MickeZX7R
Posör
Jag undrar eftersom jag aldrig gjort det på någon av mina motorcyklar.
De har startat som de ska efter en vintersäsong i kallgaraget.
De har startat som de ska efter en vintersäsong i kallgaraget.
Brukar plugga in laddaren nån gång eller två under vintern för att hålla batterierna fräscha.
- Så varför laddar du?Jag har alltid gjort samma. När kommit att tänka på det gått och kopplat på laddaren det brukar visa fullt nästan meddetsamma. Har aldrig behövt byta något mc batteri
- Så varför laddar du?
- Nu var jag väl iof nyfiken på fleece´s svar, men för din del då så märker du av så mycket effektförlust i batteriet att du tycker det behöver upp till 100%?Varför inte?
Alla batterier självurladdar, och det finns alltid någon spöklast på moderna motorcyklar, om inte annat någon klocka.
Det skadar inte att ladda på en stund
- Så varför laddar du?
- Ja om de landar på enbart 25% laddning förstår jag varför man vill/behöver underhållsladda.Jag kopplar på en smartaddare när jag ställer bort, något år hade någon dragit ur den sladden typ dagar efter att jag hade ställt bort och hojen startade ändå.
Nu har den inte ens klocka.
Moderna hojar drar mer i spöklast och att stå med 25% kvar i batteriet är sämre än att laddas på några gånger till fullt (gäller bly/syra)
- Ja om de landar på enbart 25% laddning förstår jag varför man vill/behöver underhållsladda.
Sen vet jag inte vad kriterierna för "modern" är, men mina gamla hojar har inte laddat ur många procent under vintern. (06:a och -14)
- Ja jag använder Litium Life och/eller gelbatterier, så kanske är annorlunda då.*förklarande text*
Hondan 500 är den enda mc jag haft som klara sig under vintern.
Lite synd på den jag har nu.
Får plocka bort delar från halva hojen för att ta ut batteriet å ladda det?
Garaget mitt har ej några uttag
Hjälp mig mer! ?Ja, då plockar man isär halva hojen en gång och sätter laddkontakt.
På brorsans hoj satte vi ett cigguttag på laddkontakten så han har ström att ladda saker i packväskan när han kör också.
Skulle ju gå att ladda från en bil parkerad brevid, antingen med en inverter eller med cigtändare till ciggtändare laddareHjälp mig mer! ?
Storbilsgaraget saknar 220 volt juh?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |