Ultimata larmet till hojen!?

greeen

Medlem
Gick med
22 Feb 2008
Hoj
Honda cbr 929 rr
hunden.. sambon tar jag timlön för..:D :D hoppas inte jultomten ser detta då lär de inte bli många julklappar..

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Det räcker med 30s kallvarvsmisshandel för att inte jag vill ha tillbaka hojen efter stöld. Än mindre om nån varit ute och kört och inte tala om klotat eller tappat den. Försäkringsbolaget kan byta allt på utsidan men hur det ser ut i motor och växellåda vet ingen.

Hellre ett larm som varnar och skrämmer. Sen är det för sent.

Mitt Spyball har räddat min ZR-7S en gång. Det enda jag fick byta var en bromskiva som blev böjd när de försökte bända loss skivbromslåset. Det tråkiga med Spyball är att det är temperaturkänsligt. Men det gjorde sitt jobb i alla fall.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Köpte ett larm till mig och ett till kusinen av abethebabe lätt att koppla och smidigt att gömma. Visst min hoj är inte värd så mycket men billigare stöldskydd hittar man inte. Har de främst för att hålla busungar som vill ha nåt att busa runt med och sedan dumpa, men de som verkligen vill sno en hoj snor den ändå. och det lär inte hända med min då det finns mycket dyrare hojar de lägger mödan på. med detta larm som talas om i denna tråd verkar inte dumt, så länge den inte blir obligatorisk och storebror har lättare att ha koll på oss när vi är ute och åker ;P

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
En för var stund
Låter helt klart intressant!

Jag skulle kunna tänka mig att ta på mig att försöka få till ett gruppköp om det finns intresse?

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
En för var stund
Kommer kontakta företaget idag och snacka gruppköp och se vilka mängder som krävs för att få ner priset.
Återkommer när jag vet mer :tummenupp

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Själv har jag ett tvåvägs Scorpio-larm med permitter-sensor (börjar varna när man närmar sig hojen). Larmet når (max) 800 meter men det är tillräckligt anser jag. Dessutom tjuter det så in i h-e.

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Fungerar verkligen GPS-funktionen när hojen står i ett garage? Sedan är det väll ganska vanligt att hojen knuffas in i en buss/lastbil och inte heller där fungerar GPSen. Väl där inne kan jag tänka mig att den seriöse tjyven faktiskt kollar efter eventuella larm...

Det är väll egentligen bara vid de tillfällen någon sågar upp diverse lås och sedan kör hojen därifrån, detta fungerar, men isåfall fungerar det säkert bra.

Är spyball bra? Tror lite på själva skrämsel & uppmärksamheten ett tjutande larmt ger.

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
Klart intressant! hör av dej om du drar igång en tråd för testpiloter :)

Uppdatering:

Fick ett samtal förra veckan från han som säljer dessa i Sthlmsregionen, larmen skulle ha kommit nu i mitten av Mars men är försenade ( som all elektronik/roliga grejjer oftast är)

Han kommer ringa när sakerna är hemma, jag återkopplar när det händer.

Trevlig helg alla!

//

J.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Är spyball bra?

Ja det är bra. Driftsäkert. Låter högt. Nackdel är att det är temperatur känsligt. Vid +5 kan man sätta sig på cykeln utan att larmet går. Vid +35 räcker det att man kör en gräsklippare brevid för att larmet ska gå.

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Om det finns fler som blev lika eld & lågor som jag så hör av er så kan jag beställa/ hjälpa er att komma i kontakt elr beställa.

Eller starta en tråd vid intresse/beställning.

Mvh

Jonas

Ett nytt gruppköp på sporthoj kanske? :) hehe. Minns hur det var när minimotosarna kom. Hoppas på bättre kvalitet på detta larmet. ;)
Är det förresten nån som har koll på hur svårt det är att få bort ett sånt här larm? Ju vanligare och bättre larmet blir desto mer känt blir det även för professionella hojtjuvar.
En sak till jag undrar är vad det kommer kosta att använda larmet? Eftersom det är GSM/GPS baserat så luktar det abonnemangsavgifter lång väg.

Sen när vi är 100+ personer här på forumet som har ett sånt larm så inrättar vi en nationell hojtjuv kick ass task force för tillbakahämtande av hojjar. :mad:
Jag fixar ölen. :D

Last edited:

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
Sen när vi är 100+ personer här på forumet som har ett sånt larm så inrättar vi en nationell hojtjuv kick ass task force för tillbakahämtande av hojjar. :mad:
Jag fixar ölen. :D[/QUOTE]

Precis min tanke!!!:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Jag fixar marshmallowsen för grillningen över hojtjyvens hus som står i brand...:näsblod

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024