Ullared!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Om man inte såg framför sig hur Månas väljare ser ut, vet man det nu. Fy fan.

Mona och SD borde slå upp en permanent valstuga där.
Fy fan, detta finns i Sverige.

Mer skrämmande än en nackenshock av Babben Larsson.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nej. Exakt samma grejer som du hittar på Maxi, Mekonomen, Elgiganten osv. Fast 30-50% billigare.

Nej du, där har du fetfel!

Min fru var där för ett tag sen och köpte sån skit som man annars handlar i mataffär eller ÖoB eller liknande.

Jag rannsakade kvittot och kom fram till att förtjänsten var ca 50 spänn på en tusenlapp. Det är 5% det! Visst, skräp som "personliga nummerskyltar" och nail tattoos var billigt, men hade det någonsin inhandlats om man inte åkt till WT-stället nr 1 i sverige?

Tilläggas bör att ca 30 mil i bil skall adderas till ekvationen. En modern bil kostar ca 30 spänn milen. Det blir 900 spänn det. Vips var det 30% dyrare att handla på Gekås. Som försvar kan man då säga: " det är en sån mysig utflykt". Jo, my ass att det är. Stå i kö i regn och 4 plusgrader i en timma, trängas med svettiga äckliga WT-människog och han tuggummi "hallåååååå" bögen med sin morsa (höll på att slå sönder TV´n!).

Jag betalar hellre 5% mer på ÖoB och spanar World Superbike på Teve. Pungkt!

PS. Fy fan va WT Gekås är! DS.

/ Jens
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag betalar hellre 5% mer på ÖoB och spanar World Superbike på Teve. Pungkt!

PS. Fy fan va WT Gekås är! DS.

/ Jens

Håller med till 100 %. Hellre betalar jag extra för att slippa skiten.

Och varför blir folk som galna när det är extrapriser? Dom handlar prylar som dom inte behöver, och bränner på så vis mer pengar än om dom stannat hemma. Fattar helt enkelt inte grejen. :va

Undrar hur många män det är som åker dit frivilligt!? Skulle gissa att det är mycket husfriden som avgör.

"Lennart...nu ska vi åka till Ullared och SHOPPA".
"Nää Barbro....jag vill inte"
"Lennart...du blir utan sex..och får städa och laga mat..och sen tar jag ut skilsmässa"
"Ja..ja...jag häktar väl på husvagnen dårå" :rolleyes:

//M
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Håller med till 100 %. Hellre betalar jag extra för att slippa skiten.

Och varför blir folk som galna när det är extrapriser? Dom handlar prylar som dom inte behöver, och bränner på så vis mer pengar än om dom stannat hemma. Fattar helt enkelt inte grejen. :va

Undrar hur många män det är som åker dit frivilligt!? Skulle gissa att det är mycket husfriden som avgör.

"Lennart...nu ska vi åka till Ullared och SHOPPA".
"Nää Barbro....jag vill inte"
"Lennart...du blir utan sex..och får städa och laga mat..och sen tar jag ut skilsmässa"
"Ja..ja...jag häktar väl på husvagnen dårå" :rolleyes:

//M


Och dom 2 rökkärringarna då, fifan vilka äckelkärringar. -"Deon luktar ju inget". Nä, du rökte bort lukten ur näsan för 30 år sen! :fakta

Robert Wells: Dessa 2 glömmer man inte....
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Nej du, där har du fetfel!

Min fru var där för ett tag sen och köpte sån skit som man annars handlar i mataffär eller ÖoB eller liknande.

Jag rannsakade kvittot och kom fram till att förtjänsten var ca 50 spänn på en tusenlapp. Det är 5% det! Visst, skräp som "personliga nummerskyltar" och nail tattoos var billigt, men hade det någonsin inhandlats om man inte åkt till WT-stället nr 1 i sverige?

Jag håller med om att det är WT där men jag var där själv och handlade för en mån sen så jag vet vad jag pratar om. Turtle bilvax för 49kr ist för 119kr, strykjärn för 199kr ist för 499kr, osv osv. Sen kan jag hålla med om att man inte ska åka dit och frenziehandla bara för att det är billigt så att man till slut har spenderat lika mycket pengar endå, på grejer som man inte behöver.

Andra bra exempel på riktigt billiga grejer är leksaker, lampor, hushållsgrejer, julpynt, elektronik, film & spel & musik, osv osv.

Men men, det fina är att ingen tvingar dit er som vill handla dyrt. :)

Undrar hur många män det är som åker dit frivilligt!? Skulle gissa att det är mycket husfriden som avgör.

Jag åker gärna dit vartannat år och handlar på mig vissa saker asbilligt. Det är inte roligt att stå i kö, men man kan leva med det om man sparar ett par tusenlappar på resan (inklusive vad resan kostar).
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Och min tjej har redan bestämt sig; Hon ska dit! Fyfan, det är så man skäms :huvet

Ha en trevlig utflykt. Följer du inte med lär hon anse att du inte älskar henne längre.

Lite skämtsamt menat, men jag har heller aldrig förstått vitsen med att köra långa avstånd för att kunna handla billigt skit och bunkra för hela året vilket verkar vara kutymen.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Sommaren 2010 vill jag också sitta ensam på en gräsmatta och dricka tändvätska medan frugan knockar taket på varje kreditkort vi har.

Det kommer bli trevligt.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Andra bra exempel på riktigt billiga grejer är leksaker, lampor, hushållsgrejer, julpynt, elektronik, film & spel & musik, osv osv.

Men men, det fina är att ingen tvingar dit er som vill handla dyrt. :)

Om de lyckas hålla nere marginalerna på Ullared med så mycket som 30-40% per vara så handlar du uppenbarligen på fel ställen i vanliga fall.
Ungefär som med folk som handlar på ÖoB och påstår att det är billigt. Det är INTE billigt på ÖoB men det finns skräp i lägre prisklasser helt enkelt :fakta
Sen att de har en mängd lockvaror varje vecka är en annan femma, misstänker att Gekås kör liknande fulingar med stora röda prislappar och korgar fyllda till bredden med skit.
De flesta går på det, så är det.

Ha en trevlig utflykt. Följer du inte med lär hon anse att du inte älskar henne längre.

Icke, jag skulle aldrig sätta min fot där oavsett vilket. Ok om de hade en taxfree eller en bana för hojen bredvid, då skulle jag följa med. Inte annars.
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag håller med om att det är WT där men jag var där själv och handlade för en mån sen så jag vet vad jag pratar om. Turtle bilvax för 49kr ist för 119kr, strykjärn för 199kr ist för 499kr, osv osv. Sen kan jag hålla med om att man inte ska åka dit och frenziehandla bara för att det är billigt så att man till slut har spenderat lika mycket pengar endå, på grejer som man inte behöver.

Andra bra exempel på riktigt billiga grejer är leksaker, lampor, hushållsgrejer, julpynt, elektronik, film & spel & musik, osv osv.

Men men, det fina är att ingen tvingar dit er som vill handla dyrt. :)



Jag åker gärna dit vartannat år och handlar på mig vissa saker asbilligt. Det är inte roligt att stå i kö, men man kan leva med det om man sparar ett par tusenlappar på resan (inklusive vad resan kostar).

Jämför du mackens pris på vax med gekås så blir det asbilligt. Men jämför du Gekås med ÖoB eller annat lågprisvaruhus blir det billigt.

Men som sagt, räknar man inte sin fritid bättre (dom som åker bil 4 timmar, står i kö 2 timmar....) och inte räknar in slitage på bil och så vidare så kan man nog lura sig själv till att det är asbilligt.

Vad var det för strykjärn förresten?

V6 tuggummi är 1kr billigare / paket på ÖoB än Gekås, där loosade min fru 10 spänn :hahahahaha :arsele

/ Jens

Det är ju helvete vad mycket kunskap folk som aldrig varit där besitter.


:gnissla

Jag har tyvärr varit där!
 
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Konstigt att bara en har nämnt den sminkade bögen i rosa byxor och hans mamma som på håll såg ut som en syster..

"Vart har ni djiiiinsen? Säljer ni vita djiiins här?"
 

Gabor

Guest
Håller med till 100 %. Hellre betalar jag extra för att slippa skiten.

Och varför blir folk som galna när det är extrapriser? Dom handlar prylar som dom inte behöver, och bränner på så vis mer pengar än om dom stannat hemma. Fattar helt enkelt inte grejen. :va

Undrar hur många män det är som åker dit frivilligt!? Skulle gissa att det är mycket husfriden som avgör.

"Lennart, nu ska vi åka till Ullared och SHOPPA".
"Nää Barbro....jag vill inte"
"Lennart...du blir utan sex..och får städa och laga mat..och sen tar jag ut skilsmässa"
"Ja..ja, perfekt, här är papperen, så-lång å ha ett bra liv..." :yoparty:D
//M

Lite edit ...:D
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jämför du mackens pris på vax med gekås så blir det asbilligt. Men jämför du Gekås med ÖoB eller annat lågprisvaruhus blir det billigt.

Synd att du tar 20.000 pers / dagen för kompletta idioter som (förstås) jämför priserna med deras lokala mack som har extra stort påslag. Jag jämför priserna med där jag kan handla billigt hemma, dock inte just ÖoB alltid. Om vi nu återgår till bilvaxexemplet så skulle väl det kosta 149kr på macken mot 49kr på Gekås..

Att argumentera för att det INTE är billigt på Gekås blir dock ganska dumt, men du kan ju fortsätta att tro att du kan hitta motsvarande utbud av varor på ditt lokala ÖoB till samma priser.

Men men, du kanske har genomskådat Gekås evil masterplan medan vi andra blir grundligt lurade på att handla billigt där. Eller jag menar "billigt" förstås. :hej
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Okej vem är den skyldiga
:D
Skövdebo i parkeringsbråk i Ullared.
En skövdebo som med sin kropp vaktade en ledig parkeringsruta utanför köpcentret Gekås i Ullared blev "påkörd" av en annan shoppingsugen man förra veckan. Innan skövdebons familj hann till den lediga rutan med bilen kom en annan bilist och bad mannen flytta på sig, skriver Västgötabladet. Skövdebon stod dock kvar och vaktade p-platsen, något som fick antagonisten att släppa upp kopplingen på sin bil och därigenom också mota honom från rutan.

Skövdebon fick ont i ett knä och polisanmälda bilföraren som nu är misstänkt för misshandel. Hurvida skövdebon hitade en annan parkeringsplats eller inte förtäljer inte historien.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Varför ska de sätta upp en valstuga där andelen väljare säkert redan är ungefär 95%? :confused:

Bjuda på sunkigt kaffe ,dela ut ballonger och sikta på tresiffrigt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top