Ullared!

Gabor

Guest
Okej vem är den skyldiga
:D
Skövdebo i parkeringsbråk i Ullared.
En skövdebo som med sin kropp vaktade en ledig parkeringsruta utanför köpcentret Gekås i Ullared blev "påkörd" av en annan shoppingsugen man förra veckan. Innan skövdebons familj hann till den lediga rutan med bilen kom en annan bilist och bad mannen flytta på sig, skriver Västgötabladet. Skövdebon stod dock kvar och vaktade p-platsen, något som fick antagonisten att släppa upp kopplingen på sin bil och därigenom också mota honom från rutan.

Skövdebon fick ont i ett knä och polisanmälda bilföraren som nu är misstänkt för misshandel. Hurvida skövdebon hitade en annan parkeringsplats eller inte förtäljer inte historien.

Var det inte en parkeringstråd om just detta ?? :D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Synd att du tar 20.000 pers / dagen för kompletta idioter som (förstås) jämför priserna med deras lokala mack som har extra stort påslag. Jag jämför priserna med där jag kan handla billigt hemma, dock inte just ÖoB alltid. Om vi nu återgår till bilvaxexemplet så skulle väl det kosta 149kr på macken mot 49kr på Gekås..

Att argumentera för att det INTE är billigt på Gekås blir dock ganska dumt, men du kan ju fortsätta att tro att du kan hitta motsvarande utbud av varor på ditt lokala ÖoB till samma priser.

Men men, du kanske har genomskådat Gekås evil masterplan medan vi andra blir grundligt lurade på att handla billigt där. Eller jag menar "billigt" förstås. :hej

Jag förstår vad du menar och givetvis är det billigt där MEN jag tror fortfarande att mycket av det som säljs är ren dynga (det såg man dessutom i serien) och att det finns flertalet lockvaror men även en del bra grejjer såklart, men knappast i någon större utsträckning som du får det att låta som. Med visst förbehåll, jag har ju inte varit där. Men som sagt, förutfattade meningar brukar stämma jävligt bra :D
Men fortfarande, man åker inte dit och handlar som de gör i serien. Inte om man är normal. Av de där 20 000/dag så är det nog nån enstaka procent som inte är en komplett idiot. Jag tvivlar inte på att du tillhör den procenten, du hade ju en plan för det hela dessutom. Det kanske de andra också har men den går i stöpet så fort de får se sina WT-saker :banana
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Synd att du tar 20.000 pers / dagen för kompletta idioter som (förstås) jämför priserna med deras lokala mack som har extra stort påslag. Jag jämför priserna med där jag kan handla billigt hemma, dock inte just ÖoB alltid. Om vi nu återgår till bilvaxexemplet så skulle väl det kosta 149kr på macken mot 49kr på Gekås..

Att argumentera för att det INTE är billigt på Gekås blir dock ganska dumt, men du kan ju fortsätta att tro att du kan hitta motsvarande utbud av varor på ditt lokala ÖoB till samma priser.

Men men, du kanske har genomskådat Gekås evil masterplan medan vi andra blir grundligt lurade på att handla billigt där. Eller jag menar "billigt" förstås. :hej

Nej, men att åka land och rike runt för att förbruka en hel dag man kan göra vettiga saker på för att köpa grejer som inte är markant billigare än hemma där man INTE behöver förbruka hela dagar till att köa och åka bil....

Tycker man sedan att det är "en rolig utflykt" anser jag att man behöver stimulans i livet. Testa lite nytt...

Men, att saker är billiga motsäger jag mig inte, men få räknar med slitage, tid, energi i ekvationen... och då blir ekvationen asbra!

Gekås har ingen evil masterplan, men mycket av framgången baseras på att de som åker dit inte räknar in hela kostnaden....

http://www.rusta.se/strykjarn_1800w_p90251039.html

Fryspåsar

/ Jens
 

MikkE

Guest
Innan ens "Ullared" kom i TV så hade man ju hört talas om detta ställe som ska vara jävligt stort och erbjuda billiga produkter och jag ville åka dit då för att se vad man kunde finna, det vill jag fortfarande fakstikt. Dock är inte 110 mil enkel resa för mig aktuellt utan få bli en sådan där grej man åker förbi någon gång.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Innan ens "Ullared" kom i TV så hade man ju hört talas om detta ställe som ska vara jävligt stort och erbjuda billiga produkter och jag ville åka dit då för att se vad man kunde finna, det vill jag fortfarande fakstikt. Dock är inte 110 mil enkel resa för mig aktuellt utan få bli en sådan där grej man åker förbi någon gång.

Det finns ju flygresor för såna som dig. Det är ju så biiiiliiiiiigt....

/ Jens
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Innan ens "Ullared" kom i TV så hade man ju hört talas om detta ställe som ska vara jävligt stort och erbjuda billiga produkter och jag ville åka dit då för att se vad man kunde finna, det vill jag fortfarande fakstikt. Dock är inte 110 mil enkel resa för mig aktuellt utan få bli en sådan där grej man åker förbi någon gång.

När jag bodde i Umeå såg jag anslag från bussbolag som anordnade bussresor dit över en weekend, så det är bara att boka en plats! :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det är INTE aktuellt. Nä fy fan. Anordnade bussresor för att handla :zpy
Dessutom sitta ToR Umeå-Ullared i en buss full med svettiga pensionärer och socialbidragstagare. :tungan
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
När jag kollade in resan till IKEA Haparande så står det: "Handla obegränsat! Skulle inte allt rymmas så får du en ny gratis resa till IKEA!"

Haha, ja jävlar :rofl

Haha, bara 13,5 strykjärn alternativt 54 flaskor bilvax...

Plus semesterdagar :D

/ Jens
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Konstigt att bara en har nämnt den sminkade bögen i rosa byxor och hans mamma som på håll såg ut som en syster..

"Vart har ni djiiiinsen? Säljer ni vita djiiins här?"

Äh, de där är fejk, bara för att göra lite "bra" TV.
 

Kneedrag

Guest
Först Ullared sedan Lyxfällan vidare till Färjan för att dränka besvären med sprit.

Tragiskt
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Undrar hur många män det är som åker dit frivilligt!? Skulle gissa att det är mycket husfriden som avgör.

"Lennart...nu ska vi åka till Ullared och SHOPPA".
"Nää Barbro....jag vill inte"
"Lennart...du blir utan sex..och får städa och laga mat..och sen tar jag ut skilsmässa"
"Ja..ja...jag häktar väl på husvagnen dårå" :rolleyes:
Du är inte gift va?
Gifta män städar redan, lagar mat och uppskattar att slippa ha sex!

Min kärring och hennes kompisar åker tid ett par gånger per år och maken till skit som de släpar hem har sällan skådats :gnissla

Alkis-Kjell var dock en fröjd att se, fan vad T-sprit förstör hjärnan :D

En skövdebo som med sin kropp vaktade en ledig parkeringsruta utanför köpcentret Gekås i Ullared blev "påkörd" av en annan shoppingsugen man förra veckan.
Vakta en p-plats med kroppen?
Jag tror inte han som körde var shoppingsugen, han såg nog bara chansen att bli av med en bidragstagare till.
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top