hannuse
När resan är målet
Om man inte gillar just CTEK av något skäl, så finns ju Noco.
Jag har en sån här, för att den går att köra i &V-läge:
Önskar man en kraftigare, som dock blir lite klumpig, så har jag även den här:
Den har en traditionell transformator i sig, med järnkärna, och går att köra hjälpstart med.
Dock ingenting jag har någonting inkopplat till under flera veckor, även om den är "smart".
Tyvärr inget svar på just din fråga "laidback", men kan vara alternativ att titta på.
Dom jobbar dock efter liknande principer vad gäller algoritmerna för laddkurvor som CTEK.
Så gillar man inte det har jag tyvärr inga bra tips eftersom jag kör CTEK och Noco själv med upplevt bra resultat.
Jag har en sån här, för att den går att köra i &V-läge:
Noco Genius 5 batteriladdare 6/12V 5A
Noco Genius 5 batteriladdare för alla typer av 6 & 12 volts batterier. Med en Noco Genius 5 är du garanterad perfekt underhåll och laddning av batteriet.
www.batterinet.se
Önskar man en kraftigare, som dock blir lite klumpig, så har jag även den här:
APA 16623 Verkstadsladdare 12 V, 6 V 20 A 20 A | Conrad Electronic
Köp APA 16623 Verkstadsladdare 12 V, 6 V 20 A 20 A på Conrad Electronic
www.conrad.se
Den har en traditionell transformator i sig, med järnkärna, och går att köra hjälpstart med.
Dock ingenting jag har någonting inkopplat till under flera veckor, även om den är "smart".
Tyvärr inget svar på just din fråga "laidback", men kan vara alternativ att titta på.
Dom jobbar dock efter liknande principer vad gäller algoritmerna för laddkurvor som CTEK.
Så gillar man inte det har jag tyvärr inga bra tips eftersom jag kör CTEK och Noco själv med upplevt bra resultat.