Tooni
www.theroyalsrd.se
Vill man ha en dyr hobby så kostar det tyvärr.... min hoj står på mig. Har SMCförsäkringen genom Folksam. Betalar 1600:-/mån...hel. Tjej, 27. Skriven i Sthlm....
Vill man ha en dyr hobby så kostar det tyvärr.... min hoj står på mig. Har SMCförsäkringen genom Folksam. Betalar 1600:-/mån...hel. Tjej, 27. Skriven i Sthlm....
Tänker lite som dig där (gubbe):
Vill man bara posera i stan, och bränna runt på motorvägar, så kan det vara OK att köra med bara trafik eller halvförsäkring, men har man planerat köra på bana under säsongen, så skulle jag inte våga göra det utan en försäkring som täcker eventuella vurpor. det är SÅ MÅNGA som vurpar med tusenkubikare, varje gång. Än så länge har jag inte sett någon vurpa med en 600 på bana (tillfällighet, eller kan det ha med effekt över 150 hästar att göra?)
Jag ska behålla min en säsong till, passa på och köra på bana, gå på SMC kurser så man lär sig köra hårt och säkert, sen gå på en litershoj.
Synd och konstigt att inte försäkringarna på 600 supersport är billigare än för litershojarna
Får man verkligen ut något på försäkring om hojjen står på någon annan som inte bor på samma adress? Om något skulle hända....
Är ju själv sugen på en ny hoj. Men tror inte att jag kan utnyttja resurserna i en supersporthoj tillräckligt men visst är man sugen. Är det värt pengarna eller ska jag ta nån som kan försäkras av bilsport-mc. Kör från mitten av mars till mitten av oktober om det går.
//Dafe
Klart att det är värt det! Tror inte heller att jag kan utnyttja alla hk och vad det nu kan vara. Men en supersporthoj är så mycket mer än bara hk Det är en dröm som går i uppfyllelse.
Blev lite poetiskt men men...
Har min hel hos folksam, en gixxer 600 -97 som farsan står på = 800/mån det är sinnes tycker jag
OK att köra med bara trafik eller halvförsäkring, men har man planerat köra på bana under säsongen, så skulle jag inte våga göra det utan en försäkring som täcker eventuella vurpor. det är SÅ MÅNGA som vurpar med tusenkubikare, varje gång. Än så länge har jag inte sett någon vurpa med en 600 på bana (tillfällighet, eller kan det ha med effekt över 150 hästar att göra?)
Jag ska behålla min en säsong till, passa på och köra på bana, gå på SMC kurser så man lär sig köra hårt och säkert, sen gå på en litershoj.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |