Om det är en 1000 K7 som din första hoj du kör så tycker jag
att du valt fel hoj.
Jag vet att det är kärringaktigt att skriva så på SH men gör det ändå!
Du kommer att göra en vurpa innan du ens hinner tänka ordet vurpa.
Om det är en 1000 K7 som din första hoj du kör så tycker jag
att du valt fel hoj.
Jag vet att det är kärringaktigt att skriva så på SH men gör det ändå!
Du kommer att göra en vurpa innan du ens hinner tänka ordet vurpa.
Kör inte över din kapacitet.
Tänk minst 5 steg framför dig.
Ha koll på omgivningen.
Sätt på lite skydd både på hojen och dig det kan rädda säsongen om det ändå skulle hända.
Hehe jo de får bli stödhjul
Det lär väl ha lite att göra med vad man har för körstil alternativt penis storlek att göra oxå va ??
Du kan lika gärna köra omkull med en dt 50 om du är hjärndöd.
Alltid roligt när tips uppskattas
Vaknat på fel sida?
De är vad man brukar få höra! ska försöka va lite mesig i början! tack för råden
Haha nej då,
Tror inte på att man skulle köra säkrare bara för man har en klenare hoj bara.
Vill tro att det har större betydelse vad man är för person osv...
Som sagt tidigare - tänk framåt och använd fantasin - vad skulle kunna hända här framme? Var beredd på det. Kör inte fortare än att du kan byta spår mitt i kurvan utan att träffa vägkanten/vita linjerna/grussträngen längst ut. Kör aldrig fortare än att du med din kapacitet klarar av att hålla dig på din sida vägen - testa det, det är roligt att träna på!
Och tänk för i helvete på att även med de bästa, klibbigaste däcken i arbetstemperatur så kan din 1000R K7:a med ~160 bakhjulshästar och ~180 kg spinna loss, lite för oförsiktig med gasen i en kurva kan direkt leda till en krasch. Det är lite som att försöka hantera en ilsken hund, inga stora rörelser, försiktig hela tiden och tänk på vad du gör.
#1. Kör otroligt lungt med din nya hoj, eller byt till en 650-800 offroadare eller liknande! Mer lättkörda, bättre överblick över omgivningarna och absolut tillräcklig prestanda som förstahoj!!
#2. Var i bra form, värm upp/mjuka upp dig innan du kör, ät drick och var utvilad! speciellt om du skiter i #1
Träna på bana, SMC har har bankrser flera ggr per år, BMW klubben har liknande övningar som är öppna även för ickemedlemmar...
Annars ha bra skydd som sagts innan!
Ordentligt ryggskydd, gärna en hel säkerhetsväst typ Daineses är nödvändigt!
Har du sett Neckbrace? En riktig kanongrej! Dyr, men den räddade min nacke på Gotland Ring!!
Och som sagts, KÖR MED INSIDAN!!
Kör aktivt. Med aktivt menar jag att man läser av väglag, terräng, omgivning osv för att bilda sig en uppfattning om situationer som kan uppstå. Använd hela kroppen. Sitt inte bara rakt upp och ner. Destå rakare du håller hojen destå mera marginal har du att leka med. Så upplever jag det iaf... även att det ser fult ut att ap-hänga.
Sist men inte minst.. kör mjukt! Inga onödiga rörelser eller knixanden varken i styret eller med gasen/broms.
Den dagen du känner dig seg i huvet... ställ hojen!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |