Unga sporthojsägare hur gör ni?

Hur försäkrar du din supersporthoj?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Tooni

www.theroyalsrd.se
Gick med
19 May 2009
Ort
Lite längre från stan...
Hoj
R6
Vill man ha en dyr hobby så kostar det tyvärr.... min hoj står på mig. Har SMCförsäkringen genom Folksam. Betalar 1600:-/mån...hel. Tjej, 27. Skriven i Sthlm....
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Vill man ha en dyr hobby så kostar det tyvärr.... min hoj står på mig. Har SMCförsäkringen genom Folksam. Betalar 1600:-/mån...hel. Tjej, 27. Skriven i Sthlm....

Håller me, vi har inte val den billigaste av sysselsättningar, men absolut den roligaste! Däremot kan man ha oturen med att vara i högsta riskgruppen åldersmässigt och bo i stockholmsregionen, det är lite jobbigt.. :gnissla
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tänker lite som dig där (gubbe):

Vill man bara posera i stan, och bränna runt på motorvägar, så kan det vara OK att köra med bara trafik eller halvförsäkring, men har man planerat köra på bana under säsongen, så skulle jag inte våga göra det utan en försäkring som täcker eventuella vurpor. det är SÅ MÅNGA som vurpar med tusenkubikare, varje gång. Än så länge har jag inte sett någon vurpa med en 600 på bana (tillfällighet, eller kan det ha med effekt över 150 hästar att göra?)

Jag ska behålla min en säsong till, passa på och köra på bana, gå på SMC kurser så man lär sig köra hårt och säkert, sen gå på en litershoj.

Synd och konstigt att inte försäkringarna på 600 supersport är billigare än för litershojarna

Då är vi i samma situation skulle själv aldrig äga en hoj av bara posör syfte. Vi får se vad det blir letar för fullt och som sagt synd att 600 inte är billigare. Vill inte ha äldre än 05-06.

//Dafe
 

Ejpi.87

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
SUZUKI SV650S K4
Min 600 nakenhoj står på morsan, och vi båda är medlemar i SMC.
Genom Bilsport & MC blir årspremien för helförsäkring 12 300:- (+- 200) /år

Skulle jag själv stått på MC, Kille 22 mitt i malmö, hos dem hade jag bara kunnat ha halvförsäkring o då hamnat på 15 700:-/år.
 

Gurrahjort

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Motala
Hoj
Honda CBR1000RR Fireblade -08
Har en Honda CBR1000RR Fireblade -08, står på min morfar så jag betalar 10500kr helår för en halvförsäkring.
Hel hade kostat runt 15000 men då självrisken blir dubbelt upp när någon annan än personen som försäkringen står på skrotar så skulle det innebära att man skulle få pröjsa runt 50000kr.
 

amosohman

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Korpilombolo
Hoj
Suzuki Hayabusa
Får man verkligen ut något på försäkring om hojjen står på någon annan som inte bor på samma adress? Om något skulle hända....:va

Det står envar fritt att låna ut sin hoj till vem man vill så länge de har körkort i min försäkring så det ska gå fin fint serru.
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
18 år (19 om 3 veckor) gammal pröjsar 700 kr månad för halvförsäkring på min cbr 600 fs
 

roobj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
03, Suzuki GSX-R 1000
Är ju själv sugen på en ny hoj. Men tror inte att jag kan utnyttja resurserna i en supersporthoj tillräckligt men visst är man sugen. Är det värt pengarna eller ska jag ta nån som kan försäkras av bilsport-mc. Kör från mitten av mars till mitten av oktober om det går.

//Dafe

Klart att det är värt det! Tror inte heller att jag kan utnyttja alla hk och vad det nu kan vara. Men en supersporthoj är så mycket mer än bara hk :) Det är en dröm som går i uppfyllelse.

Blev lite poetiskt men men...
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Jag får väl klassas som gubbe (31), ligger på ca:1100kr/mån halv, R1-03 & bor i en håla:död
 

Ejpi.87

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
SUZUKI SV650S K4
Klart att det är värt det! Tror inte heller att jag kan utnyttja alla hk och vad det nu kan vara. Men en supersporthoj är så mycket mer än bara hk :) Det är en dröm som går i uppfyllelse.

Blev lite poetiskt men men...

haha :gillar
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Kör halvförsäkrat. Det är en leksak för 60 papp, känns ganska omotiverat att pröjsa 1/3 av värdet varje år. Olyckor händer vilket kan bli dyrt men då kanske man har annat att oroa sig över istället. På bana gäller försäkringarna sällan ändå...

26 år, 1000cc -04, ~700kr/mån, Folksam SMC.
 

Tooni

www.theroyalsrd.se
Gick med
19 May 2009
Ort
Lite längre från stan...
Hoj
R6
Enligt mina försäkringsvillkor så är det bara jag som får köra hojen. När det gäller bankörning så täcker den alla körningar med SMC iaf... =)
 

JohnDoe

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -95
Min GSX-R 750 -95 kostar strax över 3000kr/år för halvförsäkring hos Länsförsäkringar. Nu står hojjen på min far och därav det låga priset.

MEN Länsförsäkringars självrisk blir inte högre om det är jag som smäller med hojjen.



// John
 

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Furulund
Hoj
R6 Skåne edition :)
Har min hel hos folksam, en gixxer 600 -97 som farsan står på = 800/mån :( det är sinnes tycker jag
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
OK att köra med bara trafik eller halvförsäkring, men har man planerat köra på bana under säsongen, så skulle jag inte våga göra det utan en försäkring som täcker eventuella vurpor. det är SÅ MÅNGA som vurpar med tusenkubikare, varje gång. Än så länge har jag inte sett någon vurpa med en 600 på bana (tillfällighet, eller kan det ha med effekt över 150 hästar att göra?)

Jag ska behålla min en säsong till, passa på och köra på bana, gå på SMC kurser så man lär sig köra hårt och säkert, sen gå på en litershoj.

de försäkringar som täcker bankörning är lätträknade om man inte planerar att släpa ut hojen i ett dike och blåsa bolaget....

Bla SMC försäkringren täcker detta på anvisade träffar. men det är ju inet sååå många som är det....


Själv:
Det ÄR min hoj, självklart skall jag stå skriven på den. Allt annat är bedrägeri !
26 år
Malmö
R6:a 00:a
Saluansvar - Helförs - 18500:- / år med BRA självrisker ! (men kan inte ställa av hojjen)
dvs runt 1500:- per månad

Mer är jag INTE villig att betala...
Men det är en dyr hobby...
Kan man inte betala så skall man inte ha sådana leksaker....

Ringde runt innan jag teknade, närmast var nog folksam s SMC, men man var tvungen att gå utbildningar först den låg på runt 25k med sämre självrisker

värst var IF ! 56k / år !!!
Halv var inte mycket billigare....
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Min tjej som är 21 letar efter en hoj och kommer givetvis att försäkra den på mig. Med 3 hojar försäkrade, ingen vurpa på 8 år och 43 år blir det smärtsamt men uthärdligt. Jag ser det som att...det är min tjej och det är jag som ska knulla henne och inte ett jävla försäkringsbolag...de knullar mig idag så det får räcka ;)...
 

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Vellinge
Hoj
FZ-1 N
30 år utanför Malm. Betalar ca 700:-/ månad enbart trafil på Länsförsäkringar för min ZX9R.. Avställningsbar så jag räknar med ca 3000:- per säsong och håller tummarna att inget ska hända.. Tycker det är rätt dyrt men klart billigast när jag kollade runt innan köpet.

Som någon ovan skrev: Dyrt JA , värt det: DEFINITIVT!

Det kostar att ligga på topp :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top