Umeå - motard-/endurobus v.32?

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Yasha skrev:
Men hallå... :7peta Var var det jag skrev alldeles nyss, jag VILLE ju inte byta hjul på besten! :fatta! :tungan (Då får jag ju stå mitt i natten och meka tillbaka motardhjulen för jag kör INTE på Midlanda med skogstofflor på!!!)

Nu ska vi inte vara såna :)

Man behöver ju inte fara ut på dom värsta myrarna men lite stigar och så kan man ju åka även utan crosstofflorna (även om det blir lite roligare då)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Yasha skrev:
1. Jag kan meka på orginalsystemet om jag får köra på Fastec!!! :7peta (sitter iofs på nu, men det åker av imorgon, Midlanda here i come!!!)
Osäker på att ditt orginalsystem håller 94db, för det är där nånstans vi måste ligga... :( (få min hoj ner till 94db e ju bara drömma)

Men på Torsdag ska jag komma å spruta grus! Vet ni att det e Nolia-mässan också? Där samlas alla som har minst en traktor på gården och går runt å handlar saker. Med din husa så kvalificerar ni er :tummenupp :7peta :hihi

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
OlleR skrev:
Osäker på att ditt orginalsystem håller 94db, för det är där nånstans vi måste ligga... :( (få min hoj ner till 94db e ju bara drömma)
Nä, det förstås.. fast som jag puttrar med min traktor så är det nog inga problem! (se nedan) :arsele

OlleR skrev:
...minst en traktor på gården och går runt å handlar saker. Med din husa så kvalificerar ni er :tummenupp :7peta :hihi
Alla möjliga fula ord och smädelser kommer för min tunga, men jag undviker att låta dessa komma ut i frihet... Traktor *fnys* Du ska f-n få för traktor... :4skrika ( i mina drömmar...)

TT-Henke

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
-Honda CBR 929-
Okay, då ska vi se...

Honken och Holmberg.. samt övriga som är intresserade ? =)

Det blir för min del start onsdag kväll någonstans i centrala Umeå eftersom jag bor där, men vars Yasha och Ghost stannar släpvagnen det är inte bestämt än. Ev blir det från Västerslätt. Vill ni haka på så fixar vi nått bra ställe att mötas på. Skicka ett PM, eller hör av er på annat sätt, för startpunkt eller sträcka kommer nog INTE att läggas ut på nätet.

Det blir lite transport på asfalt, grusvägar/skoterleder samt en fiiin sträcka med mkt whoopisar och sand. Hur det blir att åka utan offroadtofflor de vette tusan, har aldrig provat ! Men det är ingen eller väldigt lite lera, så kör fast, det gör man garanterat inte, men det är ju roligare om man kan gasa lite ! :rock

Ps, Honken, :7peta du har ju en sån där orange sak som går fort... de e ju fusk !

edit: kanske ska klargöra att TT-Henke = Harley@SOE :)

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Yasha skrev:
Alla möjliga fula ord och smädelser kommer för min tunga, men jag undviker att låta dessa komma ut i frihet... Traktor *fnys* Du ska f-n få för traktor... :4skrika ( i mina drömmar...)
Vad ska jag få för traktor? Det lät hett det där! :kär

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
TT-Henke skrev:
Det blir lite transport på asfalt, grusvägar/skoterleder samt en fiiin sträcka med mkt whoopisar och sand. Hur det blir att åka utan offroadtofflor de vette tusan, har aldrig provat ! Men det är ingen eller väldigt lite lera, så kör fast, det gör man garanterat inte, men det är ju roligare om man kan gasa lite ! :rock
Jaja.. jag byter hjul... det låter farligt det du planerat.:skrämd Som om "ngn" får bli uppdragen och igångputtad både här och var. :3freak Och som om jag behöver tanka någonstans på vägen... :4skrika

Kul kommer ni andra nog ha iaf... :rolleyes:

:yoparty

@OlleR: På torsdag.. jag säger bara, på torsdag! Då kommer ubbaklubban fram! :smasha

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Själva fan att man ska jobba :huvet
Torsdagen går fetbort för mig, men helgen ska jag förbereda mig för med nabbdäck å allt! :tummenupp

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
jesseboy skrev:
Själva fan att man ska jobba :huvet
Torsdagen går fetbort för mig, men helgen ska jag förbereda mig för med nabbdäck å allt! :tummenupp
:7peta Dumheter... jobba?!? *suuuuuuck* Men du.. angående lördagen... med nabbdäck menar du "vanliga" offroadisar va?!? Inte dubbat (för de ligger inte på fälg just nu...) :confused: Ja, jag ÄR tjej, så jag har lite trögt med fattningen ibland... :lol

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Yasha skrev:
:7peta Dumheter... jobba?!? *suuuuuuck* Men du.. angående lördagen... med nabbdäck menar du "vanliga" offroadisar va?!? Inte dubbat (för de ligger inte på fälg just nu...) :confused: Ja, jag ÄR tjej, så jag har lite trögt med fattningen ibland... :lol
Förfan, vi har ju haft vinter här i flera veckor nu!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Yasha skrev:
Förlåt, jag kunde inte låta bli :(

Jens menar nånting i stil med enduro eller crossdäck. Jag kan inte förstå denna manöver av mannen i fråga, men jag är ej ännu fulllärd.

May the force be with you Yasha :tummenupp (önskar att det fanns en motsvarande brud-smileyn)

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
TT-Henke skrev:
Ps, Honken, :7peta du har ju en sån där orange sak som går fort... de e ju fusk !

edit: kanske ska klargöra att TT-Henke = Harley@SOE :)

Hehe jo fort går den... tur för er är att chauffören inte är lika snabb :näsblod

Jag tar nog också släpvagn till lämpligt ställe, även om hojen är gatreggad så är den i avsaknad av vissa detaljer bylingen tycker är viktiga...

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
OlleR skrev:
Förlåt, jag kunde inte låta bli :(
Meeeh, mina smileysar var ju för att fortsätta "bråka" med dig, det är lugnt det vet du! :) :Bugar

OlleR skrev:
May the force be with you Yasha :tummenupp (önskar att det fanns en motsvarande brud-smileyn)
Mmm.. ubbaklubban är nerpackad... bara så du vet! :D

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Grusbuset hoppar jag nog över....orkar inte byta fälgar och jävlas...såvida inte nån annan tänker köra med 17" så....

Däremot så ses vi iaf på Bussjö...har varit borta i 2 veckor och inte ens sett på hojen! :näsblod

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Kulgan skrev:
Grusbuset hoppar jag nog över....orkar inte byta fälgar och jävlas...såvida inte nån annan tänker köra med 17" så....

Däremot så ses vi iaf på Bussjö...har varit borta i 2 veckor och inte ens sett på hojen! :näsblod
MUAHAHAHHAAAA!!! Var det en utmaning? Jag måste också byta... gör det på onsdag, så häng med i mekargänget... *L* Annars syns vi på torsdag! :tummenupp

Vi är på g ikväll, Rörkenvisit och så mellanlandar i Gävle och sedan bär det av! :yoparty

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Regnet öste ner ikväll på Bussjö, men inte f*n var det tråkigt för det... Roligare får man leta efter, var min första bankörning ( första ens prova min hoj ordentligt ) och jag kan ju bara säga att det blir inte den sista. Var fegare än fegast i början, men det släppte med sig ju fler varv man körde. :tummenupp Blir o lasta hojen igen nästa torsdag o gasa gärnet på Bussjö... Förresten Oller, vart höll du hus, hade ju med mig x-games till dig!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
TjReal skrev:
Regnet öste ner ikväll på Bussjö, men inte f*n var det tråkigt för det... Roligare får man leta efter, var min första bankörning ( första ens prova min hoj ordentligt ) och jag kan ju bara säga att det blir inte den sista. Var fegare än fegast i början, men det släppte med sig ju fler varv man körde. :tummenupp Blir o lasta hojen igen nästa torsdag o gasa gärnet på Bussjö... Förresten Oller, vart höll du hus, hade ju med mig x-games till dig!
Fan va kul!

Förlåt mig :( Tack för att du brännt ut den, jag har skiiitrisig uppkoppling å får ändå inte hem den förns om en månad om jag skulle söka reda på den... Ivartfall så var jag inte där för att jag har en kajk packbox och blev inte motiverad att slarva ihop det och spendera olja för 200 riksdaler på en regndag i bussjö :( Nästa gång det är tort ska jag se till att vara där!

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Ja blev en riktigt blöt kväll....var bara 4st som vågade sig dit men det är ändå bra måste jag säga....brukar ju knappt vara nå mer när det är sol!

See you nästa Torsdag då TJ!

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Japp :tummenupp Nästa tors. blir det nya friska tag, skall köras ännu hårdare då, om man vågar dvs :tungan

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Vi var ju där?!? På Bussjöbanan, klockan 18 och inte en kotte där?!? :va SÅ vi for därifrån... :( Jag som var så himla sugen att prova! *suck* Fick inte tag på träningsansvarige på telefon heller... vi kanske hamnade fel? :confused:

Bra att ni hade kul iaf... Kanske en annan gång? :rolleyes:

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping