Ultimata larmet till hojen!?

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Edit 20080712:
Kommer nog även själv gå på Scorpio larmet - http://www.scorpioalarms.com/product...cycle/sr-i900/

Samt kompletera med ett GPS-larm typ NavEye!

Så som svar på min egen tråd - där har ni det Ultimata larmet till hojen! :tummenupp

--------------------------------------------------------------------------

Har läst om larmet NavEye TrackIT från Mobwatcher och det låter riktigt jävla lovande - någon annan som har erfarenheter om detta larm?

http://www.mobwatcher.com/docs/naveye_trackit.pdf

http://www.mobwatcher.com/

Är lite småsugen att köpa detta larm till cykeln så kom igen ni som vet jag vill höra era synpunkter!!

Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ha du kollat pris?
Lär nog kosta en slant, men det kan det ju vara värt om man har en dyr hoj.

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Har köpt aktier i bolaget nu, tror detta är precis det larm som behövs! Det anger exakt vart hojen är, larmar direkt och kommer till mobilen! Alla nya hojar bör få ett sådant larm installerat vid köp!

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Intressant. jag har alltid varit intresserad av ett bra larm/trackingsystem men jag har aldrig hittat någon bra test som jämför de som finns på marknaden... och det är ett par. Vilka är bäst, och varför?

Har köpt aktier i bolaget nu, tror detta är precis det larm som behövs! Det anger exakt vart hojen är, larmar direkt och kommer till mobilen! Alla nya hojar bör få ett sådant larm installerat vid köp!

Detta är ju inte ngn nyhet direkt. Dessa typer av larm med GeoFence och gsm/gps-spårning har funnits länge.

Last edited:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Detta är ju inte ngn nyhet direkt. Dessa typer av larm med GeoFence och gsm/gps-spårning har funnits länge.

Jo fast tror detta företaget kan slå hårt, det verkar seriöst och har en bra produkt att erbjuda! Går dom hårt inpå hojmarknaden så har dom nog en kundkrets som är villig till att köpa. Många har ju hojen endast trafikförsäkrad!

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
Detta verkar ju vara just det ultimata larmet. Börjar bli lite trött på o gå ner i garaget 3 ggr per kväll för att kolla om babyn står där..

Snackade just med en representant hos Mobwatcher och han berättade att deras största kundgrupp är ju båtar men att det funkar ju likabra till mc.
Sedan hänvisade han mig till återförsäljarna. Efter att ha provat ett par st och ingen visste typ ingenting så talade jag med honom igen och sa att jag skulle informera mina "hojpolare" för att kolla av intresset.

Har beställt en idag till mig, ser ut som om dom kan levereras i mitten av mars.
Priset är 2895:- inkl.moms.
Installationen är med 2 kablar från enheten till + & -:tummenupp

Om det finns fler som blev lika eld & lågor som jag så hör av er så kan jag beställa/ hjälpa er att komma i kontakt elr beställa.

Eller starta en tråd vid intresse/beställning.

Mvh

Jonas

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Detta verkar ju vara just det ultimata larmet. Börjar bli lite trött på o gå ner i garaget 3 ggr per kväll för att kolla om babyn står där..

Snackade just med en representant hos Mobwatcher och han berättade att deras största kundgrupp är ju båtar men att det funkar ju likabra till mc.
Sedan hänvisade han mig till återförsäljarna. Efter att ha provat ett par st och ingen visste typ ingenting så talade jag med honom igen och sa att jag skulle informera mina "hojpolare" för att kolla av intresset.

Har beställt en idag till mig, ser ut som om dom kan levereras i mitten av mars.

Om det finns fler som blev lika eld & lågor som jag så hör av er så kan jag beställa/ hjälpa er att komma i kontakt elr beställa.

Mvh

Jonas

Klart intressant! hör av dej om du drar igång en tråd för testpiloter :)

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Helt klart intresant sak !!!:tummenupp

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Sån ska jag köpa. Har inget garage just nu och har kikat på lite olika larm och detta verkar vara bäst hitintills.

Vad händer om batteriet dör på hojen? Finns det då nåt extra batterri i den där lilla dosan?

edit: såg att det fanns ett inbyggt uppladningsbart batterri. nån som vet om det laddas upp av hojbatteriet

Last edited:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Låter ju kanonbra! Men en liten fråga, som proffs tjuv är inte såna här larm typ det första man kollar efter? Borde liksom vara rätt enkelt och koppla bort? Jag vet inte bara en tanke...

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
Sån ska jag köpa. Har inget garage just nu och har kikat på lite olika larm och detta verkar vara bäst hitintills.

Vad händer om batteriet dör på hojen? Finns det då nåt extra batterri i den där lilla dosan?

edit: såg att det fanns ett inbyggt uppladningsbart batterri. nån som vet om det laddas upp av hojbatteriet

Tjaba,

detta larmet har ett spänningsbortfall säkring mao skickar den ett mess till dig om ditt batteri lägger av/elr blir bortkopplat. Sitter väl nån form av litet batteri i dosan. Vet inte hur länge det lirar..:va

J.

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Låter ju kanonbra! Men en liten fråga, som proffs tjuv är inte såna här larm typ det första man kollar efter? Borde liksom vara rätt enkelt och koppla bort? Jag vet inte bara en tanke...

Borde ju gå att gömma den ganska bra med tanke på storleken. Men det är ju klart, börjar den tjuta så är det ju ganksa lätt att lokalisera den.

Eller har den larmsiren? Eller kan man sätta sirenen någon annastans eller koppla den till tutan?

Får kanske ta ringa till nån återförsäljare.

RobnRaz

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
såååå

Mvh

Har du fått den levererad ännu ?? samt om du kopplat den till hojen ?? verkar den fungera som den ska ? var det svårt med alla inställningar ? många frågor , men jag är jädrans sugen på att köpa en sådan, är väl inte ensam om att besöka garaget man har hojen uppställt i minst 1 gång per dag:tungan

ridder

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Yamaha R1 07 svart
verkar ju klockrent, sånt blir det till min nya hoj helt klart då min blev stulen inatt =( bara å följa efter fanskapen med en laddad bössa å ta dem på plats...

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det låter intressant. Kanske läge för nåt slags gruppköp? :)

EDIT: Jag var visst inte först med att föreslå det. :)

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
ursäkta min kanske väldigt dumma fråga:

om man nu har en sån och hojjen blir snodd; and then what?

är den kopplad till polisen eller nåt sånt? eller ska man ge sig ut och försöka hitta den själv(den kan ju röra på sig hela tiden eller väldigt ofta iallafall).

självklart förstår jag poängen med att veta var hojjen finns, men ställer mig just frågan hur jag sen ska 'hämta' den, kan vara i rörelse väldigt ofta och allt det där.

och jag är inte negativ mot produkten heller utan undrar bara. jag är väldigt ny på hela mc-världen och allt som ingår i det.

är det någon som har egen erfarenhet, för det känns som att det kan bli en lång jakt på att hämta tillbaka sin hoj...om det nu ens lyckas...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln