Ultimata larmet till hojen!?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Köpte ett larm till mig och ett till kusinen av abethebabe lätt att koppla och smidigt att gömma. Visst min hoj är inte värd så mycket men billigare stöldskydd hittar man inte. Har de främst för att hålla busungar som vill ha nåt att busa runt med och sedan dumpa, men de som verkligen vill sno en hoj snor den ändå. och det lär inte hända med min då det finns mycket dyrare hojar de lägger mödan på. med detta larm som talas om i denna tråd verkar inte dumt, så länge den inte blir obligatorisk och storebror har lättare att ha koll på oss när vi är ute och åker ;P

kanon att ni är nöjda med larmet:) har ett fåtal kvar om ngn är intresserad:tummenupp, skicka pm:tummenupp

zussi

TELGETOK
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 600
Detta är ju inte ngn nyhet direkt. Dessa typer av larm med GeoFence och gsm/gps-spårning har funnits länge.

Ja de har ju funnits ganska länge ...de har använts mest till båtar & svindyra bilar.

Kenta på Mc-hörnan berättade om dem förut men då kostade de runt
4000:- + en 1000:- varje år vid batteribyte och testning.

Den gömde man "bara" i hojen.

Den firman satte efter tjyven och använde helikopter om de behövdes. Sen kontaktade de polisen.
Men lämnade de gränsen så var det kört...tydligen...:confused:

Men det var några år sen som vi pratade om det så det är väl annorlunda nu...

Ska höra med honom igen... återkommer med pris & namn...

:tummenupp

Nynäsbusan

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
2013 Ducati MTS 1200s T
Går inte att PM.a dig. Bannad pga reklam eller? PMa mig istället vettja och affärerna fortsätter att rulla!

Har haft "diffusa" ynglingar i området, så nu blir det larm!!!:gnissla
Har han något larm kvar för 500:- så kan han PMa mig också!

Min hoj har visserligen 3 lås, står i garage som är 15 meter från mitt sovrum. Men va fan, tänk om jag sover och inte hör när dom bryter sönder dörrkarmen och släpar bort pärlan!!!! :gnissla
Problemet är inte att hitta hojen igen, utan att vakna när dom pillar!:D
Sen är tomten stor, så dom får släpa några meter, och då har jag tid att ta fram Mr Glock!!!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Hur funkar dessa lås med inbyggt larm? http://www.mcpoolen.se/tbh/las/abus/detecto8000.shtml

Vilken typ av larm är att föredra? Sover 6m från hojen, men vill bli uppmärksammad om någon är på den och fipplar. Alltid kapell på också. Ingen sjukt attraktiv hoj som vissa andra, men ändå.

Edit: Borde ju inte vara så svårt att konstuera något själv. Typ en trådlös ringklocka som plingar ovanför sängen när hojens läge ändras.

Edit 2: Givetvis ska det inte få falsklarma, eftersom det är helt verkningslöst efter några tillfällen. Inte heller får låset tjuta när man ska låsa upp det.

Last edited:

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Detecto8000 ska tydligen vara stor, tung och klumpig...
Åk till en affär och titta/känn efter ett sånt lås!

Sedan har jag själv ett larm från Abethebabe och är nöjd med den.
Larmet började tjuta när en grannpojk pillade på den igår... :tummenupp
Vad bra det känndes då att man hade den larmat! :D
Och så ska vi inte tala om coolhetsfaktorn när det piper varje gång man larmar/avlarmar.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Detecto8000 ska tydligen vara stor, tung och klumpig...
Åk till en affär och titta/känn efter ett sånt lås!

Sedan har jag själv ett larm från Abethebabe och är nöjd med den.
Larmet började tjuta när en grannpojk pillade på den igår... :tummenupp
Vad bra det känndes då att man hade den larmat! :D
Och så ska vi inte tala om coolhetsfaktorn när det piper varje gång man larmar/avlarmar.

Det gör inget vad den än väger. Den ska ändå bara användas hemma. Inte heller låsets klass är intressant då jag kommer att låsa den med andra godkända lås.

Varför kan man inte maila/PMa abethebabe??? :va

F1eX

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2006
Hoj
Honda VFR -00 - såld, Yamaha XJ6 -09
En fråga till alla er som har larm;

Har någon råkat ut för att larmet "tjuvdrar" ström?

Jag har ett larm hemma, men vågar inte installera det!
Har någon hört eller vart med om det?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
GSM-larmen suger då det är ett 3-punktsspårning. GPS är det enda om man vill ha tracking. Annars har Abethebabe på forumet riktigt prisvärda och bra larm. Ingen rör din hoj om den börjar tjuta och leva om som satan.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
GSM-larmen suger då det är ett 3-punktsspårning. GPS är det enda om man vill ha tracking. Annars har Abethebabe på forumet riktigt prisvärda och bra larm. Ingen rör din hoj om den börjar tjuta och leva om som satan.

Visst, sure, fine, whatever, men HUR kommer man i kontakt med mannen???

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
En fråga till alla er som har larm;

Har någon råkat ut för att larmet "tjuvdrar" ström?

Jag har ett larm hemma, men vågar inte installera det!
Har någon hört eller vart med om det?
Jag tror spyball-larm kryper ned i någon sorts dvala efter någon vecka, så det ska nog funka. Tror jag har haft min hoj stående ett par veckor utan att starta med larm inkopplat och det har fungerat bra. Ska man ha den stående längre ska man ju i v f som helst plocka ut batteriet.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Spyball somnar efter 14 dagar.

Jag har även testat Defa nu och jag kan inte rekomendera det direkt... Egentligen har de slutats säljas sedan ett år med det finns tydligen larm ute i lager. Det finns heller inga reservdelar till det. Vad det gäller funktion och användadnde så förstår jag att de slutat sälja det....

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
KTM 660 -04
Det här är lite billigare: www.elfa.se

GPS/GSM/GPRS Tracker TR-151

Stötsäker och vattenskyddad GPS/GSM/GPRS-tracker. Används för spårning och larm av egendom. Larmar via SMS eller GPRS. Möjlghet att spåra i realtid via GPRS. Separat SOS-knapp med larm till 3 förprogrammerade nummer eller till Call Center. Funktion för geografiskt larm och inbyggd tilt-sensor. Vid larm kan man ringa upp tracker och via trackers mikrofon lyssna på vad som händer. Konfigureras via SMS eller USB-anslutning till dator.

Levereras med laddningsbart batteripack, laddare,
USB/PC-kablage och CD med programvara.

Artikelnr.: 14-304-64
SEK 1510.00

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Hur funkar dessa lås med inbyggt larm? http://www.mcpoolen.se/tbh/las/abus/detecto8000.shtml

Vilken typ av larm är att föredra? Sover 6m från hojen, men vill bli uppmärksammad om någon är på den och fipplar. Alltid kapell på också. Ingen sjukt attraktiv hoj som vissa andra, men ändå.

Edit: Borde ju inte vara så svårt att konstuera något själv. Typ en trådlös ringklocka som plingar ovanför sängen när hojens läge ändras.

Edit 2: Givetvis ska det inte få falsklarma, eftersom det är helt verkningslöst efter några tillfällen. Inte heller får låset tjuta när man ska låsa upp det.

Låset är ett skämt. Larmet låter ungefär lika högt som en pysande myggfis. Vidare så går inte låset på (på min hoj i alla fall) skivorna utan att vrida in det och har man satt i kedjan så går inte låset att vrida in :huvet

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
back on track nu:) pm:a!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...