt. Det är INTE billigt på ÖoB men det finns skräp i lägre prisklasser helt enkelt :fakta
Sen att de har en mängd lockvaror varje vecka är en annan femma, misstänker att Gekås kör liknande fulingar med stora röda prislappar och korgar fyllda till bredden med skit.
De flesta går på det, så är det.

Icke, jag skulle aldrig sätta min fot där oavsett vilket. Ok om de hade en taxfree eller en bana för hojen bredvid, då skulle jag följa med. Inte annars.

mer kvalificerat skitsnack från ännu en som gärna uttalar sig utan att ha besökt varushuset.

gekås behöver inte använda sig av lockvaror eller röda prislappar folk kommer ändå:tummenupp

Last edited:

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Nej, men att åka land och rike runt för att förbruka en hel dag man kan göra vettiga saker på för att köpa grejer som inte är markant billigare än hemma där man INTE behöver förbruka hela dagar till att köa och åka bil....

Tycker man sedan att det är "en rolig utflykt" anser jag att man behöver stimulans i livet. Testa lite nytt...

Men, att saker är billiga motsäger jag mig inte, men få räknar med slitage, tid, energi i ekvationen... och då blir ekvationen asbra!

Gekås har ingen evil masterplan, men mycket av framgången baseras på att de som åker dit inte räknar in hela kostnaden....

http://www.rusta.se/strykjarn_1800w_p90251039.html

Fryspåsar

/ Jens

Du får ett märkes (Bosch) strykjärn för 199 kronor på Gekås och inte nåt okänt skit ifrån rusta.
Nu tar jag strykjärnet som exempel igen. På Gekås finns nästan alltid en val möjlighet Vill du köpa ett strykjärn för 1000 kronor så finns det (tefal), vill du köpa ett för 99 kronor så finns det(melissa).

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
gekås behöver inte använda sig av lockvaror eller röda prislappar folk kommer ändå:tummenupp

Jag tror dig, landet är fullt av idioter som vill dit och utnyttja kreditkorten till max. Men jag trodde faktiskt inte att folk var så idiotiska så att de inte behövde röda skyltar, men ibland har även den bäste fel.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag tror dig, landet är fullt av idioter som vill dit och utnyttja kreditkorten till max. Men jag trodde faktiskt inte att folk var så idiotiska så att de inte behövde röda skyltar, men ibland har även den bäste fel.

lägg ner snacket nu, vad är ditt problem egentligen:va vill folk bränna sina pengar på gekås så låt dom göra det:brinnerup

jo fan höll på att glömma, ska dit på fredag å utnyttja mitt kreditkort till max:D, om du har problem med vad jag gör med mina pengar säg till nu:gnissla

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Det är väl så att det finns två olika kategorier i vårt avlånga land... Dom som springer till dörren när reklamen droppar ner för att hitta det billigaste och klippa ut rabattkuponger och kan åka långmila för att göra några kr...
Och så har vi dom som hatar reklamen som droppar ner i brevlådan och väljer bekvämligheten framför annat och handlar det man behöver i närmsta affär, utan att söka med ljus o lykta efter det billigaste priset... Jag föredrar det bekväma allternativet! Det är sååå skönt! :)

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010

Vilken anmärkningsvärt märklig attityd. Kanske gör du dig till ett trådtroll eller så har du inte kompression på alla cylindrar kanske.. Vad exakt är det du stör dig på? Tror du inte på att det är billigt där? Är folk idioter för att de handlar där billigt? Eller för att det inte är röda prislappar?(!?!?) Är folk idioter för att de kör flera hundra kilometer för att storhandla billigt på Gekås samt alla de andra outlet:sen där och spara tusenlappar?

Kan du inte komma med sakliga argument istället för att spela Balla Allan och idiotförklara alla?

Edit: Missuppfitta mig rätt; jag menar inte på att det ena sättet att handla är bättre än det andra, men hur vore det om alla idiotförklarade er som alltid köper grejer i första bästa butik oavsett pris? Folk får göra som de vill och de bör man respektera oavsett vad man föredrar.

Last edited:

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
:D:D:D:D:D peder,fan vad jag garvade.
vad skall jag göra nu då,skall jag prata,ska jag vinka,ska jag skita.....
ni får uräkta att jag står lite konstigt,jag är handikapad:yoparty

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Edit: Missuppfitta mig rätt; jag menar inte på att det ena sättet att handla är bättre än det andra, men hur vore det om alla idiotförklarade er som alltid köper grejer i första bästa butik oavsett pris? Folk får göra som de vill och de bör man respektera oavsett vad man föredrar.

Men vad är det du inte fattar egentligen :confused: Är du fet, har katt, rosa mjukisbyxor och röker så kan du ju ta åt dig men inte annars. Jag har inte snackat skit om er som ni verkar tro.

lägg ner snacket nu, vad är ditt problem egentligen:va vill folk bränna sina pengar på gekås så låt dom göra det:brinnerup

Jag har inte påstått något annat, läs ovan :fakta

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
:D:D:D:D:D peder,fan vad jag garvade.
vad skall jag göra nu då,skall jag prata,ska jag vinka,ska jag skita.....
ni får uräkta att jag står lite konstigt,jag är handikapad:yoparty

peder en skön mupp på en å samma gång, det bästa var när han var kommunpolitiker för ny demokrati:D, snacka om kalabalik eller den gången han sköt en räv trots att han i princip är blind ( killen har vapenlicens eller hade då ivf:huvet), reportern frågade hur i h*****e han lyckades pricka räven med tanke på hans synhandikapp,, nja det var inga problem sa han, jag la bössan på frugans axel, hon siktade in sig på räven och sa till när det var läge att trycka av:D

det där seriemuseet har nog inte haft en besökare på åratal.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
det där seriemuseet har nog inte haft en besökare på åratal.

Jag var faktiskt där på genomresa för några år sedan, visste dock inte att det låg i Ullared. Fan vad mycket grejjer han har samlat på sig genom åren, eller skit om man inte gillar serier.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Jag var faktiskt där på genomresa för några år sedan, visste dock inte att det låg i Ullared. Fan vad mycket grejjer han har samlat på sig genom åren, eller skit om man inte gillar serier.

skulle säga mest skit faktiskt, men han är en riktig profil här i falkenberg eller var, förr skrev han ju fan insändare med åsikter om allt möjligt till lokalblaskan i princip varje dag men han har lugnat sig med åren:D

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Problemet med Ullared är ju att 95% av alla besökare handlar skit de inte ska ha eller behöver. Det är ju de som retar gallfeber på folk som mig! Jag har aldrig varit där vågar inte besöka stället men är nyfiken på't. Tror säkert att det finns asbilliga grejer men sen handlar alla dessa asbilliga grejer som de inte har någon användning för!
-nä men det är ju så billigt! Vet massor av morsor i vänskapskretsen som varit där och alla har kommit hem med mer skit än de behövde.

Sen att resa flera mil för det helt otroligt!
Räcker ju med att frun åker in till stan och shoppar. Hon säger ju att hon tjänar pengar eftersom att det är extrapris. Men jag ser då fan inga mer pengar i plånboken.

//Dafe

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Jag har aldrig varit i Ullared men nu när jag läser tråden så blir jag nyfiken på att kolla in stället IRL för att se om WT-stämpeln stämmer. Bara för att liksom.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Är folk idioter för att de kör flera hundra kilometer för att storhandla billigt på Gekås samt alla de andra outlet:sen där och spara tusenlappar?
Sparar man tusenlappar om man handlar upp bidraget? Inte i min värld, eftersom det är jag som betalar.

Stekar`n

Team No control
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
hojlös men letar...
Ska faktiskt dit nu på fre för första gången......nån som behöver fryspåsar ???? :arsele:arsele:arsele

Ps. Sen finns det ju Martin Shop där , så det e ju bara å knata dit å köpa sig en flesh-light , sätta sig i bilen å hålla värmen :tuttar

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Ullared kan vara ett mycket trevligt ställe att handla på, om inte det är en massa köptokiga kärringar som kör på en med vagnen..:gnissla Själv brukar jag åka dit två ggr. om året. Kläder handlar jag inte så mkt där eftersom kvaliten är väl inte den bästa. Inredning och hästgrejer brukar det bli. Åsså lite godis!:)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati