Ultimata larmet till hojen!?

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Äää bind fast kuken i hojen så om nån tar du så får du ju så ont så att polisen kommer ju höra ditt skrik minst 2 mil ifrån där du bor

RobnRaz

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
såååå
ursäkta min kanske väldigt dumma fråga:

om man nu har en sån och hojjen blir snodd; and then what?

är den kopplad till polisen eller nåt sånt? eller ska man ge sig ut och försöka hitta den själv(den kan ju röra på sig hela tiden eller väldigt ofta iallafall).

självklart förstår jag poängen med att veta var hojjen finns, men ställer mig just frågan hur jag sen ska 'hämta' den, kan vara i rörelse väldigt ofta och allt det där.

och jag är inte negativ mot produkten heller utan undrar bara. jag är väldigt ny på hela mc-världen och allt som ingår i det.

är det någon som har egen erfarenhet, för det känns som att det kan bli en lång jakt på att hämta tillbaka sin hoj...om det nu ens lyckas...

bara grejen att få en mess så fort hojen bara rör sig 1 cm räcker gått o väl för att ta fram slagträet o ut o vänta utanför garaget :yoparty

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
ursäkta min kanske väldigt dumma fråga:
om man nu har en sån och hojjen blir snodd; and then what?

Jag har tyvärr viss erfarenhet av att få hojar stulna, och i båda fallen har det dröjt ca 10 dagar och sedan har hojen upphittats i någorlunda skick, men ändå tillräckligt skadad för att bli inlöst av f-bolaget. Troligtvis hade jag inte haft nån större nytta av ett GPS-system då, mer än att hojen kanske hade hittats efter kortare tid. Däremot är SMS vid stöldtillfället värt en del tycker jag.

EDIT: Man ska dock inte glömma att om man 10 minuter efter att hojen blev snodd kan säga till polisen exakt var den är, så finns det ju viss chans att ungdj*vlarna (i mitt fall) åker dit. :tummenupp

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag har tyvärr viss erfarenhet av att få hojar stulna, och i båda fallen har det dröjt ca 10 dagar och sedan har hojen upphittats i någorlunda skick, men ändå tillräckligt skadad för att bli inlöst av f-bolaget. Troligtvis hade jag inte haft nån större nytta av ett GPS-system då, mer än att hojen kanske hade hittats efter kortare tid. Däremot är SMS vid stöldtillfället värt en del tycker jag.

EDIT: Man ska dock inte glömma att om man 10 minuter efter att hojen blev snodd kan säga till polisen exakt var den är, så finns det ju viss chans att ungdj*vlarna (i mitt fall) åker dit. :tummenupp

ok, jag förstår. men man får väl ut försäkring på sin hoj även om den inte hittas. eller?

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Hmmm, ultimata MC-larmet. Det måste väl vara ett kilo C4 och en rörelsesensor. :cdevil

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Och så köper han som vill ha just din moppe, bil eller båt en sådan här så funkar dit GSM/GPS larm precis inte alls!! :huvet

http://www.navigadget.com/index.php/2007/01/29/gps-and-gsm-jammer

/Fürstenhoff.

Mjo, men den slår ju bara ut den enheten som den kopplas ihop med genom laddaruttaget och sist jag kollade så hade jag inget cigarettuttag på min hoj (kanske på en GW? :D ). För en global sändare är inte tillåtet då det nästan skulle klassas som militär störutrustning eftersom det skulle störa ut allt i dess område. Inte direkt populärt, så ser inte den utrustningen som ett direkt hot

Visst, vet man vad man gör, så kan man ju koppla in den på elen och ta det därifrån, men å andra sidan, vill de verkligen själa en hoj så mycket så kommer de lyckas oavsett och då kan man aldrig skydda sig.

Gillar verkligen den här typen av larm, ska nog lura på att investera i det.

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
är den kopplad till polisen eller nåt sånt? eller ska man ge sig ut och försöka hitta den själv(den kan ju röra på sig hela tiden eller väldigt ofta iallafall).

självklart förstår jag poängen med att veta var hojjen finns, men ställer mig just frågan hur jag sen ska 'hämta' den, kan vara i rörelse väldigt ofta och allt det där.
Man får ringa Polisen och ge dom koordinaterna du får på sms alt. så hämtar de upp dig så åker ni tillsammans.

Behövs ju inte direkt någon rundresa utan bara åka dit det stora röda krysset på skattkartan visar :tummenupp

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Man får ringa Polisen och ge dom koordinaterna du får på sms alt. så hämtar de upp dig så åker ni tillsammans.

Behövs ju inte direkt någon rundresa utan bara åka dit det stora röda krysset på skattkartan visar :tummenupp

haha jojo självklart, tänkte bara att tjyvven kan ju åka omkring och det ganska mycket vilket innebär att det kan bli en jakt...och en lång sådan och det gör vä knappast farbror polisen idag...

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Eller så slänger man över en Aluminiumfilt (räddningsfilt) över hojen innan man rör den. Så gör buset när dom misstänker trackers när dom stjäl gods från lastbilar.

Vad fan är detta, tipstråd för tjyvar eller? :mad:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Vad fan är detta, tipstråd för tjyvar eller? :mad:

Jag tänkte lite samma sak. Erfarna tjuvar lär ju redan känna till metoderna, men moppeglin som de som snodde min hoj skulle säkert kunna snappa upp ett och annat från den här tråden. Kanske inte borde låta vissa av inläggen här stå kvar i alla evighet i alla fall.

iop

Motard for life!!!
Gick med
11 May 2007
Hoj
KTM 990, KTM660, Macio 250
Vart finns "NavEye TrackIT" att köpa billigast på nätet??
Autolarm.se säljer för 2895kr finns det fler?

Ett måste tills sommaren kommer :yoparty

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
låter bra..

men jag vill ha extra funktioner, att kunna styra vissa grejer på hojen genom ett sms..

få ett sms om att hojen är borta och åker e4 i 240 km/h..
att då kunna skicka ett sms "100% bromsverkan på framhjul", DET skulle vara värt nåt.

greeen

Medlem
Gick med
22 Feb 2008
Hoj
Honda cbr 929 rr
det ända larmet jag litar på när hojen ställs i garaget är min schäfer.. lite värre när den ställs på pakering.. men då brukat jag lämna kvar sambon..:D :D

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
haha jojo självklart, tänkte bara att tjyvven kan ju åka omkring och det ganska mycket vilket innebär att det kan bli en jakt...och en lång sådan och det gör vä knappast farbror polisen idag...

Man får väl hoppas att han inte kör dygnet runt. Nån gång borde han ju vila :va

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
har ett par larm kvar se annonsen nedan:tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...